Fitness Seller

Deadlift snap onderrug

Bezoekers in dit topic

Sorry voor mn late reactie. Ben weer hersteld en idem: blijf weg van deadlift haha.
Naar mijn mening is dat juist het slechtste wat je kunt doen. Leer de deadlift met goede vorm aan en zorg daarmee dat je onderrug gewoon oersterk wordt, dat helpt je bij alle oefeningen.
 
Nooit ergens last van gehad, vorm was goed en kon ruim boven de 200kg … Maar toen ging ik er op een slechte dag in ene door met een babygewicht van 150kg

Zelfde hier. 24j deadlift zonder last. Tot op 1 dag bij het opwarmen ik een bulging opgelopen heb.
 
Kan je wel van herstellen toch? Komt wel goed Brutushakt.

Het blijft bij mij toch een pijnlijk punt. Het voelt niet meer aan zoals ervoor. Vandaar dat ik het gewoon niet meer riskeer.

Ik zou hem er ook liever inhebben maar voor mijn doelen heb ik de DL ook niet echt nodig. En dan riskeer ik het liever niet.

Ik heb ook wel scoliose.
 
Het blijft bij mij toch een pijnlijk punt. Het voelt niet meer aan zoals ervoor. Vandaar dat ik het gewoon niet meer riskeer.

Ik zou hem er ook liever inhebben maar voor mijn doelen heb ik de DL ook niet echt nodig. En dan riskeer ik het liever niet.

Ik heb ook wel scoliose.
Nja scoliose is een bitch. Je kan in principe ook deadlift van blocks( verhoog ) doen. Of sumo deadlifts zoals ik al zei. Zijn allerlei manieren om de lower back minder te belasten. Maar 25 jaar deadliften zonder probleem is al een prestatie en geeft ook aan dat het een veilige lift is.
 
Het blijft bij mij toch een pijnlijk punt. Het voelt niet meer aan zoals ervoor. Vandaar dat ik het gewoon niet meer riskeer.

Ik zou hem er ook liever inhebben maar voor mijn doelen heb ik de DL ook niet echt nodig. En dan riskeer ik het liever niet.

Ik heb ook wel scoliose.
Exact, en een zeer lichte scoliose bijvoorbeeld komt best vaak voor. Je moet gewoon niet riskeren wat er een keer fout is gegaan en blijven doen wat er ''goed'' voelt
 
Nja scoliose is een bitch. Je kan in principe ook deadlift van blocks( verhoog ) doen. Of sumo deadlifts zoals ik al zei. Zijn allerlei manieren om de lower back minder te belasten. Maar 25 jaar deadliften zonder probleem is al een prestatie en geeft ook aan dat het een veilige lift is.
Ik ga er verder ook niet te veel meer over nadenken, ik heb per toeval ontdekt dat deadlift van het rack of block voor MIJ beter voelt(geen zwaar gewicht meer) 100kg max nu... Maar ik heb echt geen zin meer in deze ellende man.. Gewoon je nest niet meer uit kunnen komen zonder stok bij wijze van spreken...
 
Ik ben zelf vooral bezig met het bedenken hoe ik het best kan gaan trainen om massa te behouden, maar vooral op ''oudere'' leeftijd. Ik wil van het te gekke trainen af daar mijn lichaam het gewoon niet echt lijkt te trekken... Dus nu veel bezig met de juiste hoeveelheid zoeken en het perfecte aantal oefeningen... Elke dag HS meten en evalueren hoe ik mij verder ''voel'' Ik heb namelijk periodes gehad dat ik continu ziek en lamlendig was.. Ik wil dat gewoon niet meer. Kennelijk heb ik het niet in mij om als een jonge vent te trainen
 
Ik ben zelf vooral bezig met het bedenken hoe ik het best kan gaan trainen om massa te behouden, maar vooral op ''oudere'' leeftijd. Ik wil van het te gekke trainen af daar mijn lichaam het gewoon niet echt lijkt te trekken... Dus nu veel bezig met de juiste hoeveelheid zoeken en het perfecte aantal oefeningen... Elke dag HS meten en evalueren hoe ik mij verder ''voel'' Ik heb namelijk periodes gehad dat ik continu ziek en lamlendig was.. Ik wil dat gewoon niet meer. Kennelijk heb ik het niet in mij om als een jonge vent te trainen
Je squatvolume was wel insane man dat je in andere topic postte. Is nergens echt voor nodig. Longevity is ook belangrijk, ik hoop dat je terug plezier vindt in trainen.
 
Je squatvolume was wel insane man dat je in andere topic postte. Is nergens echt voor nodig. Longevity is ook belangrijk, ik hoop dat je terug plezier vindt in trainen.
ik heb iig wel benen waar de gemiddelde sportschoolganger 2x uit kan:P
 
Snap niet hoe iedereen het voor elkaar krijgt, letterlijk nog nooit problemen gehad met deadlift, met geen enkele oefening eigenlijk. Maar probeer eens sumo deadlifts, aangezien je een vrouw bent zal je wrs al de nodige flexibiliteit hebben. Minder belastend voor de onderrug en voor sommigen ook een veel betere positie.
Verder zou ik back extensions doen om in de toekomst te voorkomen. En ook voldoende ab work doen. Succes.

Mijn rug en schouders zijn niet de sterkste. Heb een whiplash overgehouden na een aanrijding paar jaar terug. Daarom daar eerder blessures.
Back extensions/goodmornings zijn mijn favoriet. Dank voor de tip van de sumo deadlift. Ga ik er bij proberen.
 
Omdat ze rack pulls verwart met pull ups
 
Back
Naar boven