Fitness Seller

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

In Russia hebben we dit soort gezeik niet. En je moest eens weten hoe vaak politieagenten losgaan op boeven. Daarom hebben we hier ook weinig boeven.
Jullie hebben daar ook een stuk minder (illegale) recente immigranten (denk ik?)

Bij dit soort kwesties gaat altijd dit stukje van Redemption Song van Bob Marley door mijn hoofd.

"Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our mind"

Bob heeft het van Marcus Garvey, iemand die vocht voor de burgerrechten van de zwarte bevolking.

"We are going to emancipate ourselves from mental slavery because whilst others might free the body, none but ourselves can free the mind. Mind is your only ruler, sovereign. The man who is not able to develop and use his mind is bound to be the slave of the other man who uses his mind..."

Tegenwoordig zie je vrijwel geen diepe denkers meer in dit soort movements, alleen nog maar aggresieve schreeuwers die roepen om geweld. Elk persoon die daar tussen staat en denkt het verschil te maken heeft (soms letterlijk) een bord voor zijn kop. Dit is niet de manier die gaat werken, het zal alleen maar leiden tot nog meer frictie, haat en destructie.

Laatst bewerkt:
Bij dit soort kwesties gaat altijd het stukje van Redemption Song van Bob Marley door mijn hoofd.

"Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our mind"

Bob heeft het van Marcus Garvey, iemand die vocht voor de burgerrechten van de zwarte bevolking.

"We are going to emancipate ourselves from mental slavery because whilst others might free the body, none but ourselves can free the mind. Mind is your only ruler, sovereign. The man who is not able to develop and use his mind is bound to be the slave of the other man who uses his mind..."

Tegenwoordig zie je vrijwel geen diepe denkers meer in dit soort movements, alleen nog maar aggresieve schreeuwers die roepen om geweld. Elk persoon die daar tussen staat en denkt het verschil te maken heeft (soms letterlijk) een bord voor zijn kop. Dit is niet de manier die gaat werken, het zal alleen maar leiden tot nog meer frictie, haat en destructie.
Voor diepe denkers, in dit social media, instagramificatiin tijdperk geen plaats. Vandaar ook mijn verwijzing eerder naar The Rising.

Bovendien is dat al voor je gedaan, als witte hoef je alleen maar op je knieën om je berouw te tonen voor de misdaaf van het wit zijn waarna een kleine groep in het zwart gekledenen jou wel vertellen wat je moet denken, zeggen, doen en waar je je herstelbetalingen moet storten.

Ik heb opeens een ingeving, als ik nu een oud boek neem, laten we zeggen de bijbel. Dan hang ik aan dat verhaal ook iets van een schuld, laten we zeggen erfzonde, maar dat verlossing mogelijk is. Dan neem ik een kaste van met name mannen die ik in het zwart kleedt bij wie je je overtredingen op een leer waar het heel lastig is je aan te houden kan vertellen. Die overtredingen noemen we zondigen en dat vertrekken noemen we biechten. Met berouw en betalingen, die noemen we aflaat, kan je dan keer op keer weer in het reine komen om na je dood beloont te worden. Ik laat de mensen dan in speciale gebouwen veel buiten en knielen zodat ze zich klein en nederig voelen. Niemand is zo stom om voor grote groepen willekeurige mensen te buigen (toch?), dus wellicht kan ik een hogere macht verzinnen, wiens zoon door andere mensen vroeger ernstig onrecht is aangedaan. Verkocht voor zilver, geslagen met een zweep, zwaar tilwerk laten doen, tot bloedend toe mishandeld door de autoriteiten en uiteindelijk publiekelijk vermoord.

Om het helemaal van deze tijd te laten zijn noem ik het dan de Algemene, en voor extra diepte en belastingvoordeel maak ik er een kerkgenootschap van. De Algemene Kerk mist dan alleen een internationale uitstraling, zodat ik het overal ter wereld kan opstarten. Als ik nu wil doen alsof het eigenlijk altijd al zo geweest is en nooit zal veranderen neem ik twee wereldtalen van vroeger. Het Oud-Grieks en het Latijn.

Dan noem ik het in het Nederlands de Katholieke Kerk, zouden mensen daar ook intrappen?

EDIT: anderen dachten ook zoiets:

Laatst bewerkt:
Het is de schuld van de Rabobank!

NOS-titel: andere zwarte arrestant omgekomen
NOS-artikel: afgelopen maart

Niet activistisch, verder.

Is die lillikerd daar tegenwoordig eindredacteur? Mn moeder heeft nog eens mail gestuurd dat ze van de buis moet. Hoe heet ze ook al weer met die lippen? Weimans?

Grappig genoeg getuigt het van een soort Hollands calvinisme. Zondaars zijt gij!

Grappig genoeg getuigt het van een soort Hollands calvinisme. Zondaars zijt gij!
De opvarenden van de Mayflower hebben een tijdje in Leiden gewoond.

Klimaat en Wokeness zijn de nieuwe religies, het religie-gen zit gewoon in mensen, dan is het Katholisme een vrolijker alternatief.

Ik heb weleens een stuk gelezen waarin de vergelijking tussen zwarte kousen (voor de Belgen: bepaalde strenge stroming protestantse Christenen) en de klimaatorthodoxen gemaakt werd.

Harari heeft het erover in Sapiens dat ideeën als religie en nationalisme ervoor zorgen dat grote groepen mensen kunnen samenwerken.

Laatst bewerkt:
Crossover episode!

“However, as public health advocates, we do not condemn these gatherings as risky for COVID-19 transmission. We support them as vital to the national public health and to the threatened health specifically of Black people in the United States. We can show that support by facilitating safest protesting practices without detracting from demonstrators’ ability to gather and demand change. This should not be confused with a permissive stance on all gatherings, particularly protests against stay-home orders. Those actions not only oppose public health interventions, but are also rooted in white nationalism and run contrary to respect for Black lives ”

White supremacy is a lethal public health issue that predates and contributes to COVID-19.
COVID-19 among Black patients is yet another lethal manifestation of white supremacy.

Thao en Kueng zijn erg blank, inderdaad.

E67853EF-5574-48B8-B5D4-6C636FCF1433.jpeg

Doet mij toch allemaal een beetje denken aan dit:

bfd521838683e52efb8e7d69d3f95500.gif

Tot nieuwjaar ofzo later.

Laatst bewerkt:
wanneer word dit onrecht eens een keer opgepakt door de media en deuggleuven

Gloria Wekker en Boris Ditrich in Buitenhof, ik ben benieuwd.

Terug
Naar boven