Fitness Seller

debatten presidentschap VS

ZoutZak

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
51
Lengte
2m
Massa
110kg
kijkt hier ook iemand de debatten (live) ?

ik ben tot nu toe nog elke keer om 3 uur 's nachts uit mn bedje gekomen (ook voor het debat tussen de vice-P's) en zal dat vanacht ook doen. mijn god als die bush vanacht weer zo beschamend slecht overkomt zoals vorige keer... dan trekt hij zich hopelijk nog terug VOOR de verkiezingen :D

Ik kom liever ergens anders voor m`n bed uit. :thumb:

ik heb vanochtend de herhaling gekeken. Lag redelijk dicht bij elkaar, maar Kerry was nog steeds beter. Plus dat Bush ALWEER ronduit heeft gelogen. En hij ziet er elke keer uit als een boze kleuter.

ik volg het niet.. het niveau van die debatten is nog lager dan een dialoog in GTST..

Hoop alleen dat die Bush hem afnokt.. hier in nederland sluiten ze tenminste nog de mensen op die een gevaar voor de samenleving zijn.. in america kun je president worden..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
slabek zei:
ik volg het niet.. het niveau die debatten is nog lager dan een dialoog in GTST..
wat een vergelijking ??? alsof bush en/of kerry vrijuit debateren... kerry is wel degelijk een aardig goed debater.

bush was voor zijn doen verbaal wel aardig, al raakte zijn inhoudelijke redevoering kant noch wal.

was weer genieten 's nachts, woensdag volgende en laatste debat.

go get 'em John.

Toch vrees ik dat Amerika voor iemand als Bush blijft stemmen. Denk je nu echt dat de meeste Amerikanen iets geven om uitspraken van Kerry om meer met Frankrijk te gaan praten?

Maar laten we hopen dat Kerry een kans krijgt om zichzelf te bewijzen

TylW zei:
Toch vrees ik dat Amerika voor iemand als Bush blijft stemmen. Denk je nu echt dat de meeste Amerikanen iets geven om uitspraken van Kerry om meer met Frankrijk te gaan praten?

Maar laten we hopen dat Kerry een kans krijgt om zichzelf te bewijzen
:) Mensen gaan altijd voor datgene wat ze begrijpen. Bush is een simpele ziel, dus dat spreekt amerikanen erg aan.

Ik kijk de herhalingen.
Vond het debat van vannacht wel redelijk.
Vooral de vraag: noem eens drie fouten die u heeft gemaakt, mister President.
Bush bleef vaag en had het over benoemingen, Kerry noemde wel een eigen fout.
Of Kerry die zei dat Bush een houtbedrijf heeft dat onder de 'kleine bedrijven' valt.
Bush: 'You want some wood?'
:)

Laatst bewerkt:
Prachtig om te zien. Jammer alleen dat de Republikeinen het voor mekaar gebokst hebben dat er niet geïnterrupeerd mag worden. Dan maakt Kerry echt gehakt van Bush.
Leuk ook om te zien dat Kerry zoveel meer intellectuele bagage heeft, veel meer dossierkennis en verstand van zaken.

boogie zei:
Prachtig om te zien. Jammer alleen dat de Republikeinen het voor mekaar gebokst hebben dat er niet geïnterrupeerd mag worden. Dan maakt Kerry echt gehakt van Bush.
Leuk ook om te zien dat Kerry zoveel meer intellectuele bagage heeft, veel meer dossierkennis en verstand van zaken.
Ook erg dat Bush's "sterkste" argument elke keer is: Kerry was voted the most liberal senator in congress! Alsof dat alléén al genoeg reden zou zijn om niet op hem te stemmen. :rolleyes: En helaas zal dat voor heel veel amerikanen nog waar zijn ook. :(

Weet je, alle respect voor Kerry, maar het is eigenlijk diep triest dat die Democraten niet met een kandidaat kunnen komen die Bush helemaal wegvaagt. :(

dj_phreak zei:
:) Mensen gaan altijd voor datgene wat ze begrijpen. Bush is een simpele ziel, dus dat spreekt amerikanen erg aan.

Hehe, met deze uitspraak zou jij, wanneer je stelling zou kloppen, een ras-echte Amerikaan zijn.

Enfin, ik heb alle drie de debatten nog gezien en ga volgende week ook kijken. We doen wel alsof het niveau zo laag is, maar denk dat men zich wel vergist in de kennis die beide heren hebben, ze weten alles van elkaar. Het is geen vrij debat zoals we dat in Nederland wel eens hebben gezien, maar dat wil daarom niet zeggen dat het niveau laag is.

Daarbij moet ik van Kerry zeggen dat hij een kalme en volwassen uitstraling heeft. Ik vind hem ook een goed president-uitstraling hebben.

Bush is gewoon sterk, zijn vastberadenheid straalt gewoon wat uit, dat zijn beslissingen in een (groot) aantal gevallen niet de juiste zijn, dat nemen de mensen dan maar voor lief. Als je een leugen goed verpakt kun je dat toch aan iedereen verkopen, en dat gebeurt echt niet alleen in de VS, maar overal, zo ook in Nederland.

Hoop wel dat Kerry wint.

Wie ze ook kiezen, en wie er ook wint, er zal altijd wel weer ge-ouwehoer komen, er is altijd wel een president die iets verkeerd doet.

boogie zei:
Er zijn zoveel mensen die slimmer zijn, meer kennis hebben over dossiers etc dan de 2 kandidaten. Dat boeit niet als president (natuurlijk wel tot op bepaalde hoogte) maar een president moet volgens de "traditie" vooral goed zijn in beslissingen nemen, zonder te twijfelen gecombineerd met een "positieve" uitstraling en zelfzekerheid. Ik zeg niet dat dat het enige is wat telt, maar het groot publiek houdt van een regering die rechtdoor gaat.

Zie je nu ook in Belgie, de regering heeft altijd ruzie met de Waalse zijde, ze werken niet echt goed samen, en elk dossier loopt moeiteloos omdat er zoveel meningen zijn. resultaat = het publiek kiest voor een partij die rechts (eigenlijk rechtdoor) denkt dus wint vlaams blok elke opiniepeiling stemmen. Vooral als de regering aan het aanmodderen is.

Mensen moeten eens leren dat politiek nooit zwart wit denken is.

Terug
Naar boven