XXL Nutrition

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Het gebeurt daar ook, maar de journalisten die daarbij stonden zitten nu naast Navalny.

Er waren een paar weekenden achterelkaar tienduizenden mensen op straat in Moskou en Sint Petersburg met name en bijna iedereen heeft een telefoon waarmee hij of zij kan filmen wanneer de politie overgaat tot geweld of arrestaties. Meestal worden mensen gewoon opgepakt en meegenomen in een politiebusje voor een nachtje in de gevangenis. Op internet kan je tegenwoordig alles zien, dus als er massaal mensen in elkaar werden geslagen als in Nederland nu, hadden we dat wel meegekregen.

Er was wel een geval waarbij een politieagent een vrouw van in de 50 in haar buik had getrapt en die vervolgens enkele meters achteruit vloog. Dit was ook gefilmd en was overal trending op YT en IG. Het was echt een huge deal. Een paar dagen later zag je op Russische staatstelevisie een reportage van dat die politieagent met een bos bloemen die vrouw opzocht in het ziekenhuis om zijn excuses aan te bieden :hahaha: Allemaal voor de bühne, snap ik...

Maar daarmee gaf de overheid wel een signaal af dat ze begrijpen dat dit anno 2021 niet meer de manier is om met demonstraties om te gaan.

In Nederland zie ik dat dus niet... want behalve op geenstijl zie ik er nergens nieuwsartikelen over en nergens mensen die er schande van spreken, of betrokkenen die het boetekleed aantrekken en hun excuses aanbieden.

Blijkbaar is dit dus normaal in Nederland vanaf nu.

Huehuehue

Ziet er zeker niet goed uit dat fragment. Was gisteren ook gewoon in het nos journaal overigens en in alle andere media. Ik geloof dat zelfs amnesty een onderzoek ingesteld heeft.
Te stellen dat er dus geen aandacht aan geschonken wordt lijkt me wat overtrokken.

Het gaat hier ook niet om vele duizenden demonstranten waar de meerderheid van het volk achterstaat.

Dit individuele geval waar we het nu over hebben vind ik niet kunnen, maar in het algemeen ben ik van mening dat de politie wel hard mag optreden als men niet luistert.
Wat bedoelde je met die vorige post, wat maakt het uit of het de meerderheid van het volk achter de demonstranten staat?

Het is altijd een lastige spagaat voor mensen om een bepaald standpunt heel stellig en sterk aan te hangen (over het algemeen is rechts-conservatief toch groot aanhanger van stevig politie-optreden) en daar dan ineens in menen te moeten differentiëren wanneer datzelfde standpunt henzelf of gelijkgestemden nadelig lijkt te raken.
Geldt overigens net zo goed voor mensen ter linkerzijde die bijvoorbeeld weer heel vaak het recht van demonstreren hoog in het vaandel hebben staan maar er moeite mee hebben wanneer mensen dat recht opnemen om voor een zaak te strijden die hen niet aan staat.

Wat bedoelde je met die vorige post, wat maakt het uit of het de meerderheid van het volk achter de demonstranten staat?
Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal. Ik heb het niet zo op demonstranten. Maar als de meerderheid van het volk achter ze staat zoals in Rusland of Myanmar, dan zullen ze er wel staan met een goede reden.

Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal. Ik heb het niet zo op demonstranten. Maar als de meerderheid van het volk achter ze staat zoals in Rusland of Myanmar, dan zullen ze er wel staan met een goede reden.

In Rusland wonen 145 miljoen mensen... ook al gaan er dus 100.000 mensen de straat op is dat alsnog maar een heel klein deel van de bevolking.

Neemt niet weg dat als de politie zegt dat het afgelopen is, het ook echt afgelopen is. Ik heb niet zo veel moeite met het politie optreden.
Het is niet zo dat er niet gecommuniceerd is.

Alleen hadden ze die ene persoon iets minder tikken hoeven geven en gewoon eerder kunnen aanhouden.

Blijft moeilijk. Ik lees er hier over en weer wat draadjes op facebook, waar blijkbaar 2 mensen in mijn vriendenkring er erg mee bezig zijn vanuit verschillende insteek. Ik las daar wat verdedigingen op alle aantijgingen, maar weet natuuljik ook niwt wat daar weer waar van was.

https://www.dumpert.nl/item/8089025_69ac1288 en nog een mooi ander filmpje. Het genoemde voorval op 1.10 vanuit een andere hoek. Op 2.35 is ook meneer op zijn fietsje te zien die toen al een paar waarschuwende klapjes kreeg om weg te wezen maar toch lekker bleef staan.. De agent met hond die een waarschuwingsschot loste werd belaagd door iemand met een vechthond.. de meneer die neer geknuppeld werd heeft eerst zelf agenten proberen te bewerken met een stok en de betreffende politiehond proberen aan te vallen.
Blijkt maar hoe misleidend ingekorte of bewerkte filmpjes met een half verhaal kunnen zijn.

Ik zelf vind al die filmpjes altijd zo moeilijk, aangezien de meeste van die demonstranten van die irritante schreeuwende en provocerende gasten zijn die niet luisteren. En dan achteraf klagen.

Blijft moeilijk. Ik lees er hier over en weer wat draadjes op facebook, waar blijkbaar 2 mensen in mijn vriendenkring er erg mee bezig zijn vanuit verschillende insteek. Ik las daar wat verdedigingen op alle aantijgingen, maar weet natuuljik ook niwt wat daar weer waar van was.

Ik zelf vind al die filmpjes altijd zo moeilijk, aangezien de meeste van die demonstranten van die irritante schreeuwende en provocerende gasten zijn die niet luisteren. En dan achteraf klagen.
Vooral moeilijk wanneer die dikgedrukte zaken helemaal niet in het erbij gelinkte filmpje te zien zijn en ik voor niks die achterlijke herrie heb geluisterd. Halen ze niet verschillende personen door elkaar?

Zag hem wel op een filmpje met de hond stoeien, maar dat was om die tanden van hem af te houden. Niks te zien over een aanleiding.

Het is ook heel erg moeilijk om een goede reden te bedenken voor hetgeen we wel kunnen zien. Dat is vaak juist zo mooi aan filmpjes, het is gewoon super duidelijk wat op elk moment nog onder proportioneel geweld valt.

Beschouw het als een mooi leermoment voor beide partijen.

Terug
Naar boven