Fitness Seller

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Religie, in de klassieke form, zal altijd een bron van haat en geweld zijn.

ik wil met geen enkel geloof iets te maken hebben,nu staan de moslims in een slecht daglicht maar vrijwel elk geloof
staat in het teken van onderdrukking ,angst ,zelfverrijking en misbruik

Nou, atheïsten zijn ook geen heilige boontjes

Nou, atheïsten zijn ook geen heilige boontjes

Er zijn genoeg slechte mensen, maar niemand vermoord anderen uit naam van het niet bestaan van god.

quote-in-the-ordinary-moral-universe-the-good-will-do-the-best-they-can-the-worst-will-do-chri...jpg

Religie, in de klassieke form, zal altijd een bron van haat en geweld zijn.

ik wil met geen enkel geloof iets te maken hebben,nu staan de moslims in een slecht daglicht maar vrijwel elk geloof
staat in het teken van onderdrukking ,angst ,zelfverrijking en misbruik
Dit is precies wat ik heb tegen de orthodoxe donkergroene klimaatreligie en tegen de fundamentalisten van CRT en BLM.

De mens blijkt vaak een religieus dier, er zal altijd iets die ruimte opvullen. Dat kan wellicht ook de Stoa zijn.

tenor.gif

Zie wel wat in hoe secularisering tot de grootste genocides op de planeet hebben geleid. Als het niet in naam van god gebeurt dan maar in naam van de staat.

God is dead. God remains dead. And we have killed him. How shall we comfort ourselves, the murderers of all murderers?​

Wat een r*tard was die Hitchens toch. En z'n matties.

This paper outlines the core tenets of ‘New Atheist’ philosophy, before addressing how its key representatives have taken positions on the ‘Global War on Terror.’ In particular, we critically interrogate the works of Richard Dawkins, Sam Harris, and the late Christopher Hitchens and identify a belligerent geopolitical imagination which posits a civilizational clash between an existentially-threatened secular, liberal West with responsibility to use extraordinary violence to protect itself and the world from a backwards oriental Islam. The paper concludes with four possible explanations for the paradox that the New Atheist critique of religion for being violent acts itself as a geopolitical incitement to violence.

Laatst bewerkt:
tenor.gif

Zie wel wat in hoe secularisatie tot de grootste genocides op de planeet hebben geleid. Als het niet in naam van god gebeurt dan maar in naam van de staat.

God is dead. God remains dead. And we have killed him. How shall we comfort ourselves, the murderers of all murderers?​

Secularisme heeft niet tot die genocide geleid, zonder secularisme was die er ook geweest.

If anything is het een resultaat van religie, een backlash op de duizenden jaren van oorlog, dood, verderf en ondrukking die het veroorzaakt heeft.

tenor.gif

Wat een r*tard was die Hitchens toch. En z'n matties.

Pardon, voorstander of niet maar je moet toe kunnen geven dat Hitchens een zeer intelligente man was en legendarisch debateur.

Welke religie volg je en waarom?

• Like
Waarderingen: BB_
Secularisme heeft niet tot die genocide geleid, zonder secularisme was die er ook geweest.

If anything is het een resultaat van religie, een backlash op de duizenden jaren van oorlog, dood, verderf en ondrukking die het veroorzaakt heeft.
Ik zou eerder beargumenteren dat atheïsten stiekem gewoon religieus zijn en al hun haat jegens religie of de wereld of wat dan ook van waarde in een ideologie past. Voordeel van georganiseerde religies is dat ze nog een ideaalbeeld presenteren dat niet een compleet uit de hand gelopen nihilisme voed dat de mensheid als uit te roeien plaag ziet.

Wat denk je bijvoorbeeld van die school shooter die dacht dat hij The Angel Of Death was? Telt dat dan als Christelijk? Of satanist? Of een steekje los? Bij Jihadisten dan ook?

Pardon, voorstander of niet maar je moet toe kunnen geven dat Hitchens een zeer intelligente man was en legendarisch debateur.
Nee verre van. Ondoordacht. Eendimensionaal. Absurd naïef.
Welke religie volg je en waarom?
It's complicated. Maar ik ben niet zo dom om te denken dat ik niet ook een religieuze en ideologische aard heb. De vraag is welke je volgt als je er denkt geen te volgen. Wat heeft je dan in z'n grip?

Laatst bewerkt:
waarom zou iedereen een religieuze aard hebben?
Als er geen metafysische reden voor is, minstens een instinct tot zingeving en cognitieve biases. Of misschien heeft het wel gelijk. Trouwens niet perse formeel een van de georganiseerde religies. Hoewel die cultureel natuurlijk meme-gene interactie met je voorouders zullen hebben gehad.

Kan me er geen uitzondering op bedenken. Wat zou die zijn?

Ik zou eerder beargumenteren dat atheïsten stiekem gewoon religieus zijn en al hun haat jegens religie of de wereld of wat dan ook van waarde in een ideologie past.

Ja dit is natuurlijk een niets argument.

Dan kan je ook zeggen dat allegelovige mensen moordlustige extremisten zijn maar een groot deel doet alsof ze dat niet zijn.

Wat denk je bijvoorbeeld van die school shooter die dacht dat hij The Angel Of Death was? Telt dat dan als Christelijk? Of satanist? Of een steekje los? Bij Jihadisten dan ook?

Ik ken de eerste niet, dus kan ik weinig over zeggen.

Natuurlijk zit bij allemaal een steekje los. Alleen kan je er vrij zeker van zijn dan een jihadist nooit een vliegtuig in een gebouw zou vliegen als hij niet gemotiveerd was door religie. Geinspireerd door oa het aanzetten tot geweld in de fictieboeken die hij als absolutewaarheid neemt omdat hij dit als klein kind dag in dag uit heeft gehoord.

Nee verre van. Ondoordacht. Eendimensionaal. Absurd naïef.
:roflol: oke

Ondoordacht vind ik nog de meest bijzondere beschrijving.

It's complicated. Maar ik ben niet zo dom om te denken dat ik niet ook een religieuze en ideologische aard heb. De vraag is welke je volgt als je er denkt geen te volgen. Wat heeft je dan in z'n grip?

Religie is absoluut iets wat in de menselijk aard zit. Het komt niet voor niets overal terug.
Het onbekende willen weten het onverklaarbare verklaren, fabeltjes en mytische verhalen. Dat is uiteindelijk waar elke religie uit voor is gekomen en dat zie je terug in elke cultuur.

Maar inmiddels zijn wel op een punt dat achter ons kunnen laten.

Je volgt niet onbewust een religie :roflol:

En wat is dan exact het evolutionaire voordeel?

Dat is dan weer niet helemaal duidelijk, maar het idee is dat als er geen (in)direct voordeel is het wel uitgestorven zou zijn.

In Sapiens is religie een methode die grote groepen mensen die elkaar niet persoonlijk kennen met elkaar kan verbinden. Net als nationaliteit en ethniciteit is het nadeel dat iets dat bepaalt wie er wel bij de groep hoort, ook wat zegt wie er niet bij hoort.

Terug
Naar boven