XXL Nutrition

discussie: trainen en roken?!

roken verhoogt het metabolisme gehalte in het lichaam. daardoor breek je sneller spierweefsel af. en je conditie je kunt vast ook minder vaak uitstoten en je ademhaling gaat eronder lijden he. :rolleyes:

Door roken krijg je meer vrije radicalen in je lichaam plus het breekt vit C af dus gezond is het zekers niet en om te sporten kan je wel 1001 dingen opnoemen om het NIET te doen.maar wat voor genot middelen mogen we dan nog wel gebruiken?

Rokers ademen veel zwaarder dan niet rokers, is erg belangrijk als je sport.

jwdijkstra90 zei:
roken verhoogt het metabolisme gehalte in het lichaam. daardoor breek je sneller spierweefsel af. en je conditie je kunt vast ook minder vaak uitstoten en je ademhaling gaat eronder lijden he. :rolleyes:

Heb laatst nog een halve marathon gelopen. Daarnaast doe ik nu 3 maanden fanatiek aan krachttraining.

Ben heel erg ver gevorderd.. al zeg ik het zelf :D.. ondanks het hardlopen en roken.

Ik heb mijn Fox niet bij de hand maar het komt ongeveer hier op neer:
Door roken worden je longen beschadigd, hierdoor moeten je longen meer werk verrrichten om dezelfde hoeveelheid zuurstof in het bloed te krijgen. Gevolg hiervan is is dat je ademhalingsspieren meer werk moeten verrichten. Omdat ze meer werk moeten verrichten hebben ze meer zuurstof nodig. Die zuurstof zou anders naar de spiergroep zijn gegaan die je op dat moment traind.

Nog een reden dus om niet te roken.

Roken zorgt er toch ook voor dat je minder goed voedingsstoffen op neemt??
Lijkt mij dus wel een duidelijke reden om te stoppen!
Want iedereen weet hoe belangrijk eten is en als je dat eten dan minder goed opneemt..........

over dat vit. c afbraak. lekker voor je cortisolstijgingen dus ;)

Hehe, rook nog steeds. Binnenkort stoppen.
De enigste reden is dat het eigenlijk niet past in het beeld van een "sportman".
Ik hoor nog wel eens "ben je zo bezig met je bb en dan rook je.... bla bla bla".
Dus om ook deze mensen een plezier te doen.... ;)

Ik denk dat roken niet samen gaat met sport, omdat je het iedere dag doet, net als dat drinken en drugs gebruik iedere dag niet kan. Een sigaret/sigaar/drankje/pilletje op een gezellige avond moet kunnen. Er zijn alleen weinig mensen die die discipline kunnen opbrengen om doordeweeks niet te roken. Plus dat ik na 8 jaar zelf te hebben gerookt tot de conclusie ben gekomen dat het gewoon een smerige gewoonte is.

je kan er lang en breed over discuseren, maar het is een vreselijk foute
combinatie!
Afgezien van de honderden foute stoffen gaat het ten koste van je zuurstof-opname.
Gewoon niet doen dus.
Heb zelf lang gerookt maar ben gestopt, niet alleen om de sport maar ook mijn gezondheid in het algemeen.
En wat dacht je van de mensen om je heen?
Lekker meeroken en mogelijk kanker krijgen omdat jij zonodig wil roken :scratch:

Wat ik niet helemaal snap is dat ik vroeger uitgemaakt werd voor watje en zeikerd omdat ik niet rookte en het vies vond dat anderen rookten (en het feit dat het slecht voor de rokers was noemde ik niet eens als argument). Altijd maar die asociale klootzakken die rook in mijn richting bliezen en as en peuken op de grond gooien en de sfeer zitten te verpesten met die walmen als ik probeer te eten in een restaurant...

En vervolgens zie ik dat iedereen verstandig wordt, en flink is door ermee op te houden, maar een "je had gelijk" en een excuus moet ik nog steeds krijgen.

:splat:

Heee!!
Bij deze....je had en hebt gelijk!
Maar er zijn zoveel mensen die dus niet ''verstandig'' worden.
Dit zijn de mentaal zwakken.

Roken & BB don't match

ik kan hierover heel kort zijn. Als je rookt, zul je NOOIT of te NIMMER je maximum kunnen halen in de gym, noch in gelijk welke sport. Je krijgt te weinig zuurstof, je eetlust vermindert aanziénlijk en je krijgt er nog een hoop smerige rotzooi op de koop toe bij. En met het geld dat je als gemiddelde roker per jaar oprookt, kan je 'n heel jaar of meer je training + voeding(supplementen) betalen!
Kortom, wie zichzelf als sporter 'n beetje serieus neemt, die haalt het niet eens in z'n hoofd om aan die kankerstokken te beginnen; want dan mag je nog je hele leven sporten, op 't eind heb je je lijf zowieso alsnog naar de kloten geholpen...

Jar"animal" zei:
Er zijn alleen weinig mensen die die discipline kunnen opbrengen om doordeweeks niet te roken.

Damn wat ben ik gedisciplineerd!!!! :D Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, krijg alleen trek als het druk om mij heen is, en gezellig dus, dus eigenlijk alleen op een vrijdag of zaterdagavond.

rockyfellow zei:
ik kan hierover heel kort zijn. Als je rookt, zul je NOOIT of te NIMMER je maximum kunnen halen in de gym, noch in gelijk welke sport. Je krijgt te weinig zuurstof, je eetlust vermindert aanziénlijk en je krijgt er nog een hoop smerige rotzooi op de koop toe bij. En met het geld dat je als gemiddelde roker per jaar oprookt, kan je 'n heel jaar of meer je training + voeding(supplementen) betalen!
Kortom, wie zichzelf als sporter 'n beetje serieus neemt, die haalt het niet eens in z'n hoofd om aan die kankerstokken te beginnen; want dan mag je nog je hele leven sporten, op 't eind heb je je lijf zowieso alsnog naar de kloten geholpen...
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumb:

Terug
Naar boven