MuscleMeat

De wanhoop nabij: acne f y!

pump beast

Competitive Bodybuilder
Waardering
135
waar is het algemene acne topic gebleven?
Anders hier de nieuwe.
Post hier je ervaringen / bestrijdingsmiddelen die je tegen acne gebruikt hebt!

Laatst bewerkt:
Zelf nooit gebruikt maar las altijd goede verhalen hier over Roaccutane.

lactase nemen/geen varkenvlees/geen brood.

Biergist.

Schoon eten (vermijd slechte vetten en overschot aan kcals), je gezicht voorzichtig afdrogen na het douchen, doe iets aan vette huid op het gezicht,,

Heb nochtans vaak gelezen dat verband tussen eten en acne een mythe is.

Toch zie ik veel acne ontstaan bij (jonge) lui met obesitas en een slechte hygiëne. Het heeft ook veel met hormonen te maken.

Toch zie ik veel acne ontstaan bij (jonge) lui met obesitas en een slechte hygiëne. Het heeft ook veel met hormonen te maken.

Ik denk inderdaad dat acne meer met slechte hygiëne en met hormonen te maken heeft. Dat laatste sws doordat je veel tieners met acne ziet.

Het moet wel iets in die richting zijn inderdaad. Het is vast een combinatie van aanleg, slechte hygiëne, overgewicht, vette huid en meer van die dingen.

Achterhaald of niet, van chocolade (of iets in chocolade) krijg ik toch echt acné. Eet ik geen chocolade, dan heb ik ook geen puistjes.

Misschien zorgt chocolade voor een vettere huid, en vergroot een vette huid de kans op ophopingen. En zorgt dat weer voor acne:p

Achterhaald of niet, van chocolade (of iets in chocolade) krijg ik toch echt acné. Eet ik geen chocolade, dan heb ik ook geen puistjes.

Hmm oke, nja het fijne ervan weet ik ook niet, zou best kunnen dat het wel kan door een bepaalde reactie van het lichaam op chocolade en andere dingen. Zal ook best persoonsgebonden zijn, normaal heb ik er nooit last van, ook bijna niet gehad.
Laatste tijd op mn borstkas zegmaar wat bultjes, geen idee of dit acne is. Heb dit eigenlijk sinds ik train.
Toeval? Of misschien andere redenen? Het ziet er gelukkig niet heel erg uit.

Slechte hygiëne heeft helemaal niks met acne te maken. Juist veel warm douchen zorgt ervoor dat ze lekker opvallen.

Wat ik onthouden heb: warmte/hitte opent de poriën, waardoor er vuil in (en uit) kan. Koude sluit de poriën. Wanneer het warm weer is en je gaat een koude omgeving in zonder je gezicht even te wassen (of zonder je gezicht überhaupt af en toe te wassen) sluit het vuil zich dus in de poriën, waardoor je acne krijgt.

Ik zie het verband dus wel met slechte hygiëne.

Dus mensen in een groothandel die dagelijks in een vriescel moeten van -37 graden hebben last van super acne? Neem aan dat ze niet hun gezicht wassen tijdens het werk.

Its all hormonen, heeft weinig met eten (behalve allergie), drinken of hygiëne te maken. Hygiëne bedekt ze wat meer.

Dus mensen in een groothandel die dagelijks in een vriescel moeten van -37 graden hebben last van super acne? Neem aan dat ze niet hun gezicht wassen tijdens het werk.

Its all hormonen, heeft weinig met eten (behalve allergie), drinken of hygiëne te maken. Hygiëne bedekt ze wat meer.

Nee je begrijpt het verkeerd. Of je nu een hele dag in -37 staat, of 1 seconden. Die temperatuur laat je poriën sluiten. Dat betekend niet dat er viezigheid in komt. Er kan geen vuil komen in een gesloten porie. Wel in een open porie. Wanneer deze sluit, blijft er viezigheid in, weer opent kan het eruit.
Als je constant in kou werkt zitten je poriën gewoon dicht, dus vuil komt er niet in (of blijft erin) tot je weer buiten komt. De een zweet het eruit, de ander niet.

Maar als je zegt, its all hormonen, wil je dan uitleggen (want ik weet het srs niet) hoe het dan zit met hormonen en acne?

Terug
Naar boven