XXL Nutrition

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Bezoekers in dit topic

spelen dit soort dingen ook in Rusland of heeft iedereen daar gewoon schijt

Natuurlijk niet :hahaha: Het moderne Rusland is in mijn beleving vrij tolerant naar andere culturen en minderheden etc toe, maar die halen het niet in hun hoofd om een grote bek op te zetten en te beginnen over racisme of wat dan ook. Want dan krijgen ze pas met echt racisme te maken ben ik bang :o

Maar het Westen heeft dit echt allemaal veel te ver laten komen... ik snap ook niet zo goed wat nou het toekomstperspectief is. Waarschijnlijk wordt in Amerika die dementerende bejaarde speelbal van de communisten de nieuwe president... wat moet je daar mee? Wat voor invloed gaat dat hebben op de rest van de wereld? De verhoudingen met Rusland zullen nog wel 10 keer zo beroerd worden als nu onder Trump en dat is ook niet echt bevorderlijk
 
Natuurlijk niet :hahaha: Het moderne Rusland is in mijn beleving vrij tolerant naar andere culturen en minderheden etc toe, maar die halen het niet in hun hoofd om een grote bek op te zetten en te beginnen over racisme of wat dan ook. Want dan krijgen ze pas met echt racisme te maken ben ik bang :o

Maar het Westen heeft dit echt allemaal veel te ver laten komen... ik snap ook niet zo goed wat nou het toekomstperspectief is. Waarschijnlijk wordt in Amerika die dementerende bejaarde speelbal van de communisten de nieuwe president... wat moet je daar mee? Wat voor invloed gaat dat hebben op de rest van de wereld? De verhoudingen met Rusland zullen nog wel 10 keer zo beroerd worden als nu onder Trump en dat is ook niet echt bevorderlijk

hier wordt over het algemeen wel gedacht dat Rusland behoorlijk intolerant is richting minderheden. Tenminste, zo wordt dat in de media afgespiegeld. Maar de westerse media is sowieso niet heel positief over Rusland/Poetin
 
hier wordt over het algemeen wel gedacht dat Rusland behoorlijk intolerant is richting minderheden. Tenminste, zo wordt dat in de media afgespiegeld. Maar de westerse media is sowieso niet heel positief over Rusland/Poetin

Westerse media :o Nuff said.

Je moet op sommige plekken niet hand in hand en tongzoenend en al door de straten lopen met je boyfriend, maar dat kan je in Nederland ook beter laten. Zoveel verschilt het allemaal niet van elkaar.

En bovendien wonen er bijvoorbeeld in het zuiden van Rusland honderden verschillende volkeren en etniciteiten door elkaar, zonder conflicten, oorlogen en discriminatie.
 
Kan dat dan juist wel goed begrijpen.

Ik kan nog weg begrijpen dat je een andere naam wilt. Ik vind het ronduit brutaal als je van de staat eist dat zij dat betalen. De meeste Nederlanders zijn gewoon afstammelingen van arme boeren en arbeidersklasse. De meesten van ons hebben nog geen euro profijt gehad van slavernij. En dan zouden wij dat nu moeten betalen middels belastingen. Geen haar op mijn hoofd...
 
Ik kan nog weg begrijpen dat je een andere naam wilt. Ik vind het ronduit brutaal als je van de staat eist dat zij dat betalen. De meeste Nederlanders zijn gewoon afstammelingen van arme boeren en arbeidersklasse. De meesten van ons hebben nog geen euro profijt gehad van slavernij. En dan zouden wij dat nu moeten betalen middels belastingen. Geen haar op mijn hoofd...
Gratis naam verandering vind ik nog niet zo gek. De staat moet wel compenseren voor wat ze fout heeft gedaan. Het mooiste zou zijn als ze met dat register kunnen herleiden welke families er precies wel aan hebben verdiend.
 
Gratis naam verandering vind ik nog niet zo gek. De staat moet wel compenseren voor wat ze fout heeft gedaan. Het mooiste zou zijn als ze met dat register kunnen herleiden welke families er precies wel aan hebben verdiend.

Oh ja en die families moeten ze dan op de Dam ophangen? Ben jij er zo een?
 
Gaan ze dan ook in Ghana de nazaten van de slaven verkopers een schadevergoeding vragen?

O nee, die zijn zwart, die zijn ook slechts slachtoffer.
 
Oh ja en die families moeten ze dan op de Dam ophangen? Ben jij er zo een?
Of juridische stappen richting hun bedrijven voor die paar honderd euro naamsverandering.
 
The foundation created by George Floyd's family launched a new initiative to project a hologram of George Floyd at a handful of Confederate monuments throughout the South.

The George Floyd hologram is also scheduled to appear at sites where Confederate memorials have been removed in North Carolina and Georgia.


Zo mooi :treuren:
 
Afrika Museum stopt ‘kwetsende’ zomercampagne
Het Afrika Museum in Berg en Dal bij Nijmegen stopt per onmiddellijk met een zomercampagne, die bedoeld was om bezoekers naar het museum te trekken. Het museum geeft critici gelijk dat ‘er niet de juiste keuzes zijn gemaakt.’

In de zomercampagne zeggen een witte man en vrouw tegen elkaar: “Leuk samen een dagje Ghana. Lekker ver weg in eigen land.” De zwarte gemeenschap in Nederland stoorde zich hevig aan dat filmpje, omdat er niets wordt gezegd over de slavenhandel die Nederland in vorige eeuwen in Ghana dreef. “Ghana is niet zomaar een leuk dagje uit”, aldus de critici.



:roflol: volgens mij waren het toch echt de Ghanezen zelf die de slavenhandel organiseerde en faciliteerde
en de "zwarte gemeenschap in Nederland "bestaat uit een marginaal extremistisch groepje van misschien 50 man
 
Geloof dat ik op de basisschool ooit eens 15 jaar geleden in dat Afrika museum ben geweest. Is dat zo’n openluchtmuseum met van die hutten etc? Zodat je zogenaamd kan ervaren hoe men in Afrika leeft :o
 
Ook de ‘excuses’ die het museum aanbiedt aan mensen ‘die onze uitingen als kwetsend hebben ervaren’, schiet menigeen in het verkeerde keelgat. Daarmee wordt immers een deel van het probleem afgewenteld op de mensen die bezwaar maken tegen de campagne. “Waarom is het moeilijk om te zeggen: excuses aan alle mensen die we hebben gekwetst”, vraagt presentator Milouska Meulens zich



“Volgens critici zijn het museum en de campagne te wit.”

“Het is critici een doorn in het oog dat er weinig mensen met een Afrikaanse achtergrond bij het museum werken. ”


:roflol:
 
We kunnen dat soort musea ook gewoon sluiten als ze zo'n probleem zijn. :)
 

Wtf

Mwa, daar kan ik me eigenlijk wel in vinden.

Maar ik denk dat veel mensen niet begrijpen dat 99% van de mensen wel iets van slavernij of onderdrukking gaat vinden als ze maar ver genoeg gaan zoeken in hun familiegeschiedenis.
In mijn geval hoef ik niet ver te kijken, zowel mijn opa aan mijn moeders kant en mijn overgroot oma aan mijn vaders kant waren (voor een deel van hun leven) slaaf.

Ik twijfel ook over een carrière switch naar full time slachtoffer
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik twijfel ook over een carrière switch naar full time slachtoffer


ik heb die switch al een tijdje geleden gemaakt ,is heerlijk om altijd iemand anders de schuld te kunnen geven voor mijn eigen fouten en falen
 
Back
Naar boven