AndroidHealthClinic

Denniszz log

• Topic Starter Topic Starter
Ben je zeker dat je deadlift en squat techniek goed is? Onderrug problemen kunnen daardoor komen

Ik heb vrijdag niet eens gedeadlift. Alleen maar T-row gedaan en lichte squats.
Heb eerder het idee dat ik verkeerd gelegen heb, maar het zou kunnen.

Heb eigenlijk nooit last van me onderrug. Wel eens spierpijn na deadlift, maar dit lijkt me niet meer dan normaal. Squaten doe ik atm heel licht(net reset) en techniek zit voor zover ik kan beoordelen goed.

Deadlift is het probleem dat ik hem teveel uit mijn onderrug trek, mijn benen zijn niet zo sterk. Vandaar dat ik komende training niet ga verhogen.

Kan zijn dat je een paar dagen later pas last krijgt hoor. Ik zou toch eens goed naar je techniek laten kijken als dat in de toekomst nog voorkomt, misschien is jezelf eens filmen wel een goed idee.

Kan zijn dat je een paar dagen later pas last krijgt hoor. Ik zou toch eens goed naar je techniek laten kijken als dat in de toekomst nog voorkomt, misschien is jezelf eens filmen wel een goed idee.

Ga het in de gaten houden, als het vaker gebeurt ga ik dat zeker doen! bedankt;)

Net gewogen: 99.4 kg.

Ik had een flinke gewichtsstijging verwacht door de creatine. De week hiervoor was ik door onder andere oudejaarsavond, nieuwjaarsdag en een verjaardag de dag daarna van 97.1 naar 97.7 gegaan. Nu dus van 97.7 naar 99.4. Wel perfect aan me schema gehouden. De vraag is zal ik meer gaan eten of het zo laten:rolleyes:??? wil me bf niet te hard laten stijgen.

O ja voor de mensen die dit bekijken:P, ik verhoog deadlift altijd met 5 kg en de rest met 2,5 (bp, squat, row etc). Zal ik dit voor de deadlift ook verlagen naar 2,5?

Laatst bewerkt:
Ik zou het nog een paar weekjes afwachten, gewoon eten wat je nu eet dus :)

@pumpingthatiron: thanks, ga ik zeker doen.

Training maandag 16 januari:

Squat:
3x5x 62,5

benchpress:
5x47,5
5x60
5x72,5
5x85
4x97,5 :mad:

Deadlift:
1x3x 110 :mad:

Chin up:
8x5 ondersteuning
6x5 ondersteuning
6x5 ondersteuning

comments:
Squat ging erg makkelijk. Had er erg veel zin in, en vloog ook door de squats heen. BP heb ik dit keer een andere opbouw gebruikt. Dit keer ben ik 10 kilo lager begonnen en stappen van 12,5 kg gedaan. Dit beviel zowel mij als mijn trainingspartner niet echt, terwijl het me nog wel zon goed idee leek.:p Ik had de laatste rep echt bijna, dus ga het vrijdag weer opnieuw proberen:o. Mijn maat had er maar 3 en vond de opbouw alles behalve fijn:rolleyes:. Deadlift extra goed op me vorm gelet, maar de benen trokken het echt niet. Dus dat wordt een reset. Chin-up ging erg lekker, bijna zonder ondersteuning:D:D:D dat maakte me training toch weer wat minder slecht.:rolleyes:

Heb nog een vraag, zal ik de deadlift verhogen met 2,5 kg per keer of gewoon zoals nu 5 kg per keer? Ik pak deze de ene week 2 keer en de andere week 1 keer. Ik verhoog elke training.

Net wakker, druk dagje vandaag. School, verhuizen en uiteraard trainen. Gister dikke spierpijn in me borst, bovenrug, reet, benen:eek:. Eerste keer dat ik het zo erg heb gehad sinds ik dit schema gebruik:P

Vanmiddag squats, incline banken, T-rowen, en pullups. Heb er zin in:D

Training van vandaag 18 januari:

Squats 3x5x65 kg

Incline bankdrukken
1x5x62,5 kg
1x5x67,5 kg
1x5x72,5 kg
1x5x77,5 kg

T-row
1x5x70 kg (erop)
1x5x70 kg
1x4x70 kg

Pull ups
1x7x10 kg (ondersteuning)
1x7x10 kg
1x6x10 kg

Comment:
Heerlijke training. Squatten ging alsof het niets was, dus daar ben ik erg blij mee. Incline banken heb ik het idee dat er nog behoorlijk wat rek op zit. Verwacht zeker nog 2 weken met 2,5 kg te kunnen verhogen. T-row begint erg zwaar te worden. Eerste 2 sets waren erg zwaar maar net gehaald. Laatste set extra lang rust genomen maar het mocht niet baten. Kreeg de laatste niet meer tegen me buik/borst. Pull ups gingen verrassend goed. Zeker als je het vergelijkt met 2 weken geleden toen ik met 12,5 ondersteuning maar 3/4/3 reps eruit kreeg.

Al met al erg tevreden. Het eten volgens een redelijk strak schema, begint echt zijn vruchten af te werpen:D Unleash werkte ook weer erg goed vandaag, wat een drive om te trainen!!

Zo hey, dat is een sterke pull-up! Netjes man!

Zo hey, dat is een sterke pull-up! Netjes man!

haha je leest het verkeert. Ik doe pull ups in zon slide ding omdat ik mijn eigen bw niet kan optrekken:o. Maar ik ben al wel ver gekomen, voordat ik begon met dit schema 35 kg ondersteuning;)

Training van vandaag 20 januari:

Mainlifts:

Squat:
3x5x67,5 kg

BP:

1x5x57,5 kg
1x5x67,5 kg
1x5x77,5 kg
1x5x87,5 kg
1x5x97,5 kgPR!!:D

Deadlift:
1x5x 80 kg

Comments:
Squat ging gelukkig erg makkelijk, hopelijk kan ik straks naar de 80 kg squat.:D

Bankdrukken had ik maandag niet gehaald, officieel moest vandaag een lichtere training zijn, maar ik wou dat record zo graag:o Ben dan ook zeer gelukkig dat het gelukt is:D Wel met veel pijn en moeite maar ik heb hem:D Maandag 100 kg, wordt nog een heel karwei. haha:P

Deadlift ging prima. Flinke reset gedaan en voelde goed aan.

Assistance:

cable side raise:
1x8x1 (de stand van de kabel, geen idee hoeveel gewicht. denk 5)
1x8x2
1x8x2+2 kg
1x6x2+2 kg

Rear cable raise
1x8x1
1x7x1+2 kg
1x6x1+2 kg
1x7x1+2
1x8x1

BB curl:
1x8x30 kg
1x8x32,5 kg
1x8x35 kg PR!!

Skullcrusher:
1x8xstang
1x8x35 kg
1x8x37,5 kg
1x8x40 kg PR!

comments: side raise ging opzich wel lekker. Techniek was alleen niet helemaal goed, gebruik me traps te veel. Volgende keer iets minder hoog 'raisen.' Rear cable raise had ik moeite met me vorm. Gewicht op het laatst omlaag gedaan,voelde toen veel beter aan, dikke pomp ook:D. Ook hier heb ik de nijging om mijn traps te veel te gebruiken als het zwaarder wordt. :mad:

BB curl en skullcrusher gingen beide erg lekker. Wel licht gecheat bij laatste rep bij bb curl.

Al met al een lekkere training!:D

Laatst bewerkt:
Ben gestopt met koffie om de werking van creatine niet te niet te doen. Dronk toch wel 10 koppen per dag. Behoorlijk heavy dit:eek:, vooral als je aan een project moet werken. I WAAAANT COFFEEE:fuu::fuu::fuu::fuu::fuu:

Training van vandaag:

Squat
3x5x70 kg

Benchpress
5x60
5x70
5x80
5x90
4x100:mad:

T-row:
1x4x72,5
1x5x72,5
1x3x72,5

Pull ups:
1x6xBW-7,5 kg ondersteuning
1x5xBW-7,5
1x4xBW-7,5

Comment:
Squatten ging lekker. Een stuk makkelijker dan voor de reset op dit gewicht. BP was erg heavy, maar had hem echt bijna. Zeker als je het vergelijkt met 97,5 vrijdag. Wat bizar zwaar was. Dus ik ga hem volgende week opnieuw doen. Dus niet helemaal ontevreden. T-Row was erg zwaar. Tweede set was veruit het beste maar eerste en derde set waren erg heavy. Ik ga deze resetten. Pull ups weer minder ondersteuning, maar was verschrikkelijk zwaar. Stappen van 2,5 kg per week begint op te breken. Dus volgende week niet verhogen.

Al met al vond ik het geen slechte training. Het zat er allemaal een beetje aan te komen, dus heb er wel vrede mee. Nu lekker bikken.:D

Training van vandaag:
Normaal op woensdag maar gister moest ik verhuizen en erg druk met school. Dus vandaag maar gegaan, ga morgen ook gewoon weer:D:cool:

Squats 3x5x72,5 kg

Incline bankdrukken
1x5x65 kg
1x5x70 kg
1x5x75 kg
1x5x80 kg PR

Deadlift
1x5x90 kg

Chin ups
1x8xBW- 5 kg
1x6xBW- 5 kg
1x5xBW- 5 kg

Comments:
Geen super training. Werking van unleash begint minder te worden. Had niet meer die extreme energie, redelijk snel vermoeid. Squat was heavy, vorm gelukkig wel goed. Volgende training voor PR. Morgen dus:o. Incline banken ging erg makkelijk! PR erbij:D en kon wel meer reps maken.:D. Deadlift was erg heavy, wil voordat ik op wintersport ga op 120 uitkomen. Maar vandaag voelde hij allesbehalve gemakkelijk. Benen waren zwaar vermoeid. Chin ups weer 2,5 kilo minder ondersteuning. Ga volgende keer maar proberen bw te chinnen.

Al met al toch alles gehaald.

Training van vandaag:
Ondanks stevige spierpijn van gister toch maar gaan trainen.

Squat
3x5x75 kg PR

BP
4x5x 57,5 kg - 87,5 kg
1x3x 100 kg
1x8x 77,5 kg

T-row
3x5x60 kg

BB curl:
1x8x 32,5 kg
1x8x 35 kg PR
1x7x 35 kg

SkullCrusher
1x8x 35 kg

Schouder kabel Midden
1x8x2
1x8x2+2 kg
1x7x2+2 kg
1x6x2+2 kg

Schouder kabel achterkant
1x8x1
1x8x1+2 kg
1x7x1+2 kg
1x6x1+2 kg

Comments:
Ging erg lekker. Squat is in principe een PR, omdat dit de eerste keer is gelukt met goede techniek. Benchen ging moeizaam door spierpijn in borst van de incline gister. Ondanks dat toch gehaald. T-row heb ik gereset en ging erg makkelijk. BB curl ging ook erg lekker.

Nette PR op die squat bro! Zeer goede workout vind ik.

Training van vanmorgen:

Squat: 3x5x77,5 PR

Benchpress:
5x60 kg
5x70 kg
5x80 kg
5x90 kg
3x100 kg

Deadlift:
1x5x95kg

Chin up
1x5x BW
1x4x BW
1x3x BW

Comments:

Om kwart over 9 al in de sportschool. Ging vandaag klussen in me kamer dus moest wel. Ging zonder te eten, met een portie unleash op, naar de gym. Voelde me absoluut niet energievol. Wel een rush van unleash, maar miste gewoon energie. In de ochtend trainen gaat nooit echt lekker bij mij. Wel PR op squat, ging wel erg zwaar. Benchpress was heavy en ging niet lekker, ga deze resetten. Deadlift was heavy, maar dat is deadlift met 40 kg erop ook al voor mij. Dus zegt niet zo veel:P. Chinnen voor het eerst zonder ondersteuning, was erg heavy. Had ook geen puf meer. Maar toch niet heel ontevreden over.

Al met al geen top training.

Gewogen vanmorgen:
101 kg

16 januari was het nog 99.4 kg

Ik heb de afgelopen 3 weken een handje cashewnoten toegevoegd. Ongeveer 35 g per dag. Ook unleash, peptopro en creatine.

De gewichtsstijging van 8 januari tot 16 januari met 1.7 kg kwam door de creatine. Maar afgelopen 2 weken weer 1.6 kg erbij.

Ik heb voor mijn gevoel niet zo veel meer gegeten dus kan bijna niet geloven dat dit voornamelijk vet is.

Zou dit ook nog vocht van de creatine kunnen zijn? Of is deze stijging alleen in de eerste week dat je het gebruikt?

Erg persoonsgebonden denk ik. Ik heb nooit last van vochtvasthouden tijdens creatinegebruik.

Wel net gewicht man, pics? :eek:

Terug
Naar boven