richard1234
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 10
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 72kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deadlift is zeker te vervangen met bijvoorbeeld hyperextensions en er zijn ook zat andere oefeningen die je traps goed aanpakken
De squat is onvervangbaar omdat er geen enkele oefening bestaat die je onderlichaam (met name je hamstring) zo goed belast als de squat.
Deadlift is zeker te vervangen met bijvoorbeeld hyperextensions en er zijn ook zat andere oefeningen die je traps goed aanpakken
De squat is onvervangbaar omdat er geen enkele oefening bestaat die je onderlichaam (met name je hamstring) zo goed belast als de squat.
Deadlift is een full body exercise. Die kan je wel vervangen. Maar daar zal je meerdere oefeningen voor nodig hebben.
Squat is net zo goed vervangbaar. En squats zijn juist niet erg effectief als hamstring oefening. http://www.strengtheory.com/hamstrings-the-most-overrated-muscle-for-squat-2-0/
Klopt ....
Zelfs de Conventional Deadlift pakt alleen in het onderste gedeelte van de oefening de hamstrings enigszins aan.
Daarom snap ik schemas zoals Stronglifts, Rippetoe, ICF5x5 ook niet.
Daar zou toch minimaal een RDL als assistence in moeten zitten voor het uitbalanceren van de Quad vs. Hamstrings.

Als beginner hoef je je echt geen zorgen te maken over dit soort zaken. De schema's die je noemt zijn prima.
Klopt ....
Zelfs de Conventional Deadlift pakt alleen in het onderste gedeelte van de oefening de hamstrings enigszins aan.
Daarom snap ik schemas zoals Stronglifts, Rippetoe, ICF5x5 ook niet.
Daar zou toch minimaal een RDL als assistence in moeten zitten voor het uitbalanceren van de Quad vs. Hamstrings.
eerder een knie flexie oefening
je bedoelt een leg curl of gHR
Waarom niet?
Waarom het bewust laten achterlopen terwijl je het makkelijk kan opvangen door 2 setjes RDL.
Snap dat eigenlijk ook niet "als beginner geen zorgen over te maken".
Voorkomen is beter dan genezen.
Bewust onbalans creeeren zie ik zelf de logica niet van in terwijl dit makkelijk te verhelpen is.
Je moet hier uiteraard niet in doorslaan maar 2 setjes RDL + 2 setjes Facepulls voor Rear Delts kan een hoop gedoe op langere termijn voorkomen.

Wat is dat toch altijd met de term "beginner" net of heel veel dan niet boeit.
Ja joh lekker alleen gaan benchen, krijg je prachtige front delts van!
Hoeveel mensen hoor je wel niet klagen over schouderklachten op korte termijn.
Voortdurende aandacht aan de borst .. En maar pressen en pressen, het gek vinden dat er pijntjes optreden.
Nee joh, als beginner maakt het allemaal niet uit![]()

De reden dat ik mij er in verdiep en soms misschien "te" omdat ik een shit-load van mensen op de sportschool en buiten die in onwetendheid trainen.
Zijn de meningen over verdeeld ....
Over het algemeen word een RDL of een SLD aangeraden, helemaal als je het over FULLBODY hebt.
Volgens mij hebben we het hier al over gehad. RDL is heupflexie, SLDL voornaamlijk erector. Beide gebeuren ook actief bij squats.
Wat ontbreekt in sommige FB schemas is juist knieflexie.
Ik raad je aan niet klakkeloos de mening van anderen over te nemen omdat veel "anderen" precies dat doen, nl. klakkeloos de mening van anderen overnemen.
Substituting Exercises:
Don't f**k with this. Every bodybuilder seems to have Attention Deficit Disorder and an overwhelming desire to customize everything. The bottom line is that these are all the most effective exercises and just about anything one does will result in less gains. As a rule those people who want to change it don't know enough to make proper alterations - those who do know enough, don't have much to change. The guy who is responsible for this program is of the best on the planet at bulking lifters and making people stronger. It's kind of like Sesame Street's Elmo offering neurosurgery advice at NYU. Anyway, it's absolutely essential not to screw with the squats, they are the foundation of this program. If you want to sub inclines or push presses for military that's okay. Do not sub machines - don't even think about it, hit yourself with a plate if you must. For arms choose a single biceps and triceps exercise and perform them at the end once per week for 3 sets of whatever - your arms will take a beating from all the pulling and pressing anyway. If you want to chin on Wednesday or do a few sets of pulldowns/ups that's fine (avoid the machines if you can use bodyweight). Core work is always fine. Cardio is fine - interval training is the best for this I'll just throw out. If this is just too much mental strain, take solace in the fact that it's just a few weeks, you'll gain a ton of muscle and strength and then you can spend the next 4 weeks adding the minute detail to refine the gained mass (like most care anyway - I have yet to meet a guy on this board who will trade 20lbs of muscle for a bit of added detail somewhere). In a nutshell, put your trust in some of the better coaches on the planet and enjoy the results.
Voor veel bodybuilders is de deadlift onvervangbaar en voor veel bodybuilders is het zeker vervangbaar. Wat is jullie mening er over? Vinden jullie het vervangbaar of onvervangbaar? Graag ook de reden en als je het vervangbaar vindt, wat is de beste oefening/wat zijn de beste oefeningen in plaats van de deadlift?
Waarom niet?
Waarom het bewust laten achterlopen terwijl je het makkelijk kan opvangen door 2 setjes RDL.
Snap dat eigenlijk ook niet "als beginner geen zorgen over te maken".
Voorkomen is beter dan genezen.
Bewust onbalans creeeren zie ik zelf de logica niet van in terwijl dit makkelijk te verhelpen is.
Je moet hier uiteraard niet in doorslaan maar 2 setjes RDL + 2 setjes Facepulls voor Rear Delts kan een hoop gedoe op langere termijn voorkomen.
je kan een de normale deadlift vervangen door een deadlift variant