Fitness Seller

Democratie?

Zou jij willen leven in een land zonder democratie?


  • Totaal stemmers
    58
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

hoe de regering ook werkt, er zijn altijd mensen die buiten de boot vallen
een leraar van mij wist het ooit mooi te vertellen:
politiek is enorm moeilijk, simpelweg omdat de politiek moet dealen met de dingen die zelfs de vrije markt niet op kan lossen.
 
Een poll met wat meer keuzes zou een stuk interresanter zijn.
 
een leraar van mij wist het ooit mooi te vertellen:
politiek is enorm moeilijk, simpelweg omdat de politiek moet dealen met de dingen die zelfs de vrije markt niet op kan lossen.

Een leraar van mij zei ooit:''democratie is de minst erge staatsvorm''.

...........heb 'm nooit gemogen die mafkees:mad:
 
een leraar van mij wist het ooit mooi te vertellen:
politiek is enorm moeilijk, simpelweg omdat de politiek moet dealen met de dingen die zelfs de vrije markt niet op kan lossen.

Hahaha "zelfs" de vrije markt.
 
Een leraar van mij zei ooit:''democratie is de minst erge staatsvorm''.

...........heb 'm nooit gemogen die mafkees:mad:

Churchill. :roflol: Wat een ongelofelijke kneus was dat toch ook.
 
hij had wel een vrij sterk punt. het beste argument tegen democratie is een gesprek van 5 minuten met een willekeurige kiezer.
 
:rolleyes:
Gelukkig hebben we altijd Lucky Luciano nog.

Mijn god, daar is de cavalerie! COVER!

"Ik begrijp die ophef over het gebruik van gas niet. Ik ben een groot voorstander van het gebruik van gifgas tegen onbeschaafde stammen."

"Men zal mij nooit horen beweren dat de Amerikaanse indianen en de zwarten in Australië een groot onrecht is aangedaan. Hen is absoluut geen onrecht aangedaan doordat een sterker ras, een hoogwaardiger ras, een intelligenter ras zoals u wilt, is gekomen om hun plaats in te nemen."

"Een hond (Palestijn) in zijn hok heeft nog geen recht op dat hok, ook al ligt hij er al heel lang in. Dat recht hebben ze niet."

En deze man krijgt dan de nobelprijs voor vrede! :roflol:
 
:roflol:
Briljant.

Wel erg selectief quoten.
 
winston_churchill_v_for_victory.jpg
 
Mijn god, daar is de cavalerie! COVER!

"Ik begrijp die ophef over het gebruik van gas niet. Ik ben een groot voorstander van het gebruik van gifgas tegen onbeschaafde stammen."

"Men zal mij nooit horen beweren dat de Amerikaanse indianen en de zwarten in Australië een groot onrecht is aangedaan. Hen is absoluut geen onrecht aangedaan doordat een sterker ras, een hoogwaardiger ras, een intelligenter ras zoals u wilt, is gekomen om hun plaats in te nemen."

"Een hond (Palestijn) in zijn hok heeft nog geen recht op dat hok, ook al ligt hij er al heel lang in. Dat recht hebben ze niet."

En deze man krijgt dan de nobelprijs voor vrede! :roflol:

Joepie, dezelfde quotes die negationisten en Stormfronters altijd gebruiken als ze het over Churchill hebben.

1 van de quotes maar dan volledig :
I do not understand this squeamishness about the use of gas. We have definitely adopted the position at the Peace Conference of arguing in favour of the retention of gas as a permanent method of warfare. It is sheer affectation to lacerate a man with the poisonous fragment of a bursting shell and to boggle at making his eyes water by means of lachrymatory gas.

I am strongly in favour of using poisoned gas against uncivilised tribes. The moral effect should be so good that the loss of life should be reduced to a minimum. It is not necessary to use only the most deadly gasses: gasses can be used which cause great inconvenience and would spread a lively terror and yet would leave no serious permanent effects on most of those affected
 
Ik ben geen lid van stromfront, daarbij kan die quote van gas me nog het minst van al schelen.
 
Dat rijtje quotes komt over het algemeen wel van soortgelijke sites, vrij selectief gequote in ieder geval.
 
Dat rijtje quotes komt over het algemeen wel van soortgelijke sites, vrij selectief gequote in ieder geval.

Het komt van wikipedia. Een website die volgens neo-nazi's in handen is van joden. :roflol:
 
nee.

Totalitair oid lijkt me ook niets.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ja, democratie haalt volgens mij het niveau van leven naar beneden. Leven in een land zonder democratie is volgens mij beter, maar als ik moet kiezen tussen democratie en dictatuur kies ik nog altijd het eerste.
 
Nee, ik zou niet willen leven in een land zonder democratische beginselen en nog veel minder in een land dat geen rechtstaat is.

Echter heb ik met dat eerste weinig keus. In Nederland hebben we een schijn democratie. Het parlement is een poppenkast en de regering bestaat uit verkapte autocraten die hun eigen carriere meer gewicht toemeten dan de democratische principes waarop besluiten worden genomen.

Ik zou wel graag verregaande hervormingen willen zien.


* Beperking van de levensduur van het kunnen bekleden van regeringsfunctie naar 8 jaar maximaal. 12 jaar maximaal in het parlement.
* Invoering van het verplicht corrigerend referendum.
* Invoering van een tussentijds referendum om de twee jaar over het goedkeuren van het regeringsbeleid in het geheel (dus zeg maar een dwingende evaluatie en mogelijkheid om tussentijds de regering naar huis te sturen of de wacht aan te zetten).
* Geen benoemde functies meer op lokaal en regionaal niveau.
* Invoer van een politieke zender die debatten life in het geheel uitzendt zodat iedere burger op elk gewenst moment kan zien wat er allemaal gebeurd in de Tweede Kamer en Eerste Kamer. Hoeft niet goed bekeken te worden....maar het zou er gewoon moeten zijn.
* Afschaffen/verbieden van achterkamer overleg voor niet defensie gerichte overleggen.



riggard zei:
kijk, ik heb er ooit een mooi voorbeeld over gelezen, stel, je laat alle leden van onze 2e kamer 3 minuten praten, dan ben je 150x3= 450
450/60 = 7,5u bezig, dat is een volledige werkdag.

stel je hebt 1000 mensen, dan ben je iets meer dan 2 dagen bezig met alleen praten, bij 10.000 mensen zijn dit al 20 dagen. dat geeft aan dat een democratie zoals jij die wil zien niet werkbaar is.

sorry, maar wat een compleet onzin argument. Meebeslissen en spreektijd zijn niet een op een te vergelijken.

en als je de burger overal over laat beslissen krijg je mensen die belastingverlaging willen en meer blauw op straat etc. dat soort doelen gaan niet samen. dat komt gewoon doordat de hedendaagse politiek veel te abstract is voor de normale burger om op landsniveau beslissingen te nemen. ik geloof wel dat het op lokaal niveau mogelijk is, niet op landsniveau.

Wederom is dat complete onzin. Sorry...niet persoonlijk bedoeld, maar je argumenten zijn gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend.

Noem me een goede reden waarom dit voorbeeld niet samengaat? En denk daar eens iets verder overna dan alleen: het kost juist extra geld! De overheidsfinancien zijn flexibeler dan je denkt. Wat dan dus het gevolg is is dat er elders bezuinigd zou kunnen moeten worden.

Bij elke volksstemming moet je de vragen die je voorlegt gewoon heel goed en duidelijk formuleren. Dat is op lokaal en nationaal niveau niet wezenlijk anders.

Dat de vraagstukken op nationaal niveau complexer zouden zijn ben ik voor een deel van de vraagstukken met je eens. Dat de burger ongeschikt is om daar beslissingen over te nemen zal je echter toch echt moeten onderbouwen. Ik krijg de indruk dat je eigenlijk zegt dat het volk te dom is om de politiek te snappen. Maar blijkbaar zijn die domme mensen dan wel geschikt om anderen te kiezen die volgens hen WEL instaat zijn om die abstracte politiek goed te kunnen volgen....als je de problematiek niet begrijpt hoe kan je dan iemand aanwijzen die dat volgens jou wel kan?

Wat jij dus nu in mijn ogen aangeeft is dat de overheid mensen niet duidelijk en goed informeert en de politiek onnodig abstract maakt om hun eigen machtspositie te versterken.
 
Mijn god, daar is de cavalerie! COVER!

"Ik begrijp die ophef over het gebruik van gas niet. Ik ben een groot voorstander van het gebruik van gifgas tegen onbeschaafde stammen."

"Men zal mij nooit horen beweren dat de Amerikaanse indianen en de zwarten in Australië een groot onrecht is aangedaan. Hen is absoluut geen onrecht aangedaan doordat een sterker ras, een hoogwaardiger ras, een intelligenter ras zoals u wilt, is gekomen om hun plaats in te nemen."

"Een hond (Palestijn) in zijn hok heeft nog geen recht op dat hok, ook al ligt hij er al heel lang in. Dat recht hebben ze niet."

En deze man krijgt dan de nobelprijs voor vrede! :roflol:

Joepie, dezelfde quotes die negationisten en Stormfronters altijd gebruiken als ze het over Churchill hebben.

1 van de quotes maar dan volledig :

Dat rijtje quotes komt over het algemeen wel van soortgelijke sites, vrij selectief gequote in ieder geval.

Het komt van wikipedia. Een website die volgens neo-nazi's in handen is van joden. :roflol:

+1000 voor LuckyLuciano. :thumbup:
 
Back
Naar boven