XXL Nutrition

Deadlift, techniek verkl*ten

nee jongeheer.
@ Sir Psycho Sexy

bedoel je niet gewoon dat hij een te grote druk op de wervels krijgt.

Mja niet helemaal, het is moeilijk uit te leggen.. :rolleyes:

Wat ik vooral bedoel is dat ik de deadlift gebruik om benen & kont te trainen, en in de tweede plaats onderrug. Dan lijkt de eerste uitvoering me beter, en veiliger

:D. Wat is je mening over touch and go, uberhaupt niet de grond aanraken en gewicht neerleggen en 2 a 3 secs wachten?

Als je de stang steeds neerleg heb je even een rust moment, maar moet je ook iedere keer weer door het dode punt komen wat extra kracht vergt.

Als je touch&go doet hoef je niet steeds echt door het dode punt te trekken, maar is er wel een constante belasting op je lichaam.

Biijde varianten hebben dus voor en nadelen en de variant die je kiest zal afhangen van je doel.

Als ik deads doe met het doel een 1RM te verhogen gebruik ik de eerste variant (neerleggen tussen reps) Als ik sets wil draaien (zeg maar meer BB gericht) dan gebruik ik de touch&go variant.

Als je de stang steeds neerleg heb je even een rust moment, maar moet je ook iedere keer weer door het dode punt komen wat extra kracht vergt.

Als je touch&go doet hoef je niet steeds echt door het dode punt te trekken, maar is er wel een constante belasting op je lichaam.

Biijde varianten hebben dus voor en nadelen en de variant die je kiest zal afhangen van je doel.

Als ik deads doe met het doel een 1RM te verhogen gebruik ik de eerste variant (neerleggen tussen reps) Als ik sets wil draaien (zeg maar meer BB gericht) dan gebruik ik de touch&go variant.

Ok, duidelijk!

Een vraag aan jou 3XL, hoe denk jij over het weinig gebruik van benen bij deadliften? Er wordt een hoop verkondigd dat je het gewicht omhoog moet squatten omdat de belasting op je rug anders te groot is, maar veelal lift je meer als je minder diep 'squat', wat je dee meeste sterke deadlifters ook ziet doen.

ik vind dat je vanuit bodybuilding opzicht ook meer hebt aan een stop onderin omdat je dan meer mechanisch werk verlegt met spierkracht ipv elasticiteit.

Ik doe dat van het eerste filmpje en dan met een kleine touch op de grond. Ik ga niet zwaarder dan dat ik kan halen met 5 reps.

Een vraag aan jou 3XL, hoe denk jij over het weinig gebruik van benen bij deadliften? Er wordt een hoop verkondigd dat je het gewicht omhoog moet squatten omdat de belasting op je rug anders te groot is, maar veelal lift je meer als je minder diep 'squat', wat je dee meeste sterke deadlifters ook ziet doen.

Persoonlijk vind ik deads een heup oefening (ham/glute) waarbij je de erector bij lichter gewicht voornaamlijk isometrisch belast.
Pas als de gewichten zwaarder worden (relatief voor jouw kracht) zie je dat de erector in een bepaald deel van de beweging (voor sommigen aan het begin, voor anderen wat later in de beweging) echt dynamisch bezig is.

Imo belast je de quadriceps er niet echt mee, tenzij je heel die begint.

om en om grip
en ik zie het verschil tussen de 2 filmpjes niet echt goed.
ronnie gaat iets minder diep zitten en stuitert met de gewichten.

whatever floats your boat i guess.
ik doe meestal een combinatie van beide. ga niet al te diep tussen de reps, maar laat het wel enigszins stil liggen tussen de reps.

techniek 1 is een normale deadlift, de andere een straight leg, ze zijn beiden goed , bij de 2e hef je wel meer uit de onderrug en wat minder met de benen tov van de normale

nu zie ik het ja. idd op weg naar een hernia als je dat met zulke gewichten doet.

Terug
Naar boven