XXL Nutrition

Deadlift & barbell row form check (nieuw filmpje)

Yates row = ook minder belastend voor de rug, vooral na een zware deadlift sessie in vgl met een pendlay row.

Je moet voor jezelf uitmaken welke je verkiest. Zelf kan ik pendlay row amper aan na een zware DL sessie en verkies ik liever een yates row.

je rug eerst helemaal buigen en dan pas doorzakken met de neerwaatse beweging is geen fun als je 200+ gaat reppen.

Idd met het naar beneden komen je benen sneller laten doorzakken, want het lijkt een beetje een stiffed leg deadlift in het begin ( daarna zak je wel door je benen )

en bij de opwaartse beweging eerst de rug, de benen volgen vanzelf

Je kan het heel duidelijk zien. Doordat je nu wel de bar volledig neerlegt ga je elke keer ook weer in de correcte start positie staan. Vorig filmpje waren rep 2 t/m laatste zoals eerder aangegeven slecht van vorm daardoor. Nu is omhoog verbeterd, alleen zou je de positie die je nu nog aan moet nemen na het neerleggen al moeten hebben bereikt door het neerleggen.

Ik dacht net dat het eerst de benen waren. Als ik eerst de rug doe, dan botst de barbell tegen mijn knieën.
Heb ik ook last van, maar dat is wel de correcte vorm en een perfect rechte lijn van de stang omhoog. Anders zijn vaak je benen te snel gestrekt.

Gaat daarna steeds makkelijker tegelijkertijd en net zonder je benen te raken. Al heb ik nog regelmatig blauwe schenen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 14:33 ----------

Waarom niet Clubber Lang? Leg het hier even uit, dan heeft iedereen er wat aan. ;)

dat is wel de correcte vorm en een perfect rechte lijn van de stang omhoog.
Bij deadlift moet de lijn van de bb niet recht omhoog.
Waarom niet Clubber Lang? Leg het hier even uit, dan heeft iedereen er wat aan. ;)
Als je serieus bent dan kan je het beter zelf opzoeken dan leer je het het best. Dit is zo basis dat ik niet weet waar te beginnen. Het is de essentie van de pull imo. Rippetoe schrijft er vast wel iets over, zoek even in zijn ebook of andere artikels en filmpjes op bijvoorbeeld begrippen als 'pull back' e.d.

Dat heb ik het afgelopen uur geprobeerd, maar nergens is zo stellig te lezen dat het niet in een rechte lijn zou moeten.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 15:36 ----------

Ik ga binnenkort ook eens filmen, want hoor juist van iedereen dat m'n techniek perfect is. Voor zover dat wat zegt met dit gewicht nog. ;)

Zit alleen wat dieper als veel eigen filmpjes die hier gepost worden, maar dat zal ook een kwestie van lichaamsverhoudingen zijn.

Sorry voor het kapen van je topic sandro.

Dat heb ik het afgelopen uur geprobeerd, maar nergens is zo stellig te lezen dat het niet in een rechte lijn zou moeten.

Misschien dat je denkt dat ik een hele schuine lijn bedoel dat is niet zo, maar perfect recht is niet te doen vanwege de verschillende fasen van de lift en biomechanica van lichaam. Dat kan alleen in een smith dat idee kreeg ik ook bij jouw opmerking vandaar. Dit heb ik zo gauw gevonden:

Analyse Deadlift

Back angle position.jpg

Wat betreft dieper zitten is afhankelijk van hefbomen en verhoudingen idd. Al zitten de meesten (beginners vnl) te diep, waardoor glutes e.d amper worden betrokken. Hier is wel een aardig artikel over deadlift met tips. http://robertsontrainingsystems.com/blog/deadlift/

Terug
Naar boven