MuscleMeat

Dextrose na training in de cut, kan het?

elpaco

Cool Novice
Waardering
0
Forumbroerders,

Ik zit nu stevig in de cut en het gaat best voorspoedig, behalve dan dat ik de hele dag honger lijdt. Na trainingen neem ik meestal een wheyshake. Maar om het rendement hoog te houden eet ik direct na de training 1 banaan, halve liter melk met 50 g. dextrose, en ongeveer 45 minuten erna een halve liter melk (vetvrije) met 60g wheyeiwit.

Graag jullie comments op deze werkwijze... Is het verstandig om het zo te doen in de cut? Ik train namelijk nogal hard en wil dat ook niet geheel verloren gaan. Hoewel ik me realiseer dat het moeilijk is massa op te bouwen in de cut, dan wil ik tenminste mijn spierkracht behouden.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Paco

In de cut is het juist belangrijk dat je wel voldoende energie overhoud voor je trainingen.

"Ik zit nu stevig in de cut"

Als je echt serieus aan het cutten bent kan je het beste alle suikers weglaten. Dus geen melk, geen banaan en zeker geen dextro. Je zou bijv. na het trainen een shake van whey en bambix kunnen nemen. Maar dus geen suikers.

De dextrose werkt na de training toch voor de spieropbouw? Zo'n kwaad kan het volgens mij niet om wat dextrose te nemen in de cut hoor

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb eigenlijk tot aan t avond eten honger, daarna krijg ik weer een behoorlijke shot energie, mijn trainingen lijden zeker nog niet onder het cutten, dus dat gaat wel lekker
In andere posts lees ik weer dat je wel wat snelle koolhydraten nodig hebt na je training omdat het anders verspilling is van je whey poeder?

Thanx man ziet er goed uit, probleem is dat ik meestal pas kan eten rond 19.00 uur en train om 20.00. Ik eet echter wel eiwitrijk.
Mijn dieetje zit nu rond de 2550 kcal per dag, dit terwijl mijn onderhoud 2880 is, dus ik zit nog veilig. Ik merk wel dat ik vet verlies dus dat doet deugd. Zodra ik merk dat er niet meer afgaat, dan zal ik mijn inname nog verder verlagen.
Spierkracht gaat trouwens niet achteruit, ik zet zowaar PR's, zal er ook mee te maken hebben dat ik 4x in de week trouw ga en van Fullbody afgestapt ben...

hoe beter je je spieren beschermt en tot groei blijft prikkelen, hoe meer vet er verdwijnt.

Goeie post Elderson. Hopelijk werkt het zo en het is ook aannemelijk maar het belasten van de spieren tijdens de cut zou ook juist diezelfde spieren kunnen aantasten voor de energie voorziening op dat moment. Heb je hier nog wat aanvullende onderbouwing voor?

okee ik ben om volgende keer na de training lekker weer die dextrose, deed ik trouwens toch al :)

Blijf stimuleren en doe niet meer dan noodzakelijk..

20 gr dextrose na de training is altijd bevordelijk voor het herstel. Na (zware) training is het goed je spierglucose direct aan te vullen. En in dit geval wordt het nooit als (vet)reserve opgeslagen.

Terug
Naar boven