XXL Nutrition

Dinky's log

Dinky Toy

Ripped Bodybuilder
Waardering
111
Lengte
1m60
Massa
54kg
Vetpercentage
12%
hallo,
eerst maar even voorstellen.

Ik ben 49 jaar oud, tot vorig jaar had ik nog nooit aan enige sport gedaan.
Mei 2010 een schouder gebroken, en toen bij een fysio terecht gekomen die mij enthousiast wist te maken voor fitness.
Oktober 2010 was ik zover hersteld dat ik serieus aan de slag kon.
In de sportschool allerlei geprobeerd, individueel fitness/ kracht schema, fitness circuit, bodypump, ...
sinds zowat een half jaar doe ik mee met de powertrainingen van de boksclub. Die zijn pittig en gericht op kracht en conditie. Bevalt mij heel goed.
Daarnaast ben ik sinds begin oktober begonnen met een programma gericht op Stronglifts 5x5
Meestal is het zo dat ik op maandag-woensdag-vrijdag ochtend eerst een uur de boks-powertrainingen doe, dan een half uur pauze neem en intussen een bak kwark met fruit eet, om vervolgens te gaan powerliften.
Powerlifting doe ik op mijzelf, veel filmpjes kijken en af en toe raad vragen op internet.
Op vrije dagen ga ik soms fietsen of spinning, maar dat is erg onregelmatig.

een groot nadeel in mijn trainingsritme is dat ik onregelmatig werk, ook nachtdiensten, en daardoor niet echt consistent kan trainen. Ik heb sommige dagen gewoon veel minder kracht lijkt wel.

wat voeding betreft.... toen ik een paar maand aan het sporten was merkte ik dat ik spontaan flink ging afvallen, Ik heb toen iemand naar mijn voeding laten kijken en ben toen flink omgeschakeld, veel meer gaan eten en veel schoner. En dat heb ik eigenlijk op mijzelf geleidelijk aan steeds verder doorgezet. Bij elkaar ben ik zo'n 15kg afgevallen en ben daarna op een schema over gegaan om op gewicht te blijven.
Ik eet nu op trainingsdagen zo'n 2200- 2300 kcal op niet trainings dagen 2000 kcal
De laatste tijd kom ik weer een klein beetje bij in gewicht, ik hoop en probeer mijzelf wijs te maken dat dit spieren zijn.... maar heb soms moeite mijzelf te geloven :o

oke... even wat stats

lengte 1,60m
gewicht 56,4 kg (is 54,8 geweest)
taille 78cm (is 74 geweest)
heup 95cm (is 89 geweest) squatkont

vetmeting met huidplooi meter (4/10/2011)
triceps 8
biceps 6
schouder 8
zij 11
totaal 33--> komt op 21% vet
ik heb met mijzelf afgesproken eens in de 3 maand een vetmeting te laten doen , dat wordt dus begin januari weer.

krachtstats

squat 60kg 5x5 - 65kg maak ik de setjes nog niet vol
Overhead press 25kg als ik een goeie dag heb, vaker blijf ik bij 22,5 kg hangen
Bent over row 30 kg, bij 35 kg gaat mijn uitvoering er op achteruit
bench press het is mij een maal gelukt 3x40kg te pakken, ik had toen een spotter. Als ik zonder spotter werk (meestal) zit ik nu op 37,5 kg
Deadlift 70 kg.... werkend aan 75kg
chinups doe ik pas een paar weken en kan ik eigenlijk nog niet goed, vandaag 5x2reps gedaan

nou dat is het wel zo'n beetje voor de voorstel post :rolleyes:
als er nog vragen zijn hoor ik het wel

ps 21-11-2012: sind een paar maand is het mij duidelijk dat ik mij meer en meer ga toeleggen op echt bodybuilding. Ik zie geleidelijk wat meer spieren zich aftekenen en vind dat zo leuk .... daar wil ik meer van. Daarom heb ik besloten vanaf december te gaan werken met een personal coach. Mijn logje bevind zich intussen op p.35

Laatst bewerkt:
hartelijk welkom. sterk hoor je oef:D
Leuk dat u er bent:D

mooie stats voor 49 jaar, ik kom vaak wat anders tegen op straat:D

• Topic Starter Topic Starter
dank je wel.... en hou het maar op "je" hoor :p

Leuk dat je komt loggen! Heb je ook een bepaald doel voor ogen? Ben wel benieuwd hoe snel je spieren op gaat bouwen. Merk zelf dat ik met mijn 38 jaar nog helemaal niet stil sta met mijn spier opbouw. Ja langzaam gaat het wel, maar dat is meer het vrouw zijn nadeel denk ik zo.

ik wilde in eerste instantie mijn conditie verbeteren en een sterker lichaam krijgen... met beide ben ik al een flink eind opgeschoten, geen idee hoever ik kan gaan.
Intussen merk ik dat ik steeds meer begin te streven naar mooi gespierd en getoned.

Of dat gaat lukken?
Ik ben best wel realist, ik ben er absuloluut zeker van dan ik er nooit uit zal zien als een 30 jarige chick die al 10 jaar aan BB doet.
Daarbij ben ik best benieuwd wat er gaat gebeuren als ik (binnen een paar jaar) in de overgang terecht kom.

dus lange termijn doel:
-kracht opbouwen (met stip op 1)
-goeie conditie
-mooi gespierde armen/ benen/ body
-strak in't vel/ vet% 15 (is dat een beetje reeel?)
-mooie strakke buik (die moet ik denk ik ergens gaan kopen, merk er nu nog niks van:D)

oke die zijn best een beetje vaag

kortere termijn doelen
-chin ups: een setje van 5 reps-- streven voor het eind van dit jaar
-squatten 80kg-- streven zomer volgend jaar
-benchpress 45kg-- ook voor zomer volgend jaar
-deadlift 100kg... zal wel nog wat langer duren :D

zozozo, u bent niet mals met u doelen.
Ik zou beginnenen met 18%, als dat lukt kan je altijd nog doorgaan.

Als je gaat cutten en je gaat naar de 18%, dan kan het zijn dat je buikspieren al zichtbaar worden. Dat is per persoon verschillend.
15% is heel strak hoor voor een dame:D

dank stuiter... ik ben inderdaad een beetje het type van beter hoog mikken en tot halverwege komen dan laag mikken en tot halverwege komen :)

De bedoeling is nu nog gewoon door te gaan met training en vreten... dan begin januari, vet/ huidplooimeting en dan (voor het eerst) gaan cutten. Percentages vind ik nu nog heel moeilijk in te schatten inderdaad, gebrek aan ervaring zeg maar. Dus ik neem je advies graag over en ga in eerste instantie voor 18 %

succes alvast !

Je hebt bij je vetmeting dus geen buik en been gemeten. Zelf vind ik dat wel belangrijk voor een echt beeld van het vetpercentage van een vrouw. Niet om je te demotiveren trouwens! Ik denk dat een vetpercentage van 18 % al een geweldig doel is. En voor een vrouw al behoorlijk lastig om vast te blijven houden. Voor de rest: mooie kracht doelstellingen!!

Je hebt bij je vetmeting dus geen buik en been gemeten. Zelf vind ik dat wel belangrijk voor een echt beeld van het vetpercentage van een vrouw. Niet om je te demotiveren trouwens! Ik denk dat een vetpercentage van 18 % al een geweldig doel is. En voor een vrouw al behoorlijk lastig om vast te blijven houden. Voor de rest: mooie kracht doelstellingen!!

dit waren de metingen die ze bij de sportschool deden en heb ik daarna zelf aangehouden.

Wat mijn bovenbenen betreft heb ik de laatste paar weken de indruk dat die wat groter worden, maar wel stevig, zit volgens mij niet zoveel vet meet op. Op mijn buik wel trouwens, dat is nog een zakje pap.

En zo gauw ben ik niet gedemotiveerd hoor. Ik hoor graag wat jullie denken. Kan ik alleen maar van leren, ik ben tenslotte nog een beginner.

Welkom hier!
Wat een goede krachtstats zeg! Heel veel succes met je doelen :)!

Thanks ;)

vandaag was het vanwege werk niet mogelijk om naar de boksclub te gaan. Ik moest dus zelf even een opwarming verzinnen:
Superset
Dumbbells 8kg optrekken/voorslaan 10x
dumbbells 8kg squat/jump 10x
pronebridge 30sec
3xherhalen op tempo

dynamic lunges met 8kg dumbbell/hand 30x (15xper been)

Toen was ik wel warm ;)

Chin up
5x2 (de eerste 3 keer gingen aardig goed vond ik zelf)

Bench press
1x5 20kg
1x5 30kg
3x5 35kg

squat
1x5 30kg
1x5 40kg
1x5 50kg
1x5 60kg
1x2 65kg
4x3 65kg

over head press
1x5 20 kg
1x1 25 kg (te zwaar)
1x5 22,5 kg
deze had ik schijnbaar een beetje verwaarloosd was schijnbaar al sinds 11-11 geleden dat ik hem gedaan had-- niet echt mijn favoriete oefening

Bent over row
1x5 20kg
1x5 30kg
5x5 35kg
2x5 40kg die is zwaar, dan ga ik hem minder explosief uitvoeren.

Respect voor U.

gracia :blush:
.... en dat respect is wederzijds

Erg sterke training! Goed bezig!

dank je wel

Sterk ben je al! Leuk om te volgen!

dank je wel!

training vandaag:
opwarming:
prisinor get up 15x // puchup-streksprong 15x
en dit 2x herhaald

latt pull down narrow front 30kg 15x
latt pull down wide back 25kg 15x

chin ups... wil niet lukken vandaag dus verder met
latt puldown narrow front 35kg 8x, 40kg 8x

squat
1x5 40kg
1x5 50kg
1x5 60kg
3x4 65kg (misselijk=stop)

OHP
1x5 20kg
1x5 22,5kg
1x3 1x2 25kg
3x5 22,5 kg

DL
1x5 40kg
1x5 50kg
1x5 60kg
3x1 70kg (kan beter :angry: )

Legg press
1x8 55kg
1x8 60kg
3x5 65kg per been

nachtdiensten gooien een beetje roet in't eten, trainingen gaan niet zoals ik wil, alles lijkt wel moeizamer te gaan

Laatst bewerkt:
Sterk zeg voor iemand die eigenlijk net pas begonnen is en dat op latere leeftijd!

Terug
Naar boven