XXL Nutrition

Dodenherdenking

Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?

Nergens zeg ik dat je het boek moet verbranden omdat je de teksten niet meer wilt. Of dat je überhaupt het boek moet verbranden.
Een wijs iemand zei tegen mij dat ze trouwens 20 jaar geleden naast camera's blijkbaar ook al internet hadden.

Het gaat niet om het moeten verbranden, het gaat om het kunnen en mogen verbranden van dit boek.
Of beter gezegd, alle boeken mogen verbranden behalve dit boek. Vanwege het toegeven aan een geweldsdreinging uit religieuze hoek. Een fascistische middeleeuwse veroveringsideologie die überhaupt helemaal niks te zoeken heeft in de Westerse wereld.

Ik vraag van wie je de Quran niet mag verbranden.
Jij zegt taqqiya.

Taqqiya betekent niet dat je de Quran niet mag verbranden. Het betekent iets heeeeel anders, maar jij zal dat waarschijnlijk ontkennen zeker.

Islam zegt niet dat je Quran niet mag verbranden.

VAN WIE mag je de Quran niet verbranden?

Een koran verbranden zou ook moeten kunnen in een normaal werkende rechtsstaat, ongeacht wat jij ik of Achmed daar van vindt.
Dit soort acties zijn enkel en alleen voortgekomen uit de discussie over vrijheid van meningsuiting want vroeger was dit soort onzin totaal niet eens aan de orde, terwijl het toen er ook fel aan toeging.

Dat betekent indirect dat het ingezet word om hun zogenaamde recht op vrijheids van meningsuiting kracht bij te zetten.

Dat betekent eveneens direct dat je een minderheid
(mis)gebruikt en te kakken zet voor eigen belang en eigen gewin en dan kun je gerust eens bij jezelf te rade gaan wat er zo mis is in je leven of gedrag dat je dit echt nodig vindt om je gelijk te halen.

Ik vraag van wie je de Quran niet mag verbranden.
Jij zegt taqqiya.

Taqqiya betekent niet dat je de Quran niet mag verbranden. Het betekent iets heeeeel anders, maar jij zal dat waarschijnlijk ontkennen zeker.

Islam zegt niet dat je Quran niet mag verbranden.

VAN WIE mag je de Quran niet verbranden?
Je lult eromheen.
Zonde van m'n tijd dit.

Het gaat niet om het moeten verbranden, het gaat om het kunnen en mogen verbranden van dit boek.
Of beter gezegd, alle boeken mogen verbranden behalve dit boek.
In vind het onfatsoenlijk om religieuze boeken te verbranden of anderszins te vernietigen, ik heb zelf ook nog een bijbel of twee ergens liggen waarvan ik niet weet wat ik er mee moet doen. Maar een verbod gaat me te ver en is in Nederland ook nog niet van kracht.

Het gaat dus niet of het wel of niet onfatsoenlijk is.

Het gaat erom dat het wordt verboden, in t geval van de koran, vanwege gewelddreiging. Rechsstaat buigt dus voor terreur, keer op keer, wanneer het om islam gaat.

Deer Popcorn GIF

Gemeentes verbieden wel meerdere zaken uit angst voor geweld, oa alcohol, jongeren die rondlopen etcetera..Zei ik net ook al maar dat negeer je want hey, dat heeft niks met Islam te maken dus wil je het niet erkennen.

Risico op geweld moet gewoon aangepakt worden. In de ene gemeente is dat alcoholvrije gebieden, in de andere gemeente geen Quran verbranden, in de derde gemeente is dat hangjongeren verminderen.

Maar neeee laten we EEN gemeente bespreken want DIE verbiedt het verbranden van een specifiek boek.

Dat je geen koran kan verbranden zonder door vertegenwoordigers van de bijhorende religie wordt afgetuigd vind ik een slechte zaak. Dat risico loop je met een bijbel niet in dezelfde mate.

Zelf heb ik er geen behoefte aan en vind ik het smakeloos. Alleen al om een punt als bovenstaande te maken zou het wel moeten kunnen. Het gaat bij VvMU in het algemeen niet om meningen of uitingen die iedereen wel accepteert, daar is het niet voor nodig.

In sommige Scandinavische landen wordt er al gesproken over een verbod vanwege binnenlands en ook vooral buitenlands gedoe. De dreiging van onrust en geweld gaat zo bepalen wat er wel en niet onder de VvMU valt, lijkt me geen ideale situaties, een vrijbrief voor de groep met de grootste lange tenen om "respect" af te dwingen.

Voor iemand die Islam zo haat, haal je het er wel elke keer zelf bij @apfelstrudel

Van binnen.. :)

Dat je geen koran kan verbranden zonder door vertegenwoordigers van de bijhorende religie wordt afgetuigd vind ik een slechte zaak.

Ik ook. Elke gerespecteerde Imam ook. Elke fatsoenlijke Moslim ook.

Aftuigen is verboden.
Quran verbranden niet.

Dat je geen koran kan verbranden zonder door vertegenwoordigers van de bijhorende religie wordt afgetuigd vind ik een slechte zaak. Dat risico loop je met een bijbel niet in dezelfde mate.
Ligt er aan waar, in Egypte verdwijn je voor jaren achter de tralies.

Laatst bewerkt:
Ligt er aan waar, in Egypte verdwijn je voor jaren achter de tralies.

In afrika lynchen ze je op straat in sommige gebieden.

Ik ook. Elke gerespecteerde Imam ook. Elke fatsoenlijke Moslim ook.

Aftuigen is verboden.
Quran verbranden niet.
Prachtig, ik spreek jou er ook niet op aan. Wat een gerespecteerde iman wel of niet zou zeggen voor welk publiek weet ik niet.

Er stonden er genoeg in Arnhem die de confrontatie zochten met de politie en het was voor Marcouch, waar een BM in beginsel juist een plicht heeft demo's door te kunnen laten gaan, voldoende aanleiding om de demonstratie te verbieden.

Dus formeel mag het allemaal, maar materieel bepaalt een groep uit de moslimgemeenschap dat door dreiging met geweld.

Dat is niet nieuw en ook niet voorbehouden aan moslims, in het verleden was dat ook al zo met radicaal linkse types die alle demonstraties rechts van de PvdA onmogelijk maakten. Omgekeerd zijn wat progressievere demonstranten ook wel tegengewerkt.

Prachtig, ik spreek jou er ook niet op aan. Wat een gerespecteerde iman wel of niet zou zeggen voor welk publiek weet ik niet.

Er stonden er genoeg in Arnhem die de confrontatie zochten met de politie en het was voor Marcouch, waar een BM in beginsel juist een plicht heeft demo's door te kunnen laten gaan, voldoende aanleiding om de demonstratie te verbieden.

Dus formeel mag het allemaal, maar materieel bepaalt een groep uit de moslimgemeenschap dat door dreiging met geweld.

Dat is niet nieuw en ook niet voorbehouden aan moslims, in het verleden was dat ook al zo met radicaal linkse types die alle demonstraties rechts van de PvdA onmogelijk maakten. Omgekeerd zijn wat progressievere demonstranten ook wel tegengewerkt.

Oh ik ben het absoluut met je eens. Er zijn helaas overal rotte appels tussen bevolkingsgroepen.

Ik wilde het gewoon zeggen voordat apfel ermee aan de haal ging en het uit z'n verband zou trekken :o

Terug
Naar boven