XXL Nutrition

De wanhoop nabij: acne f y!

Mja, zou dat middel echt alleen gebruiken als je een zeer gezonde levensstijl leidt en je gezicht vol zit met acne. Dat spul grijpt nogal in op je systeem.

Voeding heeft wel een invloed maar is toch eerder beperkt, het is grotendeels hormonaal. Melk, junkfood ea troep kan je wel best vermijden. Zo schoon mogelijk eten. Wat ook helpt is regelmatige UV, maar dan niet plots heel veel en dan plots niets meer want dat gaat het juist weer verergeren. Dingen als sauna en sporten kunnen ook helpen. Veel zweten is altijd goed.

Als ik schoner eet en sport merk ik dat het minder wordt. Veel wassen doet geen **** om het te verminderen en maakt het meestal erger. Als je echt een serieus probleem hebt zou ik niet twijfelen om een Roa kuur te doen. Ik weet hoe k*t het is om ermee te moeten rondlopen en hoe het je zelfzekerheid aantast dus niet twijfelen en gewoon ernaar vragen bij je dermatoloog als je echt veel last hebt. Roa heeft overigens redelijk felle bijwerkingen maar dat hebben de meeste mensen er wel voor over als ze echt onder de acne zitten. Bovendien kan je het zo erg hebben dat je er later ook nog eens blijvende littekens aan overhoudt.

Het is eigenlijk echt een rot aandoening. Ik vind het ook altijd vreselijk voor die gasten waarvan heel gezicht eronder ziet. Zeker omdat ons maatschappij behoorlijk veel waarde hecht aan uiterlijkheden. Wat met welvaart te maken heeft. Pech voor mensen die bijvoorbeeld behoorlijk snel aankomen.

• Topic Starter Topic Starter
yup. maar denk je dat huisarts al voldoende is of perse dermatoloog? Die weet tog welke middelen enz. ik moet gebruiken
En vandaag langs de tuinen geweest ze hadden van alles liggen voor de huid. raden jullie iets aan? / eimand ervaring met die 'natuurlijke' cremes enz.?

Ik heb in verleden kuur roaccutane gehad hierna tijd geen last meer van gehad daarna kwam voor deel terug. Door de juiste voeding nu ben ik er volledig van af, enkel soms nog paar hele kleine mee eters. Ik kan je toch wel vertellen als je gevoelig voor acne of rosacea bent dat je met de juiste voeding het zeker wel voor 90% kan weg krijgen, uit mijn ervaring.

ok en wat was voor jou dan gezonde voeding? heeft kwark er iets mee te maken? weet echt geen vervanger daarvoor

yup. maar denk je dat huisarts al voldoende is of perse dermatoloog? Die weet tog welke middelen enz. ik moet gebruiken
En vandaag langs de tuinen geweest ze hadden van alles liggen voor de huid. raden jullie iets aan? / eimand ervaring met die 'natuurlijke' cremes enz.?

Een huisarts gaat meestal basic dingetjes aanraden, in het ergste geval antibiotica voorschrijven. Als hij het ernstig genoeg vindt gaat hij doorverwijzen naar een dermatoloog.

Die gaat het zaakje dan onderzoeken, wat vragen stellen, en al dan niet een Roa kuur voorschrijven.

Maar Roa moet je imo niet nemen voor paar puistjes tijdens de puberteit maar echt als er grotere delen van het gezicht / rug / borst vol staan en het echt sociaal gezien problematisch wordt.

Kwark is volgens mij geen grote boosdoener. Maar ik denk dat het wel kan helpen als je alle zuivel schrapt. Kan je vervangen met vis uit blik zoals tonijn en zalm, of gebakken eiwitten bijv.

Roa works always;)

Een huisarts gaat meestal basic dingetjes aanraden, in het ergste geval antibiotica voorschrijven. Als hij het ernstig genoeg vindt gaat hij doorverwijzen naar een dermatoloog.

Die gaat het zaakje dan onderzoeken, wat vragen stellen, en al dan niet een Roa kuur voorschrijven.

Maar Roa moet je imo niet nemen voor paar puistjes tijdens de puberteit maar echt als er grotere delen van het gezicht / rug / borst vol staan en het echt sociaal gezien problematisch wordt.

Kwark is volgens mij geen grote boosdoener. Maar ik denk dat het wel kan helpen als je alle zuivel schrapt. Kan je vervangen met vis uit blik zoals tonijn en zalm, of gebakken eiwitten bijv.
heel erg bedankt! ga tog gwn morgen huisarts bezoekje doen kijken welke middelen die voorschrijft en paar vrgaen of het verzorgen van de gemengde huid.
Nee heb vooral puisten op mn voorhoofd snor en kin. Kan er mee door maar laatste tijd zijn het er meer :)

ok en wat was voor jou dan gezonde voeding? heeft kwark er iets mee te maken? weet echt geen vervanger daarvoor

Ik heb niet een topic door gelezen dus weet niet of het al gepost is. Waarschijnlijk als je bij de huisarts komt verwijst die je meteen door naar dermatoloog die je eerst een antibiotica voorschrijft (zou de dokter ook kunnen doen) dit zal waarschijnlijk minocycline of dioxcyline zijn in de meeste gevallen. Of het zou echt zo erg moeten zijn dan is het misschien mogelijk om direct met Roa te beginnen maar dit ligt ook aan je dermo zelf.

Kwa voeding heb ik zelf volledig zuivel geschrapt, kwark moet opzich gewoon kunnen. Verder had ik zelf beetje last van soort rosacea in hele lichte maten waardoor het rond om me neus meestal wat roder was en telkens op de zelfde plek puistjes terug kwamen (erfelijk van me ouders denk ik). Hierdoor heb ik de stof ''histamine'' voor groot deel beperkt (die kan namelijk ook voor deel acne veroorzaken).

Het klinkt zo best wel erg bij mij maar eigenlijk ben ik ook gewoon zeikerd, want zo erg was het niet ik wou er gewoon volledig van af, maar hieronder wat tips voor je.

- Geen melk meer en zo min mogelijk zuivel (zou enkel bij kwark houden).
- Geen varkensvlees (scheelt bij mij enorm)
- Maak je niet druk om je acne en ga ook niet telkens denken dat je het ergens van krijgt want door de stress krijg je het dan ook uiteindelijk.
- Als je veel brood eet, neem dan enkel volkoren brood.
- Als je lichte vorm van rosacea zou hebben, wat eigenlijk niet gauw voorkomt bij mannen dan zou je wel met wat dingen rekening moeten houden.

*Als je aan Roaccatane begint neem dan zo min mogelijk mg per dag, want bij teveel in langere tijd kunnen de bijwerkingen voor altijd blijven en wordt je huid ook erg dun van.

Het is eigenlijk een standaard lul verhaal wat op heel internet staat maar bij mij heeft iig geholpen, heb me eigen ook wel 2 jaar in verdiept tot dit resultaat en ben uiteindelijk wel blij met resultaat.

thanks! maar geen melk, wat moet ik dan voor me havermout doen? water is echt niet te vreten. en bevat kwark geen lactose?

thanks! maar geen melk, wat moet ik dan voor me havermout doen? water is echt niet te vreten. en bevat kwark geen lactose?

Amandelmelk, enige oplossing in mijn geval voor puisten te vermijden. Hou rekening dat amandelmelk rete duur is maar ik heb er voor over.

ik niet :S maar sojamelk is tog ook een goed alternatief? als je dat oestrogeen verhaal verwaarloost. Het is ook even duur als melk& lekkerder

ik niet :S maar sojamelk is tog ook een goed alternatief? als je dat oestrogeen verhaal verwaarloost. Het is ook even duur als melk& lekkerder

Soja drink ik indd niet meer omwille van dat oestrogeen. Ik drink ongeveer 1liter p/dag, dus als je 'zoveel' drinkt van soja iedere dag denk ik wel dat het iets kan uitmaken (ik had ook dat gevoel).
Heb het dan maar achterwege gelaten.

thnx! nee ben van plan het alleen met havermout te gebruiken dat is 200ml per dag en dan om de dag [alleen op traningsdagen]

Je kunt havermout op zoveel manieren vervangen door andere voeding, begrijp niet helemaal waarom je hier aan blijft houden? Als je zo graag van je acne af wil begin dat eerst met het stoppen van melk..

Info voor mannen en vrouwen. DHT of een sterk androgeen is vermoedelijk de oorzaak bij mannen van acne. Een 5-alpha reductase remmer (verminderd DHT) is aan te raden, Zijn natuurlijke stoffen die moleculen bevatten die dit doen. Red maca is er een.

Voor de rest heeft bv. melk effect op igf-1 en zou een medeoorzaak kunnen zijn. Bij vrouwen alvast en mogelijk ook bij mannen. Andere voeding, alle voeding, heeft effect op je hormonen. Dus afhankelijk van deze effect kan acne ontstaan of verergeren.

Two different pathogenetic mechanisms may play a role in acne and in hirsutism.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8252744

Correlation between serum levels of insulin-like growth factor 1, dehydroepiandrosterone sulfate, and dihydrotestosterone and acne lesion counts in adult women.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15781674

Roacuttane is niet echt aan te raden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Isotretinoin (Roaccutane)

Isotretinoin's exact mechanism of action is unknown but several studies have shown that isotretinoin induces apoptosis (cell death) in various cells in the body such as cells in meibomian glands, hypothalamic cells, hippocampus cells and important for treatment of acne, in sebaceous gland cells.

Laatst bewerkt:
Info voor mannen en vrouwen. DHT of een sterk androgeen is vermoedelijk de oorzaak bij mannen van acne. Een 5-alpha reductase remmer (verminderd DHT) is aan te raden, Zijn natuurlijke stoffen die moleculen bevatten die dit doen. Red maca is er een.

Voor de rest heeft bv. melk effect op igf-1 en zou een medeoorzaak kunnen zijn. Bij vrouwen alvast en mogelijk ook bij mannen. Andere voeding, alle voeding, heeft effect op je hormonen. Dus afhankelijk van deze effect kan acne ontstaan of verergeren.

Two different pathogenetic mechanisms may play a role in acne and in hirsutism.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8252744

Correlation between serum levels of insulin-like growth factor 1, dehydroepiandrosterone sulfate, and dihydrotestosterone and acne lesion counts in adult women.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15781674

Roacuttane is niet echt aan te raden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Isotretinoin (Roaccutane)

Isotretinoin's exact mechanism of action is unknown but several studies have shown that isotretinoin induces apoptosis (cell death) in various cells in the body such as cells in meibomian glands, hypothalamic cells, hippocampus cells and important for treatment of acne, in sebaceous gland cells.
Dan zijn slechts twee oorzaken (of nou ja, 1 oorzaak en 1 verband), er is veel meer dan dat. En iedere oorzaak heeft een andere aanpak

red maca, is dat ook vekrijgbaar bij lokale shops zoals de tuinen of kruidvat?
NJooit van gehoord :P
En ik gebruik nu apoteek spul: La-roche posay en vichy proefmostertjes. Heb de scrub en dagcreme

Re: permanent af van je acne!

Ik ben nu 2 dagen bezig met die red maca. Natuurlijk nog te vroeg om er iets over te zeggen maar binnen paar weken kom ik er wel op terug om men bevindingen te delen.

Terug
Naar boven