MuscleMeat

Deadlift (Form Check)

Zo ver ik het kan beoordelen doe je het vrij goed. Ik zou zeggen: twijfel je, probeer het dan met wat minder gewicht en kijk dan hoe het gaat.

Op Youtube zijn er legio 'GOEDE' voorbeelden vindbaar. filmpje van David Lloyds is wellicht wat kinderachtige vorm maar ze leggen het heel duidelijk uit vind ik. En als ik dat vergelijk met wat jij doet dan komt dat best goed overeen.

Succes.

Ook Hulse geeft by the way aan dat je niet naar één punt (bv horizon) moet kijken maar de nek neutraal moet houden t.o.v. de rug.

Inderdaad. Dat "punt " waar je naar kijkt, verloopt van 1 meter voor je neus op de grond, naar het midden van de muur voor je neus.

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:54 ----------

Erg interessante topic. Al een tijde bezig met SL 5x5 en merk dat de Deadlift de lastigste oefening is voor wat betreft houding. Hoe doen jullie dat als je de gewichten niet te snel kan laten zakken/vallen op de vloer? Ik train op zolder, en dat is nog wel eens een uitdaging. En langzaam laten zakken is erg pijnlijk voor de onderrug...:(

Maak een platform, en zorg voor goede dekking met rubbertegels van bij de doe het zelfzaak. Door het platform groot te maken vergroot je het oppervlakte waarom druk wordt uitgeoefend op de vloer van je zolder: ipv dat je schijven dan rusten op twee a drie latten per kant, wordt de kracht verdeeld over 4 m*, en door de matten zal je echt al veel minder lawaai en gebibber veroorzaken. Wat je ook kan doen is, als al jouw schijven van ijzer zijn, twee dikke bumperplates te kopen. dat zal al een enorm stuk helpen.

Inderdaad. Dat "punt " waar je naar kijkt, verloopt van 1 meter voor je neus op de grond, naar het midden van de muur voor je neus.

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:54 ----------

Maak een platform, en zorg voor goede dekking met rubbertegels van bij de doe het zelfzaak. Door het platform groot te maken vergroot je het oppervlakte waarom druk wordt uitgeoefend op de vloer van je zolder: ipv dat je schijven dan rusten op twee a drie latten per kant, wordt de kracht verdeeld over 4 m*, en door de matten zal je echt al veel minder lawaai en gebibber veroorzaken. Wat je ook kan doen is, als al jouw schijven van ijzer zijn, twee dikke bumperplates te kopen. dat zal al een enorm stuk helpen.

Bedankt yasmine. Ik ga vanmiddag even rubbermatten halen. Dan is dat probleem weg. Aankomende week komt mijn olympisch barbell binnen en kan ik grotere schijven gebruiken dan de 30 mm die ik nu gebruik.

Terug
Naar boven