AndroidHealthClinic

De studiebeurs wordt afgeschaft.

Als je merkkleding wil ga je er maar voor werken of wacht je tot het in de aanbieding is :rolleyes:

Als je een beetje verstand hebt, doe je dat ook, who gives a rats ass wat voor kleding iemand aan heeft ;) .

Ik ben puur aan studie gerelateerde zaken 3000 - 5000 Euro per jaar kwijt dus echt goedkoop is het niet ;) .

Als je merkkleding wil ga je er maar voor werken of wacht je tot het in de aanbieding is :rolleyes:

Veel te dure merkkleding is geen eerste levensbehoefte.
Het gaat mij om het onjuiste beeld van studenten.

Ik zit al regelmatig superkrap en kan vanaf volgende maand fulltime op stage tot halverwege de zomervakantie. Reken 45u in de week met stage, verslagen maken, supervisie etc. Voor de meeste stages krijg je dus ook geen cent. Moet ik zeker naast "me werk" nog gaan werken zeker:rolleyes: Voor afentoe een dagje kan dat prima, maar het moet niet gekker worden. En gelukkig zijn mijn ouders niet arm, zoals die van sommige studenten. Of eigenlijk alle studenten die ik ken. Vreemd he?

Heb verdomme ook nog een sociaal leven. Vraag me soms wel is af of ik niet beter gelijk aan het werk had kunnen gaan en via die weg een carrieresprong maken. Maarjah. Er is nu geen weg terug:rolleyes:

Voor de meeste stages krijg je dus ook geen cent.

Kwestie van beter regelen.

En dat je het zo druk hebt op je stage :roflol: heb meerdere stages gedaan en dr zijn wel drukke periodes, vooral tegen het einde als je stageverslag af moet maar kom op man, het is geen uberverantwoordelijke echte baan, het is maar stage.

En jij wilt toch een hoge opleiding? Laat dan maar zien dat je er ook wat voor over hebt, ik heb weken zat gedraaid met 36 uur stage lopen en 2 dagen in het weekend in mn bijbaan werken.

Ik zit al regelmatig superkrap
en kan vanaf volgende maand fulltime op stage tot halverwege de zomervakantie. Reken 45u in de week met stage, verslagen maken, supervisie etc. Voor de meeste stages krijg je dus ook geen cent. Moet ik zeker naast "me werk" nog gaan werken zeker:rolleyes: Voor afentoe een dagje kan dat prima, maar het moet niet gekker worden. En gelukkig zijn mijn ouders niet arm, zoals die van sommige studenten. Of eigenlijk alle studenten die ik ken. Vreemd he?

Heb verdomme ook nog een sociaal leven. Vraag me soms wel is af of ik niet beter gelijk aan het werk had kunnen gaan en via die weg een carrieresprong maken. Maarjah. Er is nu geen weg terug:rolleyes:

Idd. I don't give a sh*t about merkkleding maar zit ook altijd krap ivm vaste lasten (huur, telefoon, ziektekosten, collegegeld etc.). En zoals ik al zei: ik werk daarnaast al (drie avonden, meer kan ik echt niet opbrengen, moet thuis namelijk ook veel voor school doen en nog enigszins een sociaal leven onderhouden) en ik leen geld bij en oh ja ik heb geen rijke pappie en mammie.

En dat je het zo druk hebt op je stage :roflol: heb meerdere stages gedaan en dr zijn wel drukke periodes, vooral tegen het einde als je stageverslag af moet maar kom op man, het is geen uberverantwoordelijke echte baan, het is maar stage.

En jij wilt toch een hoge opleiding? Laat dan maar zien dat je er ook wat voor over hebt, ik heb weken zat gedraaid met 36 uur stage lopen en 2 dagen in het weekend in mn bijbaan werken.

Heeft niets met beter regelen te maken, een bedrijf is niet verplicht je een stagevergoeding te betalen ;) .

36 uur werk week is een grap, dat dit nog bestaat in Nederland, dat moeten ze afschaffen, maak er maar minimaal 40 van.

Meeste stageplekken betalen echt niet supergoed hoor, hogescholen hebben vaak wel een richtlijn wat studenten ongeveer als vergoeding kunnen krijgen maar dat is (op mijn school dan) maximaal €250,- (dacht ik).

En 'jij wilt toch een hoge opleiding, laat maar zien dat je er wat voor over hebt'?

Ja, daarom lopen we stage en willen we het goed doen.

Dat ben ik met je ééns, het is gewoon intern de problemen verschuiven.

Nou moet je toegeven dat als er minder studenten komen het tekort aan leraren automatisch is opgelost zonder geld uit te geven... ja zo kan ik het ook.

Voor mensen verkeerde dingen gaan denken. Het moge duidelijk zijn dat ik ook geen **** geef om merkkleding.

En veel hbo studenten krijgen echt geen drol hoor voor hun stage. Dat beeld scheppen scholen alleen graag om studenten binnen te halen.

Ik zit al regelmatig superkrap en kan vanaf volgende maand fulltime op stage tot halverwege de zomervakantie. Reken 45u in de week met stage, verslagen maken, supervisie etc. Voor de meeste stages krijg je dus ook geen cent. Moet ik zeker naast "me werk" nog gaan werken zeker:rolleyes: Voor afentoe een dagje kan dat prima, maar het moet niet gekker worden. En gelukkig zijn mijn ouders niet arm, zoals die van sommige studenten. Of eigenlijk alle studenten die ik ken. Vreemd he?

Kameraden van me die hbo doen gaan echt paar uurtjes per week naar school en voeren geen **** uit. Kameraden van me die mbo doen gaan gewoon 5 dagen per week naar school. Ik snap er geen zak meer van, das toch niet logisch.

Heeft niets met beter regelen te maken, een bedrijf is niet verplicht je een stagevergoeding te betalen ;) .

36 uur werk week is een grap, dat dit nog bestaat in Nederland, dat moeten ze afschaffen, maak er maar minimaal 40 van.

Anders laten we mensen even lekker zelf bepalen hoeveel ze willen werken? Ik werk het liefst zo min mogelijk, hou ik meer tijd over om dingen te doen waar ik wel veel plezier aan beleef.

Kameraden van me die hbo doen gaan echt paar uurtjes per week naar school en voeren geen **** uit. Kameraden van me die mbo doen gaan gewoon 5 dagen per week naar school. Ik snap er geen zak meer van, das toch niet logisch.

Das hbo in grongen. Hanzehogeschool ja. Emmen is helemaal k*t. De studiebelasting is namelijk niet op alle scholen hetzelfde. Of die lui gooien er met de pet naar, dat weten wij niet. Dikke kans dat je mbo vriendjes wel een vergoeding krijgen en de hbo-ers niet.

De studenten horen voor zoveel uur in de week bezig te worden gehouden door scholen, zodat ze in korte tijd een professional worden. Dat aantal uren is gewoon voorgeschreven door het ministerie net als andere kwaliteitsnormen. De mindere scholen voldoen te vaak niet aan die eis. En als ze dat wel doen hou je inderdaad weinig tijd over.

Er zijn ook scholen waar dit voorkomt. Het enige wat een student kan doen is om de betere opleiding te kiezen in de hoop dat het je diploma die meerwaarde geeft.

Anders laten we mensen even lekker zelf bepalen hoeveel ze willen werken? Ik werk het liefst zo min mogelijk, hou ik meer tijd over om dingen te doen waar ik wel veel plezier aan beleef.

Daar schiet je dus ook niets mee op, maar jij werkt het liefst zo min mogelijk, maar wel liggen te zeuren over studenten die een financiële ondersteuning krijgen voor hun studie. Maar je kunt ervan uitgaan dat een werkweek van een HBO'er of WO'er ver boven de 40 uur gaat zitten.

Even voor de duidelijkheid, mbo/hbo gangers zijn scholieren. Studeren doe je aan de universiteit ;)

Daar schiet je dus ook niets mee op, maar jij werkt het liefst zo min mogelijk, maar wel liggen te zeuren over studenten die een financiële ondersteuning krijgen voor hun studie. Maar je kunt ervan uitgaan dat een werkweek van een HBO'er of WO'er ver boven de 40 uur gaat zitten.

Tenzij ze een baggeropleiding volgen aan een school die zijn lessenaanbod etc niet kan waarmaken. Dat komt ook voor. Mijn broertje heeft paar maanden pabo gedaan in Emmen. Inclusief stage een programma voor 10-15u/week en soms een paar minuten huiswerk. Die vraten idd geen ruk uit en studenten waren over algemeen te dom voor woorden. Pabo paar km verderop in Zwolle is dan bv weer een heel ander verhaal. Tsjah.

Studeren moet ook alléén mogelijk zijn voor mensen die dat kunnen betalen.. voor de mensen die dat niet kunnen.. jammer dan..

Sorry, ik dacht eerst dat dit een sarcastische grap was, maar het blijkt dus niet zo te zijn. Als jouw stelling opgaat, wordt de kloof tussen rijk en arm even groot als in landen als Colombia, Chili en dat soort landen. Daarnaast kan een heel groot deel van de bevolking geen onderwijs volgen en daarmee wordt de kweekvijver voor jong economisch, natuurkundig, medisch en technisch talent wel erg uitgedund. Zeg maar gedag tegen je vooruitgang in alle belangrijke facetten van probleemoplossing.

Een middel voor kanker? Een middel voor aids? Economische vraagstukken? Ah joh, laat maar zitten. Je zit gewoon te zeiken, omdat jouw belastingsgeld wordt gebruikt voor het welzijn van studenten. Heb je er weleens aan gedacht dat één studiejaar in het HBO 1500 euro kost en dat het grootste gedeelte van dit geld weer teruggaat naar de regering? Heb je er weleens aan gedacht dat de kosten voor het totaal aantal boeken per student per jaar rond de 800 euro liggen? Dan moet de gemiddelde student dus van een hongerloontje van 6 euro per uur rond zien te komen. Want er bestaat ook nog zoiets als studiebelastingsuren. Je weet wel, studeren enzo. Als student kun je dus maximaal 16 uur per week werken. Huur betalen, retedure studie betalen, boeken betalen, eten betalen.. van 16 uur per week werken?

Great job man. Van leeghoofden zoals jij moeten we het zeker hebben. Zonder studiefinanciering en met maar 16 miljoen mensen stelt de Nederlandse kenniseconomie straks helemaal niets meer voor.

Ik zit niet krap, ik heb in 3 jaar tijd 180 ects gehaald met enkele uren per week les, ik kreeg 80 euro... 3 jaar lol en alle tijd. Achteraf heb ik er spijt van dat ik maar 3 jaar bezig ben geweest met dat luie leven dus plak ik er volgend jaar nog een jaar aan vast voor master :)

En die mensen die roepen: "boehoehoe mijn belastingcenten" .. rot eens op man, zodra afgestudeerde mensen aan het werk gaan komt er weer genoeg geld in het laatje bij moeder Staat. :rolleyes:

Ik vrees dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgedient. Oftewel een bizar voorstel doen om het straks deels door te voeren om het volk zogenaamd tegemoet te komen. Deze plannen liggen er al langer heb ik begrepen.

Nederland is afhankelijk van kennis in de deze tijd van goedkope arbeidskrachten in of uit het buitenland. Een dommere zet kan ik me niet voorstellen. Nederland zou monsterinvesteringen moeten doen in het onderwijs als ze over een tiental jaren nog een rol willen spelen op wat voor gebied dan ook. Anders werken we hier straks ook met ze allen tegen het uurloon van een gemidelde chinees.

Misschien is Nederland toch wel flink op weg naar de kloten te gaan:P

Terug
Naar boven