Fitness Seller

De voedselindustrie is één gigantische gemetastaseerde teelbalkanker

• Topic Starter Topic Starter
Genoeg scholen die een moestuintje hebben. Leuke projecten zijn dat. Kinderen lusten bepaalde groentes niet, gaan het zelf kweken, diezelfde groentes worden ineens hun lievelingseten
Ik zag dat in de koelkast topic dat jij liefhebber bent van komkommers! Zijn dat jou favoriete groentes?

Deels eens, maar ik heb liever dat men op school leert lezen en rekenen, dat is al moeilijk genoeg.

Als je daar les over krijgt op school dan worden het weer van die door lobby- en belanggengroepen samengestelde adformatie.
Lezen : spellingscontrole
Rekenen:

IMG_6564.jpeg

• Heart
Waarderingen: AK
Sommige dingen kan je beter op gevoel doen en net als een auto moet je eerst een testrit maken voordat je daadwerkelijk kan kiezen.
Toch gek.

Op de basisschool kreeg ik de uitleg over het beoordelen van de versheid van vis door op de vis te drukken, bleek de visboer dat geen geweldig idee te vinden als ik de kraam ff afging. Tot zover de rol van de basisschool met voeding.

Ik snap nu wel beter waarom komkommers vaak in plastic zitten en ik ben er best blij mee!

• Haha
Waarderingen: AK
Mijn Jumbo is daar sinds kort mee gestopt, geldt dit nu opeens niet meer?
Ik denk dat dit na het "pas-verbod" weer kon.
Naakt is zo vlak na de week van de lentekriebels een gevoelige term als het over basisscholen gaat.

Laatst bewerkt:
Maar aangezien iedereen het hier eens is dat kinderen energie/tijd en geld kosten.

Kunnen we dan concluderen als je dik bent en geen kinderen hebt dat je wel erg lui bent?
En als je wel kinderen hebt en in shape bent je soort van super human bent?

ban hell uit het topic?​

Wie is Hell ?
🤪

Ook hier ga ik voor de glijdende schaal, wat is junkfood? Chips zou iedereen onder die categorie scharen, evenals borrelnootjes, gezouten vliespinda’s denk ik ook, maar ongebrande cashewnoten? Zo ook de eerdergenoemde liga, met dat melk laagje is gewoon troep de kale liga misschien ook nog wel, maar mijn kinderen eten best veel en vaak een volkoren “variant”.

Ok, het is niet volledig volkoren en er zit suiker in, maar soms kiezen ze zelf nog liever voor volkoren cracottes.
Makkelijker is helemaal geen reclames maken voor eten. Je hebt geen reclame nodig voor eten, je lichaam laat zelf wel merken wanneer je honger hebt. Door al die reclames krijg je onbewust toch zin in eten.

Verder zou ik zulke crackers met rietsuiker, dextrose en suiker al onder de categorie junkfood classificeren. Ik heb een tijdje Holie crunchy muesli gegeten met vanille skyr. Gebruikt cichoreiwortelvezel als zoetmaker, heb je een hoop vezels, een natuurlijk zoetere smaak en verder ook volkoren. Maar ik wil zoveel mogelijk af van überhaupt bewerkt eten en niet dagelijks allerlei flink bewerkte spul naar binnen werken (muv 1-2 shakes). Dus eet nu naturel skyr met bessen. Even wennen in het begin met honing, vervolgens afbouwen. Af en toe koop ik nog zo'n pak want lekker en makkelijk vezels (20g/100g), maar ik ben wel afgestapt van het dagelijkse.

Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten, terwijl de prijs hetzelfde blijft - https://nos.nl/l/2517845

Er zit minder in dan eerder. Misschien dat dit helpt tegen overgewicht.

Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten, terwijl de prijs hetzelfde blijft - https://nos.nl/l/2517845

Er zit minder in dan eerder. Misschien dat dit helpt tegen overgewicht.
Laten dat nou vaak nét de betere aanvullingen zijn die ze schrappen. Minder kip, minder olijfolie, minder slagroom, minder hazelnoten, meer goedkopere/geraffineerdere troep. Lekkerbekjes van 2/3 vis naar 1/2e vis, minder eiwit, meer slechte koolhydraten en vetten. 6% bosvruchten ipv 19%, dus meer pure suiker in plaats van iets minder pure suiker waar wellicht nog een spoor van micronutriënten in zat.

Uiteindelijk heeft een product 100% inhoud. Dus als je de hazelnoten halveert, komt er waarschijnlijk extra geraffineerde oliën in de plaats. Palmolie wellicht?

Laten dat nou vaak nét de betere aanvullingen zijn die ze schrappen. Minder kip, minder olijfolie, minder slagroom, minder hazelnoten, meer goedkopere/geraffineerdere troep. Lekkerbekjes van 2/3 vis naar 1/2e vis, minder eiwit, meer slechte koolhydraten en vetten. 6% bosvruchten ipv 19%, dus meer pure suiker in plaats van iets minder pure suiker waar wellicht nog een spoor van micronutriënten in zat.

Uiteindelijk heeft een product 100% inhoud. Dus als je de hazelnoten halveert, komt er waarschijnlijk extra geraffineerde oliën in de plaats. Palmolie wellicht?
Er zijn maar weinig mensen die de prijs willen betalen van de producten zonder troep. Lullig, maar waar.

We geven relatief weinig van ons inkomen uit aan voeding. Maar we vinden het snel te duur.

Grappig, ik had vanochtend nog een gesprek met mijn kids aan de ontbijttafel over gezond eten. Ik zou graag mijn kinderen daar meer bij willen betrekken door een dag alleen maar gezonde dingen te eten die ze zelf in de supermarkt mogen kopen.

Ik laat nu 1x pw de boodschappen bezorgen en we bestellen echt super veel gezonde/pure producten maar ik wil mijn kinderen hierin actiever betrekken door met ze naar de supermarkt te gaan.

In eerste instantie dacht ik aan de nutriscore's, maar dat is dus eigenlijk ook geen goede graadmeter (net ook wat meer achtergrondinformatie over opgezocht).

Maar hoe zou ik het dan kunnen doen? Hoe kunnen ze verifiëren of iets gezond is zonder moeders de hele tijd te vragen... is daar een app voor? Ze hebben beiden een telefoon met internet, maar googlen is voor de jongste nog wat te lastig...

Grappig, ik had vanochtend nog een gesprek met mijn kids aan de ontbijttafel over gezond eten. Ik zou graag mijn kinderen daar meer bij willen betrekken door een dag alleen maar gezonde dingen te eten die ze zelf in de supermarkt mogen kopen.

Ik laat nu 1x pw de boodschappen bezorgen en we bestellen echt super veel gezonde/pure producten maar ik wil mijn kinderen hierin actiever betrekken door met ze naar de supermarkt te gaan.

In eerste instantie dacht ik aan de nutriscore's, maar dat is dus eigenlijk ook geen goede graadmeter (net ook wat meer achtergrondinformatie over opgezocht).

Maar hoe zou ik het dan kunnen doen? Hoe kunnen ze verifiëren of iets gezond is zonder moeders de hele tijd te vragen... is daar een app voor? Ze hebben beiden een telefoon met internet, maar googlen is voor de jongste nog wat te lastig...
Ik struggle een beetje met hetzelfde, maar kom dan eigenlijk niet eens voorbij de vraag of je wel zonder meer kan zeggen of iets gezond is (of niet).

Ik struggle een beetje met hetzelfde, maar kom dan eigenlijk niet eens voorbij de vraag of je wel zonder meer kan zeggen of iets gezond is (of niet).
Klopt inderdaad, ik heb een beetje hetzelfde, appels zijn in principe gezond, maar de rest van je leven appels eten weer niet... net als dat een schaaltje chips best een keer kan ook al heeft het niet de stempel gezond.

Terug
Naar boven