Fitness Seller

discussie: trainen en roken?!

roken verslechterd je conditie, maar als je stopt dan krijg je die niet meteen terug...
Als je je conditie verbeterd dan zullen je gains ook kunnen verbeteren.
wat dat betreft heeft roken invloed, maar anders valt het wel mee denk ik...

een tweede punt (was ik er ff vergeten bij te zetten). Roken breekt vitamine C. Vitc is een cortisolblokker.

en als je dan genoeg vit. c inneemt zou dat tegen elkaar op kunnen wegen... ik rook zelf namelijk 1 a 2 sigaretten per dag gemiddelt... en neem ook elke dag 1 tablet c1000mg... ???

je weet toch nooit hoeveel roken afbreekt? 1000mg vind ik te weinig voor iemand die aan krachtraining doet ;)

Ik zit zelf op 2000mg , 2 stuks fruit en 400gr. groenten per dag

braadkip zei:
tja misschien ligt hij over een paar jaar met kanker in het ziekenhuis, dan beinvloed het bb dus wel, maar voor de rest niet. maar alsnog geen reden om door te gaan dus zeg maar dat het flink veel negatieve invloed heeft!!

hohoho.. (ik rook zelf niet) maar er zijn zoveel manieren om aan kanker te komen, meeste gevallen worden naar mijn weten niet veroorzaakt door roken, die gevallen zijn er uiteraard genoeg dat het wel door roken komt, maar jij zegt het op de manier van: als je rookt, krijg je kanker, en dat is niet waar.
Roken kan de kans op kanker verhogen, maar als je rookt krijg je niet per definitie kanker.

groetjes :)

en nu lees ik dat er 'misschien' bij stond.. oops :p

Roken tast ook haarvaatjes aan. Die lopen dus ook in je spieren waardoor die minder goed van zuurstof/voedingsstoffen voorzien kunnen worden. Hoeveel invloed het allemaal precies heeft weet ik niet. Als je echt zo graag rookt moet je dat doen je moet ook leven. Zelf ben ik gestopt sinds ik in afgesloten ruimtes zoals de trein achterelkaar hoestbuien kreeg.

Ik snap jullie niet, je traind toch om je lichaam op te bouwen. Het hele proces kost veel bloed zweet en tranen en ondertussen ben je je longen aan het asfalteren. Wanneer je eindelijk een goed gevormd lichaam hebt ga je dood aan kanker. Zeg niet dat het niet zo is, mischien heb je geluk en leef je nog een hele tijd, maar ik zorg wel dat ik iets meer zekerheid heb.

dat is de reden waarom ik gestopt ben :D

idd.

voordelen van het niet-roken:
-betere hart en longfunctie
-waardoor je beter kan trainen
-langer leven
-betere adem

en last but not least: weer meer geld over om aan je levensT (BB) te besteden :D

Door kan ik nog wel wat aan toevoegen:

- je kunt neus/smaakpapillen gaan langzaam aan weer werken
- je stinkt niet constant
- je tanden worden niet geel

oftewel, laten liggen die troep en geen onzin over dat het moeilijk is, ik heb het zelf ook 3 jaar gedaan en toen heb ik gezegd dat ik nog een week zou roken en daarna ermee zou stoppen. Dat heb ik gedaan en sindsdien geen peuk meer aangeraakt, dus zeg niet dat het moeilijk is, jij bent diegene die de peuk in je mond doet en hem aansteekt. Zolang jij dat niet doet rook je niet en dat lijkt me niet zo heel moeilijk!

een week? Ik werd wakker en dacht van **** it, ik stop gewoon. sindsdien genokt :)

Het volgende is nog niet genoemd dus bij deze , er is een verschil tussen sigaren en sigaretten , sigaren hoor je niet te inhaleren die moet je proeven met de smaakzintuigen (tong , mondslijmvlies) in je mondholte ...de rook/teer/nicotine(kwaliteits sigaren hebben geen nicotine) bereikt je longen dus niet. 1 sigaar bevat 20 of 30 x(weet niet precies) zoveel teer als een sigaret maar daar tegenover staat dat je het ook niet inhaleert en sigaretten wel. hetgeen sigaretten dus vele malen schadelijker maakt dan sigaren. Hoe ik het zie ,1 sigaar per dag heeft totaal geen invloed op je cardio bb en longfunctie , sinds ik dit genot kort geleden ontdekt heb ben ik op geen enkele manier achteruit gegaan qua spiermassa of uithoudingsvermogen. Ik moet er bij zeggen dat ik nog nooit een sigaret aangeraakt heb. Dat Arnold een "cigar afficionado" is kan dus kloppen , hij kan zich dat permitteren omdat ie (erg belangrijk)de poen heeft om á 30 euro per 1 cubaan neer te tellen en hij hoeft zich weinig zorgen te maken over gezondheidsrisico's .... MAAR ook voor sigaren geld natuurlijk MET MATE !! . Het kost ook behoorlijk wat als je uitsluitend de lekkerste sigaren wilt , want je komt er snel achter dat de goedkope (nederlandse) sigaren weinig te bieden hebben qua smaak en genot.

als ik maar rook kan blazen

:D ik rook sigaren en sigaretten en train gewoon lekker hard :D

Het valt me op dat niemnd rept over het feit dat roken je bloevaten vernauwd herdoor komt er minder bloed in je spieren en dus minder voeding. Je pomp is ook veel sneller weg! Toen ik nog rookte kwam ik lekker opgepompt uit de sportschool maar als ik mijn eerste sigaret opstak----->pffffff alles weg!

Daar geloof ik geen hol van, je komt opgepompt buiten, steekt een sigaret op, trekt een paar keer en direct zouden je bloedvaten vernauwen en is je pomp weg, ik dacht het niet hoor :D

Ik ben gestopt met roken over een maand of 7 en ben dan beginnen trainen voor mij af te reageren :D

Maar nu ben ik buiten strijd maar kan er toch lekker afblijven nu ;)

door roken wordt je doorbloeding toch slechter en al die stoffen zijn vergif voor je lichaam (dacht ik dan) :rolleyes:

nee man is goed voor je :rolleyes:

Terug
Naar boven