MuscleMeat

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Heb je de filmpjes gezien van de demonstraties?
Ehm niet allemaal. Zijn heel veel geknipt, geplakt en veelal misleidend door ontbreken van de context. Maar wat is daarmee dan. Mooi voorbeeld is de hele heisa rondom zo'n halve tamme van een jaar of 70 die huilie huilie doet. Bleek hier ook nog enige consternatie over te zijn.

Ehm niet allemaal. Zijn heel veel geknipt, geplakt en veelal misleidend door ontbreken van de context. Maar wat is daarmee dan.
Nou juist daarom worden de politie en demonstranten tegen elkaar opgezet toch? Lijkt me een kwestie van tijd voordat een demonstrant het op een politieagent munt, waarop diezelfde politieagent repercussies uitvoert, waarop de demonstrant...

beetje kat-en-muis-spel wat steeds verder uit de hand loopt

• #1.283
Lijkt me een kwestie van tijd voordat een demonstrant het op een politieagent munt,
Volgens mij is dat al aan de hand. Althans volstrekt af te keuren dat er lieden via social media om naam en rugnummers van agenten vragen en dan in de tuinen gaan rondbanjeren. Van de week was er een programma, is mij ontschoten welke, en werden enkele beelden getoond van demonstranten en agenten en of het klopte dat er agenten zijn die de boel lopen op te stoken (was een bepaalde naam voor). Bleek weinig van heel. Kan je als kijker van zeggen tuurlijk zeggen die dat maar goed ik wil het wel aannemen.

Ehm niet allemaal. Zijn heel veel geknipt, geplakt en veelal misleidend door ontbreken van de context. Maar wat is daarmee dan. Mooi voorbeeld is de hele heisa rondom zo'n halve tamme van een jaar of 70 die huilie huilie doet. Bleek hier ook nog enige consternatie over te zijn.
Want als de context juist is dan mag je iemand die weerloos op de grond ligt meerdere malen op het achterhoofd slaan met een wapenstok?
1588618431830.jpg

Want als de context juist is dan mag je iemand die weerloos op de grond ligt meerdere malen op het achterhoofd slaan met een wapenstok?
1588618431830.jpg
Nee, dat is achterlijk en die agenten zouden minimaal zich moeten verantwoorden bij hun chef.

Maar het is ook achterlijk om geen gehoor te geven aan de oproep om je te verwijderen.

Het kost waarschijnlijk ontzettend veel tijd en moeite, maar sluit de volgende keer gewoon alles af en slinger iedereen op de bon die niet luistert.

Laatst bewerkt:
  • #1.287
1588618431830.jpg
Hangt van de context af, wat weerloos is. Niet luisteren en verzet plegen kan ook vanuit een op het oog weerloze positie. Maar als je net een paard hebt lopen te mishandelen, of zuks, en vervolgens klappen krijgt, volkomen terecht. Als je het mij vraagt, ik heb echt nul medelijden met die figuren die klappen krijgen. Moeten ze maar luisteren. Demonstreren prima. Maar ook daar zijn regels aan verbonden.

Hangt van de context af, wat weerloos is. Niet luisteren en verzet plegen kan ook vanuit een op het oog weerloze positie. Maar als je net een paard hebt lopen te mishandelen, of zuks, en vervolgens klappen krijgt, volkomen terecht. Als je het mij vraagt, ik heb echt nul medelijden met die figuren die klappen krijgen. Moeten ze maar luisteren. Demonstreren prima. Maar ook daar zijn regels aan verbonden.
Jij vindt dus dat de politie wraak mag nemen? Volgens mij is het hun taak om de openbare orde te handhaven, niet om hun frustratie te botvieren op iemand die al op de grond ligt.

ik heb de demonstraties gevolgd , het politie geweld is ietwat buitensporig . dat gezegd iemand die een paard mishandeld mag idd de knuppel in de nek krijgen

• #1.291
Jij vindt dus dat de politie wraak mag nemen? Volgens mij is het hun taak om de openbare orde te handhaven, niet om hun frustratie te botvieren op iemand die al op de grond ligt.
Dat zijn allemaal interpretaties van jou, wraak en dat ik dat dan dus vindt. Kan ik niet over oordelen. In dit land ligt het geweldsmonopolie bij de overheid en o.a. bij de politie in het bijzonder. Of er weleens wat misgaat, vast. Moet dan ook worden onderzocht en adequaat mee om worden gegaan. Ik laat het over aan experts, en zie de rapporten wel tzt.

Dat zijn allemaal interpretaties van jou, wraak en dat ik dat dan dus vindt. Kan ik niet over oordelen. In dit land ligt het geweldsmonopolie bij de overheid en o.a. bij de politie in het bijzonder. Of er weleens wat misgaat, vast. Moet dan ook worden onderzocht en adequaat mee om worden gegaan. Ik laat het over aan experts, en zie de rapporten wel tzt.
Ik doel dan specifiek op de situatie waarin een vent op de grond ligt en bewerkt wordt met knuppels, waarna men ook nog eens een hond aan zijn enkel hangt. Dacht dat dat in dit topic geplaatst was, maar mogelijk elders. Je in dat geval verschuilen achter het geweldsmonopolie en 'misgaan' is echt een zwaktebod.
Edit: filmpje erbij

Ik ben de eerste die voor is dat de politie meer geweld mag gebruiken maar als iemand op de grond ligt met een hond die zijn been eraf wil bijten dan slaat het nergens op natuurlijk om zo’n gozer nog meer klappen te geven met een knuppel.

Zolang ze nog lopen en niet in de goede richting mag je van mij die knuppel bij zo’n persoon in de nek leggen maar dit was echt zinloos. En die man zal niet de enige zijn geweest.

• #1.294
Ik doel dan specifiek op de situatie waarin een vent op de grond ligt en bewerkt wordt met knuppels, waarna men ook nog eens een hond aan zijn enkel hangt. Dacht dat dat in dit topic geplaatst was, maar mogelijk elders. Je in dat geval verschuilen achter het geweldsmonopolie en 'misgaan' is echt een zwaktebod.
Wat kan je verder dan concluderen op basis van een fragment? Ik ken de beelden bovendien niet. Als dat zo is en het klopt dat het zo is gegaan, dan is er toch iets misgegaan? Hoezo een zwaktebod. Moet ik dan krachttermen opschrijven?

• #1.295
Ik ben de eerste die voor is dat de politie meer geweld mag gebruiken maar als iemand op de grond ligt met een hond die zijn been eraf wil bijten dan slaat het nergens op natuurlijk om zo’n gozer nog meer klappen te geven met een knuppel.

Zolang ze nog lopen en niet in de goede richting mag je van mij die knuppel bij zo’n persoon in de nek leggen maar dit was echt zinloos. En die man zal niet de enige zijn geweest.
Link naar de beelden?

• #1.297
Thanks. Is er iets bekend over de aanleiding, wat had die uitgespookt? Is wel onnodig om door te blijven gaan. Dat krijgt vast nog een staartje. Klappen lijken niet zo hard trouwens, bedoel ik verder niks mis mee. Gaat om het vertoon, en met meerdere mensen en hond doorgaan waar dat zinloos lijkt.

Ben niet zo thuis in de namen maar wat is dit figuur irritant. Echt zo'n typische beroepsdemonstrant c.q. demagoog.
Screenshot_20210315-205300_YouTube.jpg

Lol, wtf. Dat dit in een land als Nederland gewoon gebeurt... en journalisten staan op 1,5 meter foto’s te maken van hoe iemand invalide wordt geslagen en zeggen / doen helemaal niks. Blijkbaar is dat het nieuwe normaal daar :o

Zelfs in Rusland toen een paar weken geleden tegen Putin enzo gedemonstreerd werd, zag je dit soort dingen niet. En die protesten waren 1000x groter en massaler.

Terug
Naar boven