AndroidHealthClinic

Deadlift, techniek verkl*ten

Black

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Ik raad het aan om die eerste te doen. Coleman sT raad ik af;)

Als ik zwaar ga doe ik het ook op de 2de manier, zwaar gaan zoals ik het 1ste filmke lukt me niet ( prolly zwakke hamstrings ). Ik ga wel met men heupen nog iets dieper dan coleman :)

die 2e rep van coleman is praktisch een straight leg dl.

Als ik zwaar ga doe ik het ook op de 2de manier, zwaar gaan zoals ik het 1ste filmke lukt me niet ( prolly zwakke hamstrings ). Ik ga wel met men heupen nog iets dieper dan coleman :)

Dus je stuitert de stang op de grond?
Vergeet niet dat dat soort dingen eerder blessures opleverd dan nette uitvoering. Ik doe juist een halve rep voor deadlift als ik echt setjes van 8-10 maak. Dan pak ik me rug op zo een manier dat ik wel me rug zwaar pak, maar minder voor hamstrings.

Dus je stuitert de stang op de grond?
Vergeet niet dat dat soort dingen eerder blessures opleverd dan nette uitvoering. Ik doe juist een halve rep voor deadlift als ik echt setjes van 8-10 maak. Dan pak ik me rug op zo een manier dat ik wel me rug zwaar pak, maar minder voor hamstrings.

nee ik stuiter nie, ik laat zelfs elke keer de bar los en neem opnieuw men grip maar als het echt zwaar wordt gaan men heupen niet zo diep en trek ik iets meer op men rug dan met lichtere gewichten

Ok dat kan weer wel;) :D

er zullen altijd idioten blijven die touch and go doen.

Die Coleman-versie lijkt me goed om een hele grote dikke hernia (of veel erger) van te krijgen.

Ik doe ook de eerste versie, dan maar wat minder gewicht. Dan moet je het gewicht niet tegen de grond aanknallen omdat je eigenlijk te zwaar pakt voor goede uitvoering. Maar goed, mijn doel is dan ook niet er zoals Coleman uit te zien.

Als je hem goed uitvoert en tussen de 8-12 reps branden je hamstrings en je kont de dag erop meer dan genoeg:cool:

omdat je na 1 rep al kinetische energie opbouwt die zorgt voor een elastisch effect ( je krijgt dus hulp).
daarom rust ik altijd 2 a 3 seconden tussen de reps , zodat die elastische energie verdwijnt.
ik zou ze dus altijd zo doen , uiteindelijk wordt je er sterker van wat ook meer massa opleverd.
veel mensen doen touch and go zoals ronnie , "voor massa" , maar vind pause tussen reps zowiezo evengoed ervoor.

verder veranderd bij grote gewichten de techniek ook bij touch and go's, bij de fase dat je de baar omlaag brengt.

het is inderdaad een deadlift. iets liften vanuit een dood punt.

wat is het verschil dan? de snelheid of de rugpositie bol en hol.?

Ja idd, bij die touch and go krijg je 'hulp' van de terugverende kracht.
Dan ben je IMO niet aan het deadliften maar met gewichten aan het gooien.

Hij krijgt een enorme spanning op zijn rug de tweede rep omdat hij gebruik maakt vn het 'terugveren' van het gewicht, en dus niet diep genoeg door zijn benen gaat (dus niet de goede uitvoering kan doen wegens teveel gewicht). Het ziet er ongezond en gevaarlijk uit (vind ik).

Ik doe de deadlift voornamelijk als beenoefening, dus concentreren op je voeten trachten door de grond te duwen, en je rug recht. Voelt veel lekkerder (ik doe ook nooit stiff-legged). Je hebt maar één rug.

Hij krijgt een enorme spanning op zijn rug de tweede rep omdat hij gebruik maakt vn het 'terugveren' van het gewicht, en dus niet diep genoeg door zijn benen gaat (dus niet de goede uitvoering kan doen wegens teveel gewicht). Het ziet er ongezond en gevaarlijk uit (vind ik).

Ik doe de deadlift voornamelijk als beenoefening, dus concentreren op je voeten trachten door de grond te duwen, en je rug recht. Voelt veel lekkerder (ik doe ook nooit stiff-legged). Je hebt maar één rug.

Volgens mij is het doel van Mr. Coleman juist die 'spanning' op de rug te krijgen, daar groei je juist van;). Als je nou zegt dat hij zn wervelkolom iets bol houdt/flecteert, dan zou je misschien nog geloofwaardig over komen.

omdat je na 1 rep al kinetische energie opbouwt die zorgt voor een elastisch effect ( je krijgt dus hulp).
daarom rust ik altijd 2 a 3 seconden tussen de reps , zodat die elastische energie verdwijnt.
ik zou ze dus altijd zo doen , uiteindelijk wordt je er sterker van wat ook meer massa opleverd.
veel mensen doen touch and go zoals ronnie , "voor massa" , maar vind pause tussen reps zowiezo evengoed ervoor.

verder veranderd bij grote gewichten de techniek ook bij touch and go's, bij de fase dat je de baar omlaag brengt.

het is inderdaad een deadlift. iets liften vanuit een dood punt.

Denk je niet dat je in de 'touch' (van de touch and go:)) die kinetische energie verliest?

Coleman om&om greep en straps :eek:

Wat een zwakkeling :D

Terug
Naar boven