MuscleMeat

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Maar is etnisch profileren ook fout als bepaalde etnische groepen voor veel meer problemen zorgen op bepaalde plekken?

Als er in een stad een grote bende poolse inbrekers bezig is wil je toch dat ze meer op die groep gaan letten?

Ja, of wie gaat er nog naar een zwembad met zijn zoontje,nee nog erger dochtertje als er een groep van 20 getinte polen in de rij staan...mijn instinct zegt draai maar lekker om. Ja, bij voorbaat al terwijl ik ze niet eens ken. Dat gaat 'm niet worden.

Wel de enige die daarvoor uitkomt.

Dit is toch precies wat je in al dit soort SJW filmpjes ziet, het verbaast toch niet meer dat volwassenen zo discussies voeren, het resultaat van jarenlang safe spaces, trigger warnings, pc politie en boven alles willen deugen.
Hij reageert een beetje alsof Mona Keijzer net een genocide aankondigt als zij verkozen wordt.

Dat is onderdeel van het zgn. "patserproject" heb ik mij laten vertellen. Begrijpelijk overigens. Men wil niet dat bepaalde jongelui met mogelijk een dubieuze achtergrond een inspiratie vormen voor jeugdigen in de omgeving. Als alles klopt en je werkt gewoon mee is zo'n gesprekje erg kort. Kan evengoed vervelen na 20 keer maar goed, er steekt een idee achter.
Ik ben zelf op de Meent meerdere keren staande gehouden in de auto van mijn stiefvader. Was dan ook een auto van >100k terwijl ik zelf begin 20 was. Dat soort dingen gebeuren gewoon. Enkele weken geleden had je die situatie met Depay in Rotterdam, ik stond daar als witmang ook gewoon tussen. Rijd niet eens in een opvallende auto.
Kunnen ze trouwens niet het kenteken scannen ofzo? (daar zou dan een notitie kunnen staan dat die controle verder niet meer nodig is)

Of heb ik teveel films gekeken?
Is veelal lease of op naam van een stroman. Auto's die eigendom zijn van een BV wordt ook al erg lastig. M.a.w. het kenteken zegt niets over wie er in de auto zit.
Of het is eigenlijk indirecte discriminatie of etnisch profileren.

Als in, we richten ons niet op moslima's, maar wel op vrouwen met een hoofddoek.

Dat er soms, zie artikel Chris Klomp, wel goede redenen zijn om het te doen betekent niet dat er niets aan de hand is, dit vind ik te makkelijk.
Punt begrijp ik, maar daar kan ik tegenin brengen dat als er regelmatig misdaden worden gepleegd door mensen met een doek op hun hoofd dat dan weer wel een goed selectiecriterium is. Dat dan weleens personen met een muts of poncho worden gecontroleerd is dan de keerzijde van de medaille.
Natuurlijk is er altijd kans op een verschuivend referentiekader naar mate een agent meer ervaring opbouwt en speelt het Blue Dot Effect een rol, maar stellen dat er duidelijk 'een probleem' is ga je echt niet feitelijk kunnen onderbouwen.

Al met al kan je racisme of discriminatie alleen meten in de som, niet in de uitkomst.

Maar is etnisch profileren ook fout als bepaalde etnische groepen voor veel meer problemen zorgen op bepaalde plekken?

Als er in een stad een grote bende poolse inbrekers bezig is wil je toch dat ze meer op die groep gaan letten?
Punt begrijp ik, maar daar kan ik tegenin brengen dat als er regelmatig misdaden worden gepleegd door mensen met een doek op hun hoofd dat dan weer wel een goed selectiecriterium is. Dat dan weleens personen met een muts of poncho worden gecontroleerd is dan de keerzijde van de medaille.
Natuurlijk is er altijd kans op een verschuivend referentiekader naar mate een agent meer ervaring opbouwt en speelt het Blue Dot Effect een rol, maar stellen dat er duidelijk 'een probleem' is ga je echt niet feitelijk kunnen onderbouwen.
Probleem is dat door op deze manier te werk gaan je wel meer daders vangt, maar ook heel veel mensen onterecht lastig valt, dat moet echt beter kunnen. Ja, het is fout om alle Polen staande te houden en preventief te gaan controleren.
Is het dan niet des te meer vreemd dat in bepaalde wijken met hele dikke autos gereden wordt? Kijk in de pc hoef je geen jongelui te controleren, maar in die pauperwijken kan het niet kloppen met een auto van 100k doelloos rondjes te rijden.
Dit lijken me nu juist objectieve redenen voor een controle die niet met uiterlijk te maken hebben.
Ja, of wie gaat er nog naar een zwembad met zijn zoontje,nee nog erger dochtertje als er een groep van 20 getinte polen in de rij staan...mijn instinct zegt draai maar lekker om. Ja, bij voorbaat al terwijl ik ze niet eens ken. Dat gaat 'm niet worden.
Maar jij bent geen agent die ze alle 20 gaat controleren.
Al met al kan je racisme of discriminatie alleen meten in de som, niet in de uitkomst.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat dit betekent, maar ik vind dit een mooi klinkende uitspraak, hoewel de som de uitkomst is van optellen.

Gvd, die column van Youp van 't Hek was echt goud zeg. En dan de reactie van Boomsma

Wat een zelfingenomen kwal. "Ik wil niet reageren en ik wil de oorlog niet noemen." Maar ik doe het toch.

Gvd, die column van Youp van 't Hek was echt goud zeg. En dan de reactie van Boomsma

Wat een zelfingenomen kwal. "Ik wil niet reageren en ik wil de oorlog niet noemen." Maar ik doe het toch.

Zo jammer dat het hem ontgaat dat het niet gaat over het feit dat hij z'n mond opentrekt, maar om adverteerders bellen en dat hij meent dat anderen hem de mond willen snoeren, terwijl hij zelf aan het adverteerders bellen slaat.

Het ligt allemaal aan witte rechtse mensen die moeite hebben met minderheden, niet aan linkse mensen die hun nieuw verworven inzichten als altijd geldende universele wet willen opleggen aan de rest van de wereld.

Ik verbaas mij er nog altijd over hoe makkelijk het is gegaan om een blanke voortaan een witte te noemen.

Ik verbaas mij er nog altijd over hoe makkelijk het is gegaan om een blanke voortaan een witte te noemen.
Ik voel mij niet echt aangesproken bij de term 'witte'; dan moet ik denken aan iemand met een heel erg bleke huid.

Ik voel mij niet echt aangesproken bij de term 'witte'; dan moet ik denken aan iemand met een heel erg bleke huid.
1593374119481.png

Zoiets. Wel superracistisch trouwens, zo'n white face. Kan echt niet.

Ja, vanaf nu schop ik alle mimespelers die ik tegenkom op hun smoel.

Zo jammer dat het hem ontgaat dat het niet gaat over het feit dat hij z'n mond opentrekt, maar om adverteerders bellen en dat hij meent dat anderen hem de mond willen snoeren, terwijl hij zelf aan het adverteerders bellen slaat.

Het ligt allemaal aan witte rechtse mensen die moeite hebben met minderheden, niet aan linkse mensen die hun nieuw verworven inzichten als altijd geldende universele wet willen opleggen aan de rest van de wereld.

Komt nog eens bij dat Youp rechts noemen getuigt van bijzonder weinig kennis van zaken

Probleem is dat door op deze manier te werk gaan je wel meer daders vangt, maar ook heel veel mensen onterecht lastig valt, dat moet echt beter kunnen. Ja, het is fout om alle Polen staande te houden en preventief te gaan controleren.

Dat is niet wat ik zei.

Ik bedoel hiermee dat je een groep polen die in de nacht door de wijk loopt eerder aanspreekt dan een andere groep.

Of dat je een pools iemand die bepaalde spullen heeft eerder vraagt hoe ze daar aan komen.

Niet 'alle Poolse mensen meteen aanhouden'

Dat is niet wat ik zei.

Ik bedoel hiermee dat je een groep polen die in de nacht door de wijk loopt eerder aanspreekt dan een andere groep.

Of dat je een pools iemand die bepaalde spullen heeft eerder vraagt hoe ze daar aan komen.

Niet 'alle Poolse mensen meteen aanhouden'
Ik zei alle Polen staande houden, dat is wat anders dan aanhouden.

Tja, een Pool die gereedschap bij zich heeft, dat zie je anders nooit natuurlijk.

Ik denk dat je iets meer objectieve gegevens nodig hebt dan alleen mensen staande te houden op basis van hun etniciteit. Die groep Polen kan ook gewoon van een feestje komen, als ze nu her en der naar binnen lopen te gluren en controleren of ramen en deuren wel gesloten zijn dan kijk je naar gedrag.

Een patseraanpak heb ik zelf minder moeite mee, geen idee of daar negatieve gevolgen aanzitten als bij etnisch profileren.

Over proactief optreden zegt de politie zelf dit:

Wat een verademing die Fidan bij op1. Eindelijk iemand die vraagtekens zet bij het anti-liberale karakter van die hele anti-racisme beweging. Bij de NPO nota bene. Ze zal binnenkort wel (moeten) overstappen naar de commerciëlen.

Wat een verademing die Fidan bij op1. Eindelijk iemand die vraagtekens zet bij het anti-liberale karakter van die hele anti-racisme beweging. Bij de NPO nota bene. Ze zal binnenkort wel (moeten) overstappen naar de commerciëlen.
Mooi inkijkje in hoe veel mensen denken, "de tijdgeest aanvoelen" en snel meebuigen en iedereen die er nog zo over denkt als jij 5 minuten geleden die moet kapot!

Prima als je van mening verandert en vindt dat anderen dat ook zouden moeten doen, maar kan het zonder deze kramp en totalitaire inslag.

Omtzigt was vanmorgen ook sterk bij WNL, vond veel van het gedoe maar afleiding van waar het echt om zou moeten gaan.

• Like
Waarderingen: Pren

Ik vroeg me af waarom nu.nl deze en niet vele andere dagelijkse shootings rond die protesten rapporteerde. Niet incorrect, maar wel pakkende titel en photo/beeldvorming. Omdat er counter protests werden verwacht waren er meteen berichten dat het om een white supremacist dader zou gaan. Echter voordat nu.nl wakker werd waren er ook al geruchten dat het helemaal niet tegen de protesten was gericht, maar de dader er juist bij betrokken was.

Later bevestigt door arrestatie van de verdachte die "had taken part in demonstrations but was disruptive and had been asked by other protesters to leave, authorities and protesters said Sunday."

Slachtoffer:

Terug
Naar boven