XXL Nutrition

De wil is er, maar no clue wat te eten...

Pretzels

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
70kg
Hallo,

Ik ben nu reeds 1 maand mooi op schema met mijn training en die zit strak, ik volg ze tot op de letter en ik voel me er super bij.
Mijn probleem ligt bij de voeding, uiteraard let ik erop maar ik weet precies niet wat juist te eten.

Ik hou sinds gisteren nu alles netjes en accuraat bij met de app s health van samsung zodat ik een idee krijg van mij kcal, vet etc. inname. Ik weeg er nu 76 met een lengte van 1,85m.
Normaal moet ik rond de 2700/2800 kcal/dag zitten als ik correct ben. Dit haal ik dus niet (2200 ongeveer), en ik weet niet wat te eten.
Als ik google krijg je te lezen meer eiwitten, minder eiwitten, meer noten, meer vis etc... . Wat moet je dan geloven en dan weet ik nog niks meer, als ik in de supermarkt loop wil ik weten welke producten ik moet kopen.

Ik weet dat iedereen hier vraagt om een voedingsschema en dat jullie dit beu zijn [emoji14] maar als iemand mij iets gericht kan voorstellen dan wil ik dit gerust compenseren met een donatie.

Tips zijn zeer welkom!
Bedankt

Goed ontbijt als: 100g havermout + 400ml melk + 30g whey

Voor slapen gaan: halve/volle bak kwark + noten

Verder over de dag: rijst met kip, brood met kipfilet/kaas/pindakaas, weer havermout met melk, etc.

• Topic Starter Topic Starter
Super, nu komen we ergens :) bedankt

En 2 rijstwafels met pindakaas als snelle hap op mijn werk, is dit ok?

Mocht je een voedingsschema hebben gemaakt, kun je die hier posten ter controle.

Prima. Zien we hem wel verschijnen.

Verdorie, lijkt me moeilijker dan gedacht :/

Een goed voedingsschema (en daaraan houden) is voor velen lastiger dan je denkt. Daarom is het goed eens inzichtelijk te maken. Je kan bijv. nadat je jouw calorie-behoefte berekend hebt, een overzicht maken op myfitnesspal.com. Daarin kun je precies zien hoeveel je eet, hoeveel kcal etc. Zolang je ziet wat je inneemt, kun je ook je doel bereiken. Anders blijft het vaak "blind guess". Je kan daarop ook altijd een eetschema voor één dag maken en dan elke dag herhalen. Zodat je weet wat je binnen krijgt. Dan past je rijstwafels met pindakaas perfect en kun je ook lekkere dingen eten. Zorg dus dat je dan je macro's ook haalt, als je die niet haalt, zul je ook niet aankomen of afvallen ;)

Wou dat ik daar probleem mee had. Zit nu rond de 3300 Kcal, met 2 vingers in de neus, kan makkelijk het dubbele op :o.

Zorg voor calorierijke voeding, denk aan haring, noten, pindakaas, volkoren brood. Ik ben er zelf geen fan van, maar denk in het ergste geval aan weightgainers. Of maak ze zelf (goedkoper en beter) door een lekkere shake te maken met melk, whey, oats en pindakaas/lijnzaadolie. Zit je makkelijk op 1000 Kcal, i.c.m. met gedurende de dag meer eten kom je er zeer makkelijk.

Hahaha Ilyasse. Heb jij dat ook, ik ook. Ik kan met gemak 5000-6000 kcal opeten per dag. Dat is echt irritant, want heb nooit genoeg gehad. Wel lastig om dan soms niet te eten, terwijl je wel zin in iets hebt. Dat kost me vaak ook kilo's, op gewicht blijven is het aller moeilijkste haha.

Ik ben ook zo begonnen als jou Pretzels. Ik eet vooral tussendoor noten, volkorenbrood met pindakaas, kwark met havermout, melk met brinta, zelfgemaakt (weightgain) shakes. Hierdoor zit ik rond de 3000kcal per dag. In de middag eet ik vaak (gebakken) eieren of tosti. Ook als ik naar school of werk ga neem ik een broodje ei mee etc.
Wat ook erg handig is, is om het inderdaad bij te houden op bijvoorbeeld MyFitnessPal. Zo weet je of je je doel makkelijk kan halen of juist meer moet eten. Dit geeft ook weer motivatie!
Zo moet het wel lukken denk ik!

Thx iedereen, ik zal er mij eens in verdiepen.

Nog 1 vraagje: ik was gisteren in de gym en ik was aan het praten met een andere man die ik vaak zie, omdat ik een ik een klein vetlaagje heb op m'n buik en wat in mijn benen, dat ik 24h fatburn van body en fit en een massgainer eens moest proberen.
Dit lijkt me toch een beetje overkill, niet?
Ik ga er van uit dat het slechte vet wel verdwijnt door mijn training/voeding te volgen? Het is toch de bedoeling dat ik zwaarder wordt, waarom zou ik dan iets nemen waar ik van afslank?

Ik ben niet zo'n voorstander van die supplementen etc... . Liever op eigen kracht.
Jullie mening?

Je gaat bulken dus dan gebruik je uiteraard geen fatburners

Mee eens, een hele verstandige opmerking. Zoveel mogelijk op eigen kracht en "eigen keuken" doen, dan kom je er wel. Eigenlijk alles is te bereiken met normale en goede voeding. Wat martie al zegt, ga je bulken, dan ga je toch geen vetburner nemen. Alles wat je dan eet, gaat als energie eruit, wat niet je doel is. Je komt er wel en maak je eigen shakes als je te weinig eet. Gewoon 500ml melk met noten en havermout. Dan pak je voldoende eiwitten :)

Succes!

Die kerel praat poep. Op 70kg zal ik gewoon voorlopig gaan bulken. Supplementen zijn helemaal niet nodig, gewoon advies voor bovenstaande volgen en boven je onderhoud eten.

Dacht ik dus al [emoji14] bedankt!

Super, nu komen we ergens :) bedankt

En 2 rijstwafels met pindakaas als snelle hap op mijn werk, is dit ok?
Heb vandaag rijstkoeken ontdekt van boston van zilvervliesrijst gemaakt ,ideaal !
wat heel lekker is om er op te smeren :cottage cheese
: gerookte zalm met stukjes knoflook

Is een goede bron van eiwitten en heel rap gemaakt!!

Terug
Naar boven