MuscleMeat

Dieet invloed op natuurlijke groei

Bezoekers in dit topic

Mouzer

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
27 apr 2003
Berichten
1.394
Waardering
3
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, maar ik plaats het maar hier omdat het hier het meeste van toepassing is.

Ik heb een vraag. Kijk, ik ben nog 17. Omdat ik nog steeds groei, mag ik niet te hard trainen. Maar dan even een vraag. Wat is niet te zwaaR? Herhalingen tussen de 12 en 15 houden?

En dan nog iets waarom ik het eigenlijk hier plaats.
Kijk, ik ben vrij mager (weeg nu 54 kilo met 1.76 cm zoeits). Ik mag dus wel wat aankomen.
Maar kijk, als ik nu veel ga eten en shakes neem, dan zal me groei meer toenemen dan als ik dat niet doe. Maar krijg je dan niet het probleem dat ik sneller groei dan me natuurlijke groei?

Of heeft dat vooral met de training te maken dat probleem (Van dat je nog in de groei zit) en kan ik gewoon lekker veel eten..?

Dat wou ik ff weten, dank u :)
 
Je kan lekker gewoon eten hoor bro, het zal niet je groei belemmeren. Met niet te hard trainen bedoelen ze, Je moet niet te zwaar trainen. Tussen de twaalf en 15 herhaling is oké.
Maar je moet meer eten als aan wilt komen, wel gezonden dingen dus niet elke dag in de snackbar en je moet op je eiwitten letten. Het beste is ongeveer om de 3 uur te eten.
 
Originally posted by Mouzer
Maar krijg je dan niet het probleem dat ik sneller groei dan me natuurlijke groei?

Dat wou ik ff weten, dank u :)

Is dat dan niet de bedoeling?

Gewoon niet te zwaar gaan met oefeningen die je ruggegraat belasten, reps tussen de 12 en 15 is prima.

En voor de rest lekker vreten!
 
Zeker wel de bedoeling dat ik groei :D
maar had 's gehoord, dat het prob was met dat groei gebeuren, dat als je spieren dus sneller groeien dan je natuurlijke groei dat dat niet goed is.

Maar ik denk dat dit niet zal gebeuren als ik tussen de 12 en 15 blijf he? I mean, ik zal wel zeker wat groei hebben maar nooit zoveel als jullie (tenminste neem aan dat jullie uitgegroeit zijn en max 6 herhalingen doen)
 
nee niet max 6 herhalingen, dit wisseld steeds af de ene keer is het 10, 8, 6 en de andere keer meer of minder, soms pak ik de oefeningen negatief is ook lekker.
 
Originally posted by Big Steve
soms pak ik de oefeningen negatief is ook lekker

Ga ik ook eens proberen.
 
Originally posted by bart82


Ga ik ook eens proberen.

Verandering in trainen doet groeien, ik vind het heerlijk om het te doen. Soms doe ik nog een extra setje bij me gewone training en doe deze negatief.
 
je kan gewoon trainen hoor... maar ben voorzichtig met gewichten... je zou ok gewoon wat minder gewicht kunnen proberen en langzamere reps doen.
 
je lengte groei stopt niet omdat je te zwaar traint maar meer omdat door die zware training tekorten onstaan! dus goed en lekker veel eten!!
 
Back
Naar boven