Fitness Seller

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

• Topic Starter Topic Starter
Worsteling met de politie? Niet gezien.
Dat die eerder heeft gezeten en dus is aangehouden.

Dat die eerder heeft gezeten en dus is aangehouden.

Ik bedoelde dit citaat uit je eerdere post:
"De familie vertrouwde de uitkomst van het onderzoek door pathologen van justitie niet, die concludeerden dat Floyd niet gestikt is maar dat hij is overleden aan een combinatie van factoren.

Ze noemden andere gezondheidsproblemen in combinatie met drugsgebruik en de worsteling met de politie als oorzaken."

Tis ook allemaal maximaal slachttofferol, blanke de schuld geven van alles en overal racisme van maken wat totaal niet het geval is.

Leukste is als ze ook nog feminist zijn, dan heb je de ultime 'ik haat blanke mannen' combo.

Denk dat je als zwarte wekelijks heel veel "onschuldige" opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgt.
Er zijn natuurlijk zoveel domme mensen die letterlijk alles zeggen wat in hun opkomt.
Van opmerkingen hoe je aan geld bent gekomen om te kunnen studeren tot aan "complimenten" dat je zo goed Nederlands praat en ik denk dat met name de "jullie" opmerkingen veel irritatie opwekken. Jullie kunnen goed koken, jullie kunnen goed dansen, jullie dit jullie dat... maar is in deze gevallen de blanke een racist of is het onschuldige irritante domheid te noemen?

Denk dat je als zwarte wekelijks heel veel "onschuldige" opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgt.
Er zijn natuurlijk zoveel domme mensen die letterlijk alles zeggen wat in hun opkomt.
Van opmerkingen hoe je aan geld bent gekomen om te kunnen studeren tot aan "complimenten" dat je zo goed Nederlands praat en ik denk dat met name de "jullie" opmerkingen veel irritatie opwekken. Jullie kunnen goed koken, jullie kunnen goed dansen, jullie dit jullie dat... maar is in deze gevallen de blanke een racist of is het onschuldige irritante domheid te noemen?

Ja. Daar zouden deze mensen ook op aangesproken moeten worden ookal is het goed bedoelt. 'Positief' racisme is ook racisme.

Iemand complimenteren op goed nederlands spreken als die hier niet geboren is overgens geen racisme.

Als je meerder gekleurden met dezelfde achtergrond als studiegenoot of collega hebt hoor je ook regelmatig zaken als jullie witten kunnen niet dansen. Ik heb ook weleens gehoord dat ik anders was dan andere blanken, hun beter begreep en dat dat kwam omdat ik naast een Molukse wijk ben opgegroeid en op een basisschool heb gezeten waar maar dan 50% Moluks was.

Als je meerder gekleurden met dezelfde achtergrond als studiegenoot of collega hebt hoor je ook regelmatig zaken als jullie witten kunnen niet dansen. Ik heb ook weleens gehoord dat ik anders was dan andere blanken, hun beter begreep en dat dat kwam omdat ik naast een Molukse wijk ben opgegroeid en op een basisschool heb gezeten waar maar dan 50% Moluks was.
Molukkers, die hebben de slachtofferrol zo'n beetje uitgevonden geloof ik. Ja er zijn veel beloftes gedaan allemaal waar maar godskolere wat zitten daar moeilijke typetjes tussen.

Nog een leuk voorbeeld, een jaar geleden was ik met mijn gezin en een Indonesische collega met zijn gezin uitgenodigd voor een kinderfeestje van een Surinaamse collega. Op een paar hoog blonde dames na waren wij de enigen met een andere herkomst. Na een tijdje werd aan mijn collega gevraagd waar hij vandaan kwam, zijn antwoord was Barendrecht. Dat antwoord had de vraagsteller niet verwacht, dus werd er gezegd, nee, oorspronkelijk. Toen was het antwoord Dordrecht, ik moest gelijk lachen de vraagsteller ging toen maar weer verder dansen en Pom eten en Fernandez drinken.

Molukkers, die hebben de slachtofferrol zo'n beetje uitgevonden geloof ik. Ja er zijn veel beloftes gedaan allemaal waar maar godskolere wat zitten daar moeilijke typetjes tussen.
Helaas wel, mijn vader heeft ruim 20 jaar bij de lokale sociale werkplaats gewerkt. En daar was een ontzettende overpopulatie van Molukkers, velen met kwalen waarmee jij en ik niet in aanmerking zouden komen om daar te werken. Het is de eerste generatie alleen ook wel erg makkelijk aangeboden.

Daar hebben ze zelf aan bijgedragen. Want blanken kunnen niet springen en zij hebben allemaal een grote lul toch?

Moeten ze ook niet achteraf gaan janken als mensen zelf met stereotypes komen. Het is een 2way street.

Tuurlijk krijgen blanken ook met vooroordelen te maken. Valt gewoon in een hokje net als dikke, kleine, lelijke, gehandicapten en ga zo maar door.
Mensen zijn soms zo dom en schaamteloos.

Dan ben je een keer op een feestje in de minderheid, maar als je het elke dag wel te horen krijgt kan ik mij voorstellen dat negatieve vooroordelen behoorlijk irritant gaan worden.

Hoe vaak ik geen opmerkingen over mijn kale knikker krijg. Het boeit mij echt niet maar mensen maken er graag opmerkingen/grappen over. Het is niet per se negatief en voel hier ook helemaal niks bij, maar het gebeurt wel.

Wat ik wel erg vervelend vond waren vroeger (voordat ik melanotan ontdekte) de opmerkingen over mijn bleke huid. De ontelbare tips dat ik toch wat vaker de zon in zou moeten gaan. Je verzocht werd hier toch wat aan te gaan doen. Jij kan je beter niet insmeren anders wordt je niet bruin etc. Mensen zijn zo achterlijk met hun opmerkingen en adviezen. In dat opzicht begrijp ik het wel.

Iedereen heeft vooroordelen. Omdat niet iedereen ze kenbaar maakt wilt dat nog niet zeggen dat ze die niet hebben ;).

Ik kan mij niet voorstellen waarom mensen zich zo druk maken om zulke simpele dingen. Het leven is veel te kort en te mooi om je bezig te houden met zulks simpels en negatiefs. Zal wel voor velen wel voortvloeien uit onzekerheid of een waarheid die ze liever willen horen.

@Kieft mensen zijn inderdaad achterlijk, maar dat zal niet veranderen. Het heeft dan dus ook geen zin om er serieus op in te gaan. Gewoon lekker cynische en sarcastiche opmerkingen maken werkt meestal wel.

@Kieft mensen zijn inderdaad achterlijk, maar dat zal niet veranderen. Het heeft dan dus ook geen zin om er serieus op in te gaan. Gewoon lekker cynische en sarcastiche opmerkingen maken werkt meestal wel.

Het zijn juist net die types die zelf niet tegen een grapje kunnen valt mij vaak op. Er zijn er maar weinig die meer zelfspot hebben dan ik, maar zelf wat moeten incasseren is direct beledigd zijn.
Over buitenlanders gesproken, die kunnen dat een partij slecht (racist nu?) . Grappen over een mogelijk andere geaardheid liggen al helemaal gevoelig. :D

Grappen over een mogelijk andere geaardheid liggen al helemaal gevoelig.
Allah valt ook weleens verkeerd. Ik bel 'm weleens voor overleg en dat hij het allemaal wel goed vond, dat grapje waarderen ze soms dan niet eh. Soms wordt er dan gezegd wat een onzin dat kan je nooit bewijzen, als je dan zegt kan jij bewijzen dat waar je in zegt te geloven klopt? Dan is het ineens een andere sfeer. Ik lach dan maar. Is overigens al wel een tijd terug dat ik 'm gebruikt heb. Kom niet meer zoveel in aanraking met ze.

Dan ben je een keer op een feestje in de minderheid, maar als je het elke dag wel te horen krijgt kan ik mij voorstellen dat negatieve vooroordelen behoorlijk irritant gaan worden.
Ik heb geen enkele negatieve emotie bij de grapjes over mijn huidskleur, als een ander dat wel heeft over zijn of haar huidskleur, geef dan het goede voorbeeld.

Net Op1 van gisteren, ik kan daar heel slecht tegen. Waarom zouden wij hier gaan demonstreren om wat er gebeurd is in een ander land, maar als je dat dan doet ga dan de straat op om de Chinezen, Indiers, Argentijnen enz te steunen in hun gevecht om een beter leven en eer eerlijkere overheid.

Net Op1 van gisteren, ik kan daar heel slecht tegen. Waarom zouden wij hier gaan demonstreren om wat er gebeurd is in een ander land, maar als je dat dan doet ga dan de straat op om de Chinezen, Indiers, Argentijnen enz te steunen in hun gevecht om een beter leven en eer eerlijkere overheid.
Het gaat niet alleen om wat er in een ander land gebeurd, dit systemische racisme gebeurt juist ook in Nederland. Wij waren zelfs de ergste slavendrijvers van de wereld en hebben eigenlijk alle ellende in de VS veroorzaakt. En dat leed is ook nog elke dag bepalend voor ontelbare slachtoffers van Nederlandse politie die toen is opgezet om de slaven in het gareel te houden en nog steeds een genocide uitvoert.

Laatst bewerkt:
Het gaat niet alleen om wat er in een ander land gebeurd, dit systemische racisme gebeurt juist ook in Nederland. Wij waren zelfs de ergste slavendrijvers van de wereld en hebben eigenlijk alle ellende in de VS veroorzaakt. En dat leed is ook nog elke dag bepalend voor ontelbare slachtoffers van Nederlandse politie die toen is opgezet om de slaven in het gareel te houden en nog steeds een genocide uitvoert.
Laten we met zijn allen als white privileged men geld inzamelen om die arme sloebers een enkeltje richting hun geliefde vaderland aan te bieden, wel met een clausule dat zowel zij als 5 generaties van hun nageslacht daar blijven.

Laten we met zijn allen als white privileged men geld inzamelen om die arme sloebers een enkeltje richting hun geliefde vaderland aan te bieden, wel met een clausule dat zowel zij als 5 generaties van hun nageslacht daar blijven.
Dan weet ik waar mijn vakantiegeld naartoe gaat :p

Terug
Naar boven