XXL Nutrition

Decline oefeningen een must?

Rebels

Cool Novice
Waardering
3
Is het echt nodig om decline oefeningen te doen voor onderkant borst of groeit dit vanzelf ook wel mee? in de gym hebben we hier niet echt de toestellen voor..

gwn flat bankdrukken is goed genoeg :)

gezien je stats nog lang geen must.

af en toe is wel lekker
gewoon bankje pakken
paar schijven eronder en gaan...

Sowieso geen must.

zo'n verstelbaar abs bankje met voetondersteuning. decline zetten en iemand je dumbbells aan laten geven.

Declined DB bench press is volgens de EMG studies de beste massa bouwer voor je borst.
Declined hoort er imo gewoon bij. Afwerking doe je met inclined werk.

Declined DB bench press is volgens de EMG studies de beste massa bouwer voor je borst.
Declined hoort er imo gewoon bij. Afwerking doe je met inclined werk.

afwerking met incline? hoe bedoel je dat precies
er zijn zat bodybuilders die NOOIT decline pakken,
en alle oefeningen zowat incline uitvoeren (kijk eens voor de grap naar training dvd's van flex wheeler bijvoorbeeld)
ik zou juist zeggen incline is een must

decline is zeker geen must onderkant borst kan je ook met cables aanpakken aan het eind van je schema lifts doe je gewoon met flat/incline

afwerking met incline? hoe bedoel je dat precies
er zijn zat bodybuilders die NOOIT decline pakken,
en alle oefeningen zowat incline uitvoeren (kijk eens voor de grap naar training dvd's van flex wheeler bijvoorbeeld)
ik zou juist zeggen incline is een must

Nou, als we over BB'ers bezig zijn ... kijk dan eens voor de grap naar de seminars van Dorian Yates.
Die beschouwt de declined BP ook als beste borst massa bouwer.

En ik heb ook nergens gezegd dat je geen inclined moet doen. Ik zeg enkel dat declined banken
beter is dan vlak. En de EMG studies geven mij gelijk daarin. En dat je na je declined je inclined
werk moet doen. Tot op een bepaald punt waarin je beslist dat je bovenkant eventueel gaat
achter lopen. Dan kan je inclined werk voorop zetten.

Laatst bewerkt:
Nou, als we over BB'ers bezig zijn ... kijk dan eens voor de grap naar de seminars van Dorian Yates.

En ik heb ook nergens gezegd dat je geen inclined moet doen. Ik zeg enkel dat declined banken
beter is dan vlak. En de EMG studies geven mij gelijk daarin. En dat je na je declined je inclined
werk moet doen. Tot op een bepaald punt waarin je beslist dat je bovenkant eventueel gaat
achter lopen. Dan kan je inclined werk voorop zetten.

Dit dus bij 9/10 van de mensen :-)

Volgens mij praat Yates Mentzer na. Die zweert ook bij decline.

/OT:

Afwisseling is goed c.q. leuk.

Zelf doe ik overigens nooit decline ;) Tja...

Volgens mij praat Yates Mentzer na. Die zweert ook bij decline.

/OT:

Afwisseling is goed c.q. leuk.

Zelf doe ik overigens nooit decline ;) Tja...

Al dat gezeik altijd over dat yates mentzer na praat,
Yates weet er nog altijd meer van af dan heel dbb bij elkaar :p

Zolang je onderkant borst niet achterloopt is het niet nodig om perse decline benchpress te gaan doen

Ik vind zelf van niet, maar heb dan ook een hekel aan decline-oefeningen.

bij een decline spreek je eerder de bovenkant aan.

Terug
Naar boven