AndroidHealthClinic

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Laten we met zijn allen als white privileged men geld inzamelen om die arme sloebers een enkeltje richting hun geliefde vaderland aan te bieden, wel met een clausule dat zowel zij als 5 generaties van hun nageslacht daar blijven.
Ik heb geen geld, is alleen knielen ook goed?

Enkeltje vaderland bevalt sommigen wel

Laatst bewerkt:
Net Op1 van gisteren, ik kan daar heel slecht tegen. Waarom zouden wij hier gaan demonstreren om wat er gebeurd is in een ander land, maar als je dat dan doet ga dan de straat op om de Chinezen, Indiers, Argentijnen enz te steunen in hun gevecht om een beter leven en eer eerlijkere overheid.
Die groeperingen strijden helemaal niet tegen racisme en voor gelijkheid.

Deze groepen hebben als doel de westerse samenleving kapot te maken. Ze zijn anti-christelijk, anti-Westers, anti-blank, anti-kapitalisme en anti-vrijheid van meningsuiting. Ze staan tegen alles waar onze culturen voor staan. De bron van deze movement is dan ook helemaal geen kleurlingen of moslims, het zijn blanke westerlingen. Veelal jonge mislukkelingen, opgegroeid in middenklasse gezinnen in welvarende buitenwijken. Liberaal opgevoed met een haat tegen het systeem. Waarom denk je dat antifa en BLM zoveel banden heeft met krakers? Het zijn allemaal kneuzen die zijn blijven hangen in hun jonge rebelse jaren.

Het doel is verdeeldheid zaaien en westerse landen van binnenuit kapot maken. Ze weten precies hoe ze rasgevoelige situaties moeten uitbuiten om mensen tegen elkaar op te zetten. Je hoort en ziet ze dan ook nooit praten over verbinden of vrede. Anarchy is het doel.

Ik heb een tijd gewerkt als verhuizer in Amsterdam (student verhuis service) en kwam daar veel van dit soort gasten tegen. 18 tot 30 jarigen, geen opleiding, boos op het systeem, hekel aan kapitalisme, hekel aan de westerse samenleving, geen vaste woon of verblijf plaats, allemaal bekend of deel van de krakerswereld.

Meerdere keren hadden mijn toenmalige collega's aan mij voorgesteld om Das kapital en Het communistisch manifest van Karl Marx te lezen. Dit was volgens hen de ultieme samenleving. Zij vonden dat hoogopgeleiden zoals chirurgen evenveel als hen moesten verdienen. Want studeren is blijkbaar lekker makkelijk ofzo en iedereen is gelijk. Compleet onrealistisch. Compleet van het padje. Toen ik vroeg wat ze van Mao Zedong vonden en waarom hij 70 miljoen landgenoten over de kling heeft gejaagd kreeg ik meestal geen antwoord. Of het waren kapitalistische leugens. Ze waren allemaal voorstander van anarchy, een samenleving waarin mensen zelf de orde houden. Toen ik vroeg wie die orde dan moest gaan houden als iedereen werkte, gaven zij als antwoord dat ze hier dan een speciale groep mensen voor zouden oprichten...

Hey die hebben we al, die heet de politie :roflol:

Deze mensen zijn compleet van het padje. Van mij mogen ze allemaal kapot geknuppeld worden.

Roderick Veelo slaat de spijker weer eens op de kop, leesvoer!

Mooi voorbeeld van hoe je een probleem creeërt dat er helemaal niet is.
Onlangs kreeg mijn jongere broertje te maken met racisme. Hij liep met een aantal tassen over straat naar zijn moeder. Een oudere vrouw had dat gezien en vond de situatie verdacht. Ze belde de politie, die even later ons belde om te vragen wat mijn broertje aan het doen was. Ik ben hier zo van geschrokken. Hij helpt zijn moeder er wordt ineens als verdachte gezien.

Mijn broertje is een doodnormale jongen, maar hij wordt door de buitenwereld dus niet gezien als een normale jongen. Mensen zien hem als een bedreiging door zijn huidskleur. Dat is pijnlijk voor hem en voor ons als hele familie. Je blijft toch een tweederangsburger vanwege je huidskleur.

Als vroeger iemand op school een opmerking maakte over mijn huidskleur, vertelde ik dat tegen mijn ouders. Mijn ouders moesten mij dan vertellen dat mensen mij niet mogen vanwege de kleur van mijn huid. Ik kwam vaak huilend thuis, maar die kinderen die mij hadden uitgescholden hadden die gesprekken thuis niet.
Iemand die zo redeneert heeft het EQ en IQ van een 12 jarige.

Natuurlijke van uw favoriete nieuwsbron, de NOS

Op mijn scholen werd er echt nooit maar dan ook echt nooit een issue gemaakt over huidskleuren. Iedereen ging met elkaar om en werd daar echt nooit bij stil gestaan of nagedacht. Alleen in de media lees je over dit soort dingen

Op mijn scholen werd er echt nooit maar dan ook echt nooit een issue gemaakt over huidskleuren. Iedereen ging met elkaar om en werd daar echt nooit bij stil gestaan of nagedacht. Alleen in de media lees je over dit soort dingen
Jup, dat komt omdat de media dit soort shit verzint. Lekker de bevolking tegen elkaar opzetten.

Schandalig is het.

Mooi voorbeeld van hoe je een probleem creeërt dat er helemaal niet is.

Iemand die zo redeneert heeft het EQ en IQ van een 12 jarige.

Natuurlijke van uw favoriete nieuwsbron, de NOS
Ik ga me steeds meer ergeren aan het feit dat ik als blanke man met blond haar en blauwe zo langzamerhand van alle bevolkingsgroepen het meest gediscrimineerd word.

Jup, dat komt omdat de media dit soort shit verzint. Lekker de bevolking tegen elkaar opzetten.

Schandalig is het.
Kennen wij iemand die haar fijn kan uitleggen hoe dat komt, waarom dit gebeurdt, wie er van profiteren en welke belangrijke zaken in het verleden hier voor gewaarschuwd hebben? Heeft er iemand dat rode pilletje aanvaard?

Als je alle bs weghaalt en over al het nieuws hebt gehad dan is dat een thema die klaarblijkelijk goed scoort bij de kijkers. Tegenwoordig kunnen ze per minuut of per seconden zien hoeveel kijkers een programma heeft. Als blijkt als dat geneuzel aanslaat blijven ze daar mee doorgaan als er verder geen ander nieuws is.

Ik denk ook dat er bij veel blanke westerlingen een soort schuldgevoel zit dat het westen de rest van de wereld verneukt heeft met slavernij en kolonialisme.

Zwarten, met een doorgaans slechtere sociaaleconomische positie, zijn daarnaast erg vatbaar voor externe verklaringen voor hun positie. Als ze de schuld maar niet bij zichzelf hoeven zoeken.

Dan heb je nog wat figuren die zich dit realiseren en van slachtofferschap een lucratief en invloedrijk beroep hebben gemaakt. De Sylvana's, Kuzu's, Azarkan's etc. Vergeet niet dat een parlementariër al meer dan een ton per jaar verdient en veel subsidie beschikbaar is voor dit soort projecten.

Ik denk trouwens zelf dat de oorzaak niet bij de blanken ligt. Om de doodeenvoudige reden dat er nauwelijks getinte mensen naar de universiteit gaan. Minder dan 10% is getint. En mij maak je niet wijs dat de leraren op de middelbare school zo intens racistisch zijn dat ze getinte mensen van het vwo af discrimineren.

Laatst bewerkt:
dat het westen de rest van de wereld verneukt heeft met slavernij en kolonialisme.
Dat ligt ook maar precies aan de perceptie. Ik denk dat met name de Gouden eeuw heel bepalend is geweest voor de (economische)toekomst en handelsidentiteit van ons land. Met allerlei spin off: kunst, architectuur, ontwikkeling van de wetenschap, godsdienst en filosofie... Geld maakt gewoon veel dingen mogelijk.
Dat we daarna anders zijn gaan denken en dingen niet meer ethisch vinden, tja. jammer dan.

Dat ligt ook maar precies aan de perceptie. Ik denk dat met name de Gouden eeuw heel bepalend is geweest voor de (economische)toekomst en handelsidentiteit van ons land. Met allerlei spin off: kunst, architectuur, ontwikkeling van de wetenschap, godsdienst en filosofie... Geld maakt gewoon veel dingen mogelijk.
Dat we daarna anders zijn gaan denken en dingen niet meer ethisch vinden, tja. jammer dan.

Eens, ik zou zelfs verder willen gaan: de nabestaanden van slaven, die nu in Nederland wonen, hebben baat bij slavernij. Zonder de slavernij woonden ze immers ergens in een dorpje in donker-Afrika. Dan weet je vrijwel zeker dat je niks van je leven kunt maken. True, er is wellicht wat racisme uit voortgekomen, maar het is nou ook weer geen apartheidsregime. En daar staat tegenover dat je hier goede sociale voorzieningen hebt en je geen honger hoeft te lijden. Als je in Nederland je best doet, kun je altijd wat van je leven maken.

Eens, ik zou zelfs verder willen gaan: de nabestaanden van slaven, die nu in Nederland wonen, hebben baat bij slavernij. Zonder de slavernij woonden ze immers ergens in een dorpje in donker-Afrika. Dan weet je vrijwel zeker dat je niks van je leven kunt maken. True, er is wellicht wat racisme uit voortgekomen, maar het is nou ook weer geen apartheidsregime. En daar staat tegenover dat je hier goede sociale voorzieningen hebt en je geen honger hoeft te lijden. Als je in Nederland je best doet, kun je altijd wat van je leven maken.
Ik zeg het wel vaker. Slavernij is het beste dat de huidige Afrikaanse afstammelingen in de Westerse wereld is overkomen.

Als je in Nederland je best doet, kun je altijd wat van je leven maken.

Ik krijg vaak het idee dat veel mensen met een andere afkomst of kleur vanaf huis meekrijgen dat ze nooit ergens kunnen komen vanwege hun kleur, dus ook hun best niet doen, om vervolgens te roepen dat ze vanwege discriminatie nergens komen.

Ik denk ook dat er bij veel blanke westerlingen een soort schuldgevoel zit dat het westen de rest van de wereld verneukt heeft met slavernij en kolonialisme.
Dat vind ik ook kansloos.

We zijn het er allemaal over eens dat het verschrikkelijk was wat er toen is gebeurt.
Maar ik heb daar niks mee te maken gehad, ik ga me niet schuldig voelen voor de fouten van mensen die al 100 jaar dood zijn.

Laatst bewerkt:
Ik krijg vaak het idee dat veel mensen met een andere afkomst of kleur vanaf huis meekrijgen dat ze nooit ergens kunnen komen vanwege hun kleur, dus ook hun best niet doen, om vervolgens te roepen dat ze vanwege discriminatie nergens komen.

Dat vind ik ook kansloos.

We zijn het er allemaal over eens dat het verschrikkelijk was wat er toen is gebeurt.
Maar ik heb daar niks mee te maken gehad, ik ga me niet schuldig voelen voor de fouten van mensen die al 100 jaar dood zijn.
59b69c0451ace.jpg

Stond eergisteren, tijdens de demonstraties, ergens in de rij. Bewaker, een flinke Surinamer, stond de lelieblanke meisjes die daar met hun bordjes stonden stuk voor stuk belachelijk te maken. Noemde het aandachtszoekers die geen idee hadden waar ze het over hadden. Kon goed lachen om hoe die dames daar met hun bek vol tanen stonden.

Eens, maar ik zie het nog wel gebeuren dat we de portemonnee mogen trekken voor 'herstelbetalingen'. De Gemeente Amsterdam gaat al haar excuses aanbieden en daarmee schuld bekennen. Dat opent de weg voor een proces om 'herstelbetalingen'.

Zwarten, met een doorgaans slechtere sociaaleconomische positie, zijn daarnaast erg vatbaar voor externe verklaringen voor hun positie. Als ze de schuld maar niet bij zichzelf hoeven zoeken.
Denk dat er ook wel een soort onzekerheid kan voortkomen uit het leven in een land dat meerderheid blank is. Bijna alles en iedereen die je om je heen ziet een heel andere huidskleur, bijna alle reclame en films lijken niet op jou gericht of er is 1 excuusneger, alle helden en idolen zijn anders dan jij.

Zou ik andersom ook niet willen.

Kan dan ook gauw lijken alsof alles dat tegen zit door die 'anderen' komt. (kan ook zo zijn maar dan moet je disproportionaliteit meten) Of je moet uitzonderlijk sterk/slim in je schoenen staan om daar niet voor te vallen en dat zijn de meesten niet.

En je kunt hier in een buurt wonen waar 90% dezelfde tint heeft en het vol exotische winkels/restaurants zit.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven