AndroidHealthClinic

Discussietopic: Drugs: illegaal blijven of legaliseren ?

Legaliseren, als mensen drugs willen komen ze er toch wel aan, en zo zet je een hele hoop criminaliteit stop, en alcohol is toch ook legaal, er ontstaan meer problemen door mensen die dronken zijn dan door mensen die uit hun plaat zijn, alleen alcohol is niet zo snel levensbedreigend omdat je niet in 1x een hoge dosering naar binnen kan werken, wat dus bij XTC wel zo is, en er zijn een hoop pubertjes die na de 1ste pil niks voelen en dan nog 2 naar binnen werken, en dan kan t fout gaan.

tja ongeduldig en dan beginnen ze ineens alle 3 te werken :D

Of de kwaliteit werkelijk zal stijgen hangt er maar vanaf. Je zal in elk geval wel niet meer zo snel versneden spul of rotzooi kunnen kopen, maar of de kwaliteit in het algemeen beter wordt ? (aangezien ze dan ook naar de veiligheid zullen kijken, en dus lichter zullen doseren lijkt me)

Dingen als coke en hero worden vaak versneden met brol om het smokkelen zo makkelijker te maken

Dan die sukkelaars van een straatdealers gaan het ook nog eens versnijden om van die 5 euro winst, een bruute 10euro te maken.

En zo krijgen wij troep

Ik heb liever lichter materiaal dan vervuild materiaal. Maar voor alle duidelijkheid, ik ben tegen legalisering

ja , en ga je er nie van dood mss? van harddrugs?

Je kan ook dood gaan van een fles bacardi, dus dat is bullshit, je moet het gewoon met mate gebruiken, maar kennelijk hebben veel mensen daar moeite mee, alles moet veel, mensen die onervaren zijn met drugs hebben gauw de neiging om over the top te gaan, en dan gaat 't fout, en dat verpest t voor de mensen die er wel goed mee om kunnen gaan.

Veel mensen gaan denken bij legaliseren gelijk weer in het andere uiterste dat het in de 'buurtsuper' om de hoek te halen is. Er moeten natuurlijk wel regels blijven en geregistreerd worden wie wat haalt en hoe vaak en daar ook beperkingen aan stellen en mensen die overmatig gebruiken helpen het gebruik terug te brengen.

Die projecten met gratis heroïne verstekking vind ik ook altijd zo dubbel. Kijk je weet dat het werkt, je weet dat het op die manier de staat minder geld kost, maar je legt dat tuig wel in de watten. Enerzijds ben ik voor een zo efficient mogelijke aanpak van het probleem, maar anderzijds slaat het eigenlijk nergens op. Misschien zou het beste zijn het verstrekken van gratis heroïne die 'per ongeluk' net wat zuiverder is dan normaal. Een OD'tje hier en daar en het probleem lost zichzelf wel op.

Veel mensen gaan denken bij legaliseren gelijk weer in het andere uiterste dat het in de 'buurtsuper' om de hoek te halen is. Er moeten natuurlijk wel regels blijven en geregistreerd worden wie wat haalt en hoe vaak en daar ook beperkingen aan stellen en mensen die overmatig gebruiken helpen het gebruik terug te brengen.

Gewoon een soort van coffeeshop hier en daar minimale leeftijd 20, en natuurlijk geen heroine, gewoon coke en pillen, en een soort pasje voor iedereen dat er geregistreerd wordt hoevaak je 't haalt, dat je niet elke dag langs komt wat dat is ook niet de bedoeling :D

Als je een shop hebt waar mensen kunnen snuiven en slikken sluit die kiet toch na 3 dagen. In de coffeeshop gaat er ook bijna elke dag wel 1tje over zijn nek die een jointje te veel heeft gerookt. Maar als je 100 gasten in een ruimte knalt en pep laat nemen dan kun je er je geld op zetten dat er wel een paar gestrekt gaan. Tuurlijk is het op party's oko dat iedereen loopt te gebruiken. Maar dat is toch anders dan een speciale lokatie waar mensen puur en alleen komen om te gebruiken.

Je kan ook dood gaan van een fles bacardi, dus dat is bullshit, je moet het gewoon met mate gebruiken, maar kennelijk hebben veel mensen daar moeite mee, alles moet veel, mensen die onervaren zijn met drugs hebben gauw de neiging om over the top te gaan, en dan gaat 't fout, en dat verpest t voor de mensen die er wel goed mee om kunnen gaan.

is precies m'n punt, soft drugs legalizeren , en harddrugs (alcohol) illegaal maken. maar dat zal nooit gebeuren

• Topic Starter Topic Starter
Het punt dat legale drugs eigenlijk meer problemen heeft veroorzaakt dan illegale drugs wordt eigenlijk te weinig aangestipt in deze discussie. Er werd hier ergens gezegd dat alcohol > heroine qua maatschappelijke problemen. Komt dit niet alleen door 't feit dat alcohol makkelijker te verkrijgen is juist omdat het legaal is? M.a.w. als je dus hard drugs gaat legaliseren krijgen we dan niet dezelfde problemen als de problemen die we nu hebben met rokers en alcoholisten maar dan met wellicht nog gevaarlijkere, en duurdere, drugs?

Dus qua problemen legale drugs > illegale drugs ALLEEN omdat het legaal is.

Er werd ook gezegd dat de bijkomende nadelen niet opwegen met de voordelen.
Hebben we als maatschappij zoveel last van alcohol dat het niet naar behoren werkt ? Neen toch, waarom zou dat dan wel het geval zijn met andere drugs ?

Ik stel voor om het zogenaamd, als in een list, allemaal te legaliseren en dan voornamelijk het zwaardere werk zoals heroine sterk te adverteren met televisie reclame en massa kortingen en dan die personen die daar op af komen verrassen met de megaverrassing genaamd overdosis.

Die projecten met gratis heroïne verstekking vind ik ook altijd zo dubbel. Kijk je weet dat het werkt, je weet dat het op die manier de staat minder geld kost, maar je legt dat tuig wel in de watten. Enerzijds ben ik voor een zo efficient mogelijke aanpak van het probleem, maar anderzijds slaat het eigenlijk nergens op. Misschien zou het beste zijn het verstrekken van gratis heroïne die 'per ongeluk' net wat zuiverder is dan normaal. Een OD'tje hier en daar en het probleem lost zichzelf wel op.

Dat gaat te ver en dat kan de overheid niet verantwoorden.
Het is gewoon een veel beter systeem, ook al verdienen ze het moreel gezien niet. Op het eerste zicht lijkt het enkel voordelig voor hen, maar uiteindelijk is het ook voordelig voor de niet-gebruikers en daar gaat het hem om. Kost ons minder en criminaliteit daalt.

Legaliseren, als mensen drugs willen komen ze er toch wel aan, en zo zet je een hele hoop criminaliteit stop, en alcohol is toch ook legaal, er ontstaan meer problemen door mensen die dronken zijn dan door mensen die uit hun plaat zijn, alleen alcohol is niet zo snel levensbedreigend omdat je niet in 1x een hoge dosering naar binnen kan werken, wat dus bij XTC wel zo is, en er zijn een hoop pubertjes die na de 1ste pil niks voelen en dan nog 2 naar binnen werken, en dan kan t fout gaan.

Als zo'n pillen op de markt komen, zou het natuurlijk eerst getest moeten worden. Dat soort problemen zijn een kleinigheidje en zou normaal gezien niet mogen voorkomen.

Als je een shop hebt waar mensen kunnen snuiven en slikken sluit die kiet toch na 3 dagen. In de coffeeshop gaat er ook bijna elke dag wel 1tje over zijn nek die een jointje te veel heeft gerookt. Maar als je 100 gasten in een ruimte knalt en pep laat nemen dan kun je er je geld op zetten dat er wel een paar gestrekt gaan. Tuurlijk is het op party's oko dat iedereen loopt te gebruiken. Maar dat is toch anders dan een speciale lokatie waar mensen puur en alleen komen om te gebruiken.

Ik heb het niet over een punt om te gebruiken maar over de verkoop dat daar een aphotheek achtig idee voorkomt waar drugs op een gecontroleerde manier verkocht kan worden tegen eerlijke prijzen al dat geld gaat dan naar de overheid, niks belasting voor de overheid de hele toko blijft van het rijk en de spullen die er verkocht worden zijn van top kwaliteit, meer als recreatief gebruiken is er niet meer bij. Misschien zelfs een half jaarlijkse test die je mee moet nemen als je er wil kopen dat je nog geen lichamelijke problemen ervan ondervonden hebt.

In ieder geval geen kromme wetsconstructies zoals met het cannabis beleid want dat is natuurlijk de grootste onzin die bestaat.

Er hangt een taboe rond drugs. Drugs zouden altijd slecht zijn....
Als men het gaat legaliseren ga je dit veel minder hebben en gaan de mensen het bekijken als alcohol en tabak en cannabis, gevolg, veel meer verslaafden.

Verslaafd worden aan alcohol ben je niet snel. Aan hero en coke wel. De drempel gaat veel lager liggen om het te proberen als het legaal wordt in mijn ogen. Gevolg: meer junkies, meer kosten voor de overheid....

Ik heb het niet over een punt om te gebruiken maar over de verkoop dat daar een aphotheek achtig idee voorkomt waar drugs op een gecontroleerde manier verkocht kan worden tegen eerlijke prijzen al dat geld gaat dan naar de overheid, niks belasting voor de overheid de hele toko blijft van het rijk en de spullen die er verkocht worden zijn van top kwaliteit, meer als recreatief gebruiken is er niet meer bij. Misschien zelfs een half jaarlijkse test die je mee moet nemen als je er wil kopen dat je nog geen lichamelijke problemen ervan ondervonden hebt.

In ieder geval geen kromme wetsconstructies zoals met het cannabis beleid want dat is natuurlijk de grootste onzin die bestaat.

Dan lost dat toch de illegale handel niet op ?

Als men het gaat legaliseren ga je dit veel minder hebben en gaan de mensen het bekijken als alcohol en tabak en cannabis, gevolg, veel meer verslaafden.

Verslaafd worden aan alcohol ben je niet snel. Aan hero en coke wel. De drempel gaat veel lager liggen om het te proberen als het legaal wordt in mijn ogen. Gevolg: meer junkies, meer kosten voor de overheid....

Over de 2 extreme drugs zoals coke en heroine kan men uitzondering maken, maar dan nog zou het best niet geheel verboden blijven, maar wel gedecriminiliseerd naar Zwitsers model. Dat het meerkost zou zijn is helemaal niet waar, het is juist goedkoper.

En aan welke eisen moet je dan voldoen om te kunnen kopen?
Dan zal er altijd illegaliteit bestaan, omdat je daar weer grotere hoeveelheden kunt kopen enz enz

Vandaar de registratie en controle op wat gebruikt wordt zit je aan je tax dan krijg je niet meer, resultaat geen verslaafde. Het is overigens bewezen dat een persoon die positief in het leven staat veel meer kan gebruiken als iemand die negatief in het leven staat zonder de zelfde afhankelijkheid van de drugs op te bouwen.

Er zijn veel meer alcohol verslaafde dan drugs verslaafde en als je vergelijkt hoe onze generaties drinken tegen hoe onze ouders dronken wordt er nu veel een veel meer gedronken. Vroeger was er wel eens iemand stom dronken in de kroeg, nu is iedereen lam en loopt er wel is een nuchtere tussen.

Alc zou wat mij betreft ook gewoon aanbanden mogen 6 glazen max voor iedereen op een avondje stappen.

De overheid mag wat preventieve gezondheidszorg wel wat betuttelender zijn wat mij betreft.

Waarom de internationale handel nog steeds in 'war on drugs' termen denkt is voor mij een raadsel. Het hoeft zelfs niet legalisatie te worden, maar gewoon een gedoogbeleid of decriminilisatie. Dat kost heel wat minder, criminilisatie daalt en ze hebben de boel onder controle.

Ik mis blijkbaar iets en/of ik maak een fundamenteel denkfout ????

Of het kan zijn dat de publieke opinie zwartgallig denkt over drugs en dat de politici dus de moed daarvoor niet hebben om on-populistisch te zijn omdat het politieke moord is ?

Terug
Naar boven