XXL Nutrition

discussie: trainen en roken?!

E-jector

Cool Novice
Waardering
0
ik heb met mijn vriend daarnet een kleine discussie gehad, hij rookt namelijk en ik probeer hem duidelijk te maken dat dit niet goed is gecombineerd met BB... maar ik vind geen concrete bewijzen! roken jullie? en is dit echt wel schadelijk?

ik zou het graag eens weten ;)

grtz!

E-jector zei:
en is dit echt wel schadelijk?

Tabaksrook bevat benzeen, nitrosaminen, formaldehyde en waterstofcyanide! Wat de fok dat betekent weet ik ook niet maar het klinkt wel gevaarlijk vind je niet? ;)

Ik denk niet dat het je training negatief zal beïnvloeden als je rookt, hooguit zal je conditie wat achteruit gaan. Maar je wil toch niet serieus zeggen dat die vriend van jou zichzelf afvraagt of roken zelf slecht is, want dan is hij wel heel naïef.

greetz,
Ron

Roken is altijd ongezond, en als je sport lijkt het mij nog ongezonder, al die schadelijke stoffen innemen en dan nog veel lichamelijke inspanningen? Niet echt aan te raden denk ik ;)
En MmS: je bent nicotine en teer vergeten :P

Tis zeker ongezond ja maar of het je bodybuilding gaat beïnvloeden ?? I doubt it

SR1985 zei:
Roken is altijd ongezond, en als je sport lijkt het mij nog ongezonder, al die schadelijke stoffen innemen en dan nog veel lichamelijke inspanningen? Niet echt aan te raden denk ik ;)
En MmS: je bent nicotine en teer vergeten :P

Klopt idd, die combinatie van roken en zware lichamelijke inspanning maakt het nog erger, het is nog wel enigszins te compenseren met (gezonde) voeding. Maar bepaalde risico's heb je altijd met het roken. Ik geef toe ik heb tot 2 weken geleden ook gerookt. De laatste maanden heel weinig, 1 of 2 sigaretjes per dag. Maar ik ben blij dat ik gestopt ben. Ik heb wel gehoord dat als je veel rookt, dat het de levering van zuurstof aan de spieren tegengaat ??? . Haha ja ik weet het niet zeker maarja..

Groetjes

Denk het eigenlijk wel hoor. Door te roken krijg je minder longblaasjes (schadelijke stoffen vernietigen die), deze zijn uiteraard zeer belangrijk om genoeg zuurstof op te nemen. Bij een training heb je toch enorm behoefte aan zuurstof, anders kan je misschien misselijk worden. Staat zelfs ergens een sticky op het forum hierover, heb dit juist gelezen en daarom dacht ik hier juist aan :)

Roken onderdrukt honger, handig tijdens de cut :) Rookte Markus Ruhl niet ?

(even afgezien van het feit dat roken dodelijk is uiteraard)

W. (die nog nooit 1 sigaret gerookt heeft)

SR1985 zei:
Denk het eigenlijk wel hoor. Door te roken krijg je minder longblaasjes (schadelijke stoffen vernietigen die), deze zijn uiteraard zeer belangrijk om genoeg zuurstof op te nemen. Bij een training heb je toch enorm behoefte aan zuurstof, anders kan je misschien misselijk worden. Staat zelfs ergens een sticky op het forum hierover, heb dit juist gelezen en daarom dacht ik hier juist aan :)

Ik kan nu niet harder trainen als toen ik rookte, noch maak ik nu betere gains dus tis weer zoiets dat mss iets uitmaakt maar in het geheel onbelangrijk is

Arnold rookt ook tegenwoordig wel eens een sigaartje.. dus ach ;)

Moen zei:
Ik kan nu niet harder trainen als toen ik rookte, noch maak ik nu betere gains dus tis weer zoiets dat mss iets uitmaakt maar in het geheel onbelangrijk is
Komt omdat longblaasjes weg blijven als ze eenmaal kapot zijn, denk niet dat je die terugkrijgt ;) Beter voorkomen dan genezen zegt men, maar minder longblaasjes valt niet te genezen :rolleyes:

Als je rookt eet je toch minder? Daarom kun je beter niet roken als ecto.

Roken kan ook groei beinvloeden op een nadelige mannier! Er is een onderzoek naar geweest. kan het artikel zo niet 1,2,3 vinden, maar als ik hem heb dan post ik hem ff!

Ik denk dat het zo'n klein beetje uitmaakt dat je het niet zal zien na een jaar training. Ik denk dat de meesten wel iets doen wat niet goed is voor bb. Ik zelf rook in het weekend wel eens een joint en drink veel bier, en ik groei genoeg!! Ook al zou ik er minder door groeien, er is meer in het leven dan bb. Iedereen moet het voor zich zelf weten, maar ik zelf wil ook wel eens genieten van de ongezondere dingen in het leven. Dan ban ik daarna wer gemotiveerd voor de gezonde dingen.

tja misschien ligt hij over een paar jaar met kanker in het ziekenhuis, dan beinvloed het bb dus wel, maar voor de rest niet. maar alsnog geen reden om door te gaan dus zeg maar dat het flink veel negatieve invloed heeft!!

• Topic Starter Topic Starter
leuk om jullie meningen te horen...
ik had wel in men hoofd dat het nie zo negatief is voor het trainen, maar pech ik ga toch zeggen van wel, misschien stopt hij dan wel :p

grtz 'n thx

ookal moet het opzich niet zoveel uit maken bij bodybuilding. kan ik toch merken dat omdat ik nu een half jaar geleden ben gestopt met roken voel ik me toch wat beter met het trainen.

Ik behoor nu eindelijk (4 weken gestopt :) ) tot de niet-rokers en daar ben ik heel blij mee.. Het ging me niet zozeer om de gains die ik mischien misloop, maar gewoon puur om het feit dat roken en BB niet siert! Heb je een enorm mooi lichaam en dan heb je zo'n kankerstokje tussen je vingers..

wat betreft de discussie;

Ik denk zeker wel dat het je gains niet ten goede komt. Alleen het ontbreken van genoeg lucht bij oefeningen al, kan nadelige gevolgen hebben op je intensiteit wat weer invloed heeft op je groei.

"die combinatie van roken en zware lichamelijke inspanning maakt het nog erger, het is nog wel enigszins te compenseren met (gezonde) voeding."

roken kunnen compenseren met voeding? wat is dit nu weer voor onzin.

Ik ben inmiddels 9 maanden gestopt,

je hebt er geen reet aan, je voelt er niet eens wat van
je voelt er alleen iets van als je het niet doet,

ik heb 8 jaar gerookt maar ik denk er nu niet eens meer aan

Terug
Naar boven