Ik heb het filmpje even gekeken. Tjonge, wat een woede. Het lijken allemaal kansloze migranten (wellicht zelfs tweede/derde generatie) die zich ‘ongehoord’ voelen in deze maatschappij en dat afreageren op onschuldige burgers (winkeliers, een verkeersregelaar, dienders...). Een ‘hardhandige arrestatie’ van een Congolese vrouw leidt uiteindelijk tot het plunderen van winkels, slopen van straatmeubilair, mishandelen van agenten etc. Dat er nog steun is voor deze hele BLM bullshit is voor mij nog wel het meest onbegrijpelijke.
Ik mag toch hopen dat de straffen deze criminele ‘betogers’ doen afschrikken. Verwacht dat dit een teleurstelling zal worden voor mij (en vele anderen) gezien de eerdere rellen in o.a. Brussel. Als er komende jaren geen (grote) veranderingen zullen plaatsvinden die dit soort ongeregeldheden gaan voorkomen (daarnaast: stoppen/inperken migratie) dan hebben we in Europa echt een mega probleem op onze hals gehaald (als we dat al niet gedaan hebben!). Je zult maar als ‘blanke boze man van middelbare leeftijd met al je privileges’ in zo’n stad wonen! Iemand enig idee of er al eens onderzoek gedaan is naar de urbanisatie in Nederland/België van de grote steden t.a.v. de samenstelling van de bevolking? Ik verwacht dat met name autochtonen deze steden verlaten en allochtonen er voor in de plek terugkomen. Dat het percentage allochtonen (mensen met migratie-achtergrond, zoals ze zo ‘mooi’ genoemd worden) is de laatste jaren alleen maar toegenomen in de ‘grote steden’.