- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
?
Twee dingen die gewoon feiten zijn volgens jou, kan je dat ook onderbouwen anders dan Sylvana zegt?
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
?
Kom op zeg. Dat hoeft ik jou niet uit te leggen, je volgt genoeg media.
Geen idee wat Sylvana zegt, maar sla de krant eens open.?
Twee dingen die gewoon feiten zijn volgens jou, kan je dat ook onderbouwen anders dan Sylvana zegt?
Het punt is dat er wordt gesuggereerd dat hier racisme aan ten grondslag ligt. Zouden ze zachtaardiger gehandeld hebben als het een blanke man was die ze arresteerde voor de verdenking van wapenleverancier voor een potentiële terroristische aanslag? Ik vind het overigens heel moeilijk te geloven dat het schot racistisch gemotiveerd was.Klopt, maar er zijn wel grove fouten gemaakt en feit is gewoon dat er sneller aannames en conclusies getrokken worden bij iemand met een donkere huidskleur. Dat racisme en discriminatie (o.a. door politie) plaatsvindt, is gewoon een feit. Ik kan mij niet voorstellen dat je ten onrecht word aangehouden, in je arm gescholden, voor kankernogwat door de politie wordt uitgescholden, je gewond auto uitgesleurd wordt, in een penitentiair ziekenhuis beland en vervolgens in je ziekenhuishem de straat op word gezet. En excuses? Ho maar. Vrij bizar.
Even snel gegoogled, heb nu niet alles bij de hand:
![]()
Racisme en discriminatie in Nederland: dit zijn de cijfers
"Ook hier is racisme, ook hier is discriminatie", zegt premier Rutte. Een recent rapport van het SCP maakt duidelijk waar die problemen vooral spelen, en wie het slachtoffer zijn.nos.nl
Onlangs in de Volkskrant nog een artikel gelezen (gebaseerd op statistieken, dus geen opinie van Sylvana of whatsoever) moet even zoeken, maar het verbaast mij dat je zo verrast reageert. Het is toch niets nieuws?
Dat is bij bepaalde bevolkingsgroepen nu eenmaal wat vaker.Het punt dat ik wil maken is dat de aanhouding lijkt te liggen aan het feit dat hij aan het profiel van de verdachte voldoet.
"ervaren discriminatie"![]()
"Ook hier is racisme, ook hier is discriminatie", zegt premier Rutte. Een recent rapport van het SCP maakt duidelijk waar die problemen vooral spelen, en wie het slachtoffer zijn.nos.nl
Dat had toch ook helemaal niets met racisme te maken? Hoeveel verhalen zijn er dan van? En includeren we daarin de gevallen van bruinen tegen blanken of is het als eenzijdige framing bedoelt?Genoeg verhalen, Tony Holten was geen uitzondering.
Even snel gegoogled, heb nu niet alles bij de hand:
![]()
Onlangs in de Volkskrant nog een artikel gelezen (gebaseerd op statistieken, dus geen opinie van Sylvana of whatsoever) moet even zoeken, maar het verbaast mij dat je zo verrast reageert. Het is toch niets nieuws?
Voor de goede orde ik vind het verschrikkelijk wat deze man is overkomen en de afhandeling schandalig.Geen idee wat Sylvana zegt, maar sla de krant eens open.
Genoeg verhalen, Tony Holten was geen uitzondering.
Wat is hen overkomen?Aan de andere kant ken ik ook de verhalen van Danny Goossens, Remy Bonjasky en Gerald Roethof, dus het is niet dat er niets aan de hand is.
Vaker met de auto staande gehouden waar huidskleur de enige of behoorlijk deel van de reden was.
Klopt, maar er zijn wel grove fouten gemaakt en feit is gewoon dat er sneller aannames en conclusies getrokken worden bij iemand met een donkere huidskleur. Dat racisme en discriminatie (o.a. door politie) plaatsvindt, is gewoon een feit. Ik kan mij niet voorstellen dat je ten onrecht word aangehouden, in je arm gescholden, voor kankernogwat door de politie wordt uitgescholden, je gewond auto uitgesleurd wordt, in een penitentiair ziekenhuis beland en vervolgens in je ziekenhuishem de straat op word gezet. En excuses? Ho maar. Vrij bizar.
Fixed, is pijnlijk maar waar.Kom op zeg. Dat hoeft ik jou niet uit te leggen, je volgt teveel media.
Heftig, dat ze in zo'n samenleving toch nog nationaal of zelfs internationaal succesvol zijn weten te worden..Vaker met de auto staande gehouden waar huidskleur de enige of behoorlijk deel van de reden was.
Voor zover bekend geen politiegeweld of betrokkenheid DSI.
Je zou ook kunnen zeggen, althans dat is wat ik gehoord heb van ze, dat niet bekende of als succes bekend staande mensen nóg vaker hiermee te maken hebben en zich niet of nauwelijks kunnen wenden tot een platform. Volgens mij doen de meesten geen huilie huilie, het is nu eenmaal zo. Ook al weet je rationeel dat het ergens mee te maken heeft, je kunt er wel een keer moe van worden. Toch?Heftig, dat ze in zo'n samenleving toch nog nationaal of zelfs internationaal succesvol zijn weten te worden..
Dat is natuurlijk bullshit want men selecteert vooral op 'uiterlijk vertoon'. Jong ventje in een auto van >100k valt gewoon op. Harde muziek, veel sierraden, houding ook. Dat bepaalde etnische groepen vaak die vakjes aankruisen betekent niet dat er door politie expliciet naar huidskleur wordt gezocht.Vaker met de auto staande gehouden waar huidskleur de enige of behoorlijk deel van de reden was.