XXL Nutrition

Deadlift / Bent over barbell row

IxXxI

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m92
Kijk als ik deze oefeningen met licht gewicht doe lukken ze heel goed. Maar als ik het gewicht veel verhoog om er max. 8 herhalingen mee te kunnen maken trekt mijn rug heel erg bol en krijg last van mijn rug.

Kan iemand aub advies geven?

Kijk als ik deze oefeningen met licht gewicht doe lukken ze heel goed. Maar als ik het gewicht veel verhoog om er max. 8 herhalingen mee te kunnen maken trekt mijn rug heel erg bol en krijg last van mijn rug.

Minder verhogen.

Maar zeg eens: wat zijn je stats? gewicht, lengte, leeftijd
Hoe lang train je al?

Elke oefening doe je op een gewicht waarop je de oefening nog goed in vorm kan uitvoeren. En vanuit daar ga je rustig stapje voor stapje omhoog....eventueel met kleine verhoging per keer.

Heel simpel: Je doet hem te zwaar.

Doe hem zo zwaar dat je neit bol hoeft te staan.

Succes!

Rug recht houden, dat is het belangrijkste waar je je op moet concentreren, en je doet indd te zwaar.

niet te zwaar pakken.

geldt voor elke oefening; als je te zwaar pakt gaat de vorm er onder lijden.

logisch...

Stats deadlift, squat, bb row ?

Ik zou het e-book van starting strenght van MR downloaden, uitprinten en er is goed voor gaan zitten.
Ik heb dit pas gedaan en er een hele hoop van opgestoken met betrekking tot de uitvoering van de oefeningen ( SQ, BP, DL, PR en PC ) en ik dacht dat ik het wel wist hoe het moest.

haha geweldig. Het is toch duidelijk of niet dan? Je bent nog niet sterk genoeg om een juiste houding vast te houden met hoger gewicht. Rustig gewicht verhogen en zodra je uitvoering slecht wordt setjes blijven draaien met een gewicht waarmee je nog wel een goede techniek hebt. Op den duur zullen de zware gewichten wel komen.

Terug
Naar boven