quifix
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 336
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 18%
Hij is maar aan het grappen hoor...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dit wel echt waar? Ik heb ook vaak zat gelezen dat het gewoon om het dagtotaal/ weektotaal kcal.Misschien ligt het aan het feit dat je je innamen van voedsel niet goed verdeelt op de dag. Als je bv 3 keer per dag heel veel eet is je lichaam vlugger geneigd het als vet op te slaan dan dat je 6 keer per dag de helft eet(des te meer je verspreid eet des te meer je lichaam denkt dat je voldoende eten hebt, dit is ook voor water zo (als je er een beetje droger wilt uit zien)). Anderzijds is het ook zo dat je best in de ochtend het meeste eet en tegen de avond bijna niets meer(aangezien de energie die je in de ochtend aanmaakt tijdens de dag wordt verbruikt en die van de avond eerder word opgeslagen als vet).
Is dit wel echt waar? Ik heb ook vaak zat gelezen dat het gewoon om het dagtotaal/ weektotaal kcal.
Ik geloofde er zelf ook niet zo in, ik heb bv een maand lang alleen maar in de middag een bak noten gegeten, maar wel in de ochtend en rond de trainingen gewoon juist gegeten, en qua kracht heb ik gewoon gegaind.Nee, zijn hele quote is grote onzin en al honderden keren gedebunkt. Kcal-overschot over een langdurige periode bepaalt of je dikker wordt of niet, maaltijdfrequentie en maaltijdtiming staan er totaal los van.
Idd.Nee, zijn hele quote is grote onzin en al honderden keren gedebunkt. Kcal-overschot over een langdurige periode bepaalt of je dikker wordt of niet, maaltijdfrequentie en maaltijdtiming staan er totaal los van.
Begin eens met minder koolhydraten te eten, meer eiwitten eten... En VEEL koffie of thee!
Cafeïne versnelt je metabolisme systeem enorm, probleem met koffie is dan weer dat je minder honger hebt!!! Maar wel VEEL meer zin om te trainen!
Ik neem nog geen 3000 kcal per dag (1.85m /98 kg). 3x in de week krachttraining en wordt snel vetter. Dat kan toch haast niet?
Nog in geen 4 maand 6kg weer bijgekomen.
Heb je een redelijk hoog BF?
Ik vind het anders nl erg vreemd dat je aankomt op 3000kcal...
Zelf neem ik nu ook 3000Kcal en val iedere week een goede 250gram af, terwijl ik slechts 1,79m / 80kg weeg..
- Meer lopen en fietsen, minder auto..
- Veel meer cardio (na KT minimaal 10min HIIT of 20min normale cardio)
- Op rustdagen een vol uur cardio! (1 dagje rust per week)
Als het dan niet lukt is er iets geks aan de hand, of je speelt per ongeluk toch veel meer kcal binnen (koffie met suiker + melk ofzo.....)
1/ Minder koolhydraten eten, meer proteïnen.
2/ Geen whey proteïne gebruiken, enkel caseine. Whey proteine verhoogt de insulineproductie = meer vetopslag.
3/ Enkel koolhydraten eten met een lage glycemische index (max. GI van 50), zie tabellen op internet.
4/ ALLES waar suiker in zit bannen
5/ Zo weinig mogelijk verzadigd vet, wel voldoende omega 3 (lijnzaadolie, visolie).
6/ Geen alcohol
7/ Na 19h geen koolhydraten meer eten, enkel proteïnen
Met deze 7 regels zou je probleem opgelost moeten zijn.
Kcal tellen is larie. Geef een persoon 3000 kcal per dag aan hoogglycemisch voedsel en hij wordt vet, en geef hem 3000 kcal per dag laagglycemisch voedsel en de kans is groot dat hij mooi op gewicht blijft of zelfs droger komt na verloop van tijd.

Wel groot gedeelte mee eens, enkel zou ik zelf toch wel tellen.
Want op 6000kcal met laag GI, en toch word je dan dik![]()

Kcal tellen is larie. Geef een persoon 3000 kcal per dag aan hoogglycemisch voedsel en hij wordt vet, en geef hem 3000 kcal per dag laagglycemisch voedsel en de kans is groot dat hij mooi op gewicht blijft of zelfs droger komt na verloop van tijd.
Nou nou nou, jij hebt zeker aandelen in een koffie producent?
Dat effect van cafeine op je metabolisme is lang niet zo extreem als jij daar beweerd. Daarnaast is de mate van het effect van vele factoren afhankelijk. Er zijn genoeg mensen die helemaal niks (meer) voelen van cafeine.
Klinkt bekend. Hoewel, soms als ik een blikje weg drink op een erg nuchtere maag, niet moe etc dan wil de caffeine nog wel eens inslaan, bv bij Monster ofzo. Maar gebeurd bijna nooit.Ik ook dus..
Ik kan soms 4 weken geen koffie drinken en dan ineens 2 weken als een malle koffiepotten wegzuipen..
Merk er dan alsnog niets van.. Caffeïne is wat mij betreft ook overrated..
Vind wel dat een mate ervan gezond is om fit te blijven, dat is al bewezen..
Maar om nou te zeggen POEPOE wat word ik er sterk van. Nee.
En zin om te trainen door caffeïne? Err... What?