XXL Nutrition

Sticky Deel hier Supermarkt aanbiedingen.

In Groningen al vanaf 14 augustsus (Appie Rijksweg).

Pepernoot 3.png
Kunnen ze dan niet beter paraplu's gaan verkopen daar?

En naast bovenstaande dat een stuk van 200 gram voor bakken geen 50 gram blijkt te zijn na het bakken omdat er vooral vocht in blijkt te zitten.
Ik snap wat je bedoelt, bij sommige kip is duidelijk geknoeid. Maar dat de kip een (veel kleiner) deel van zijn gewicht in de pan verliest is normaal. Net als onze eigen spiermassa bestaat kipfilet nu eenmaal voor een groot deel uit water. Eigenlijk alles wat eetbaar is, is in hoofdlijnen een optelsom van: K/E/V (en evt alcohol), vezels, water, vitaminen en mineralen (vooral zout, de rest is micro).

1724747340234.png

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap wat je bedoelt, bij sommige kip is duidelijk geknoeid. Maar dat de kip een (veel kleiner) deel van zijn gewicht in de pan verliest is normaal. Net als onze eigen spiermassa bestaat kipfilet nu eenmaal voor een groot deel uit water. Eigenlijk alles wat eetbaar is, is in hoofdlijnen een optelsom van: K/E/V (en evt alcohol), vezels, water, vitaminen en mineralen (vooral zout, de rest is micro).
gaat er om dat dit erbij staat: Chicken breast fillet (70%), water, acidity regulators (E331, E500), vegetable fibres, salt, maltodextrin.

Dat is dus opgespoten kip !

Pre
gaat er om dat dit erbij staat: Chicken breast fillet (70%), water, acidity regulators (E331, E500), vegetable fibres, salt, maltodextrin.

Dat is dus opgespoten kip !
Zeker, als dat erbij staat, is het mis. En er zullen vast bedriegers bestaan die er tot nu toe mee wegkomen om het er niet op te zetten. Alleen soms lees ik ook allerlei algemene verdachtmakingen dat alles in de supermarkt automatisch met extra water is, omdat mensen minder overhouden na bakken.

Pre

Zeker, als dat erbij staat, is het mis. En er zullen vast bedriegers bestaan die er tot nu toe mee wegkomen om het er niet op te zetten. Alleen soms lees ik ook allerlei algemene verdachtmakingen dat alles in de supermarkt automatisch met extra water is, omdat mensen minder overhouden na bakken.
Daar hadden we het over, niet over supermarkt kipfilet. Ging over verschillende aanbieders van 5-10kg kipfilet. er mag alleen aan bewerkt eten(kipburgers-shoarma) kruiden etc toegevoegd worden, waardoor het % kipfilet lager is.
alsnog is oa de kipshoarma van Appie 93% kippendijfilet
en kipburger 91%

Daar hadden we het over, niet over supermarkt kipfilet. Ging over verschillende aanbieders van 5-10kg kipfilet. er mag alleen aan bewerkt eten(kipburgers-shoarma) kruiden etc toegevoegd worden, waardoor het % kipfilet lager is.
alsnog is oa de kipshoarma van Appie 93% kippendijfilet
en kipburger 91%
Het ging toch over “plofkip”?

Het ging toch over “plofkip”?
Precies, ik reageerde op iemand die vond dat de term (wel/geen) 'plofkip' soms wat gemakkelijk ergens op geplakt wordt. En wilde dus vooral even die 74% water die volkomen normaal is, onder de aandacht brengen.

Nee kippen hebben over het algemeen veel te korte vleugels om te vliegen 🤓

Wel goede reden voor een roadtripje amsterdam op een zondag ofzo
Krieltjes kunnen aardig vliegen hoor! Heb een koppel seabrights en die vliegen gewoon. Ziet er alleen niet uit een vliegende kip🤣🤣

• Haha
Waarderingen: K82
Terug
Naar boven