XXL Nutrition

Dodenherdenking

Als je het verschil tussen vrijheid en privacy niet snapt, dan zie jij al snel alles 'tegen je vrijheid ingaan' en heeft erover praten helemaal geen zin.

Ja, je kunt vrijheid hebben zonder privacy. Je raakt niet ineens je vrijheid om te dansen kwijt als iemand er een wereldberoemde meme van maakt..
Maar we hebben hier dan weer niet de vrijheid om bepaalde foto’s te plaatsen vanwege privacy m.

Misschien is dat omdat 'vrijheid van meningsuiting' niet betekent dat je alles mag zeggen?
Dat is dus juist precies wat vrijheid van meningsuiting wel betekent.

De vrijheid om je mening te uiten. Maar ook hier snap ik dat jij dat niet snapt, want jij bent moslim.

Vrijheid van meningsuiting gaat niet samen met een fascistische ideologie.

En m.b.t. vrijheid van meningsuiting, die ligt steeds meer en meer onder vuur. In buurlanden wordt je inmiddels al opgepakt als je het asielbeleid bekritiseert.

Kritiek op woke en transwaanzin is transfobie en hatespeech.
Kritiek op islam is islamofobie en xenofobie.
Zelfde geldt voor kritiek op asielbeleid.
Klopt, al heb ik ook weleens begrepen dat de vrijheid van meningsuiting in principe bedoeld was voor het politieke en niet het publieke debat.

Maar we hebben hier dan weer niet de vrijheid om bepaalde foto’s te plaatsen vanwege privacy m.

Klopt, maar dat ik altijd zo geweest dus niet per se minder vrijheid om iets te plaatsen dan vroeger. Maar dat was zijn punt niet.
Het niet kunnen zonder gefotografeerd te worden, ziet hij als een mindering in vrijheid.

De vrijheid om je mening te uiten.

Als jij een zin zegt en daarmee dat letterlijk bedoelt, sure.
Als je het hebt over de wet omtrent de vrijheid van meningsuiting die bij overheid geregeld is; nee. Dat betekent dat niet.

De vrijheid om je mening te uiten. Maar ook hier snap ik dat jij dat niet snapt, want jij bent moslim.
Een mening geven is wat anders als koranverbrandingen of andersoorts provocerend gedrag. Vrijheids van meninguiting is er om een gezonde discussie aan te gaan zonder bang te zijn vervolgd te worden.

Hedendaags word het door wappies/sociale minderheden/hippies/rechts extremisten und so weiter gebruikt om hun haat te spuwen om een reactie uit te lokken. Soms vraag ik me af of ze echt zoveel waarde hechten aan vrijheid van meninguiting of dat ze simpelweg een grote geldingsdrag hebben door hun persoonlijle situatie die niet loopt zoals ze graag willen en daarbij alle rechten willen gebruiken die ze maar kunnen aanspreken.

@apfelstrudel domme steek onder water over dat ik Moslim ben maar zelf weet je de basis van de Nederlandse wet niet eens.
Blijf jij maar in de keuken jongen, ben je beter in.

Ik denk dat je met een vriendelijke houding een heel eind komt. Een deel van mijn werk is het uitreiken van paspoorten en rijbewijzen.
Soms loop ik dan ook te klungelen als in mijn agenda staat dat ene marieke* van 18 haar rijbewijs komt ophalen en voor mij staat een "jochie"met snor/baard/petje en jongenskleding. ( iemand in transitie dus maar nog niet geopereerd)
Dan heb je soms een paar seconden "kortsluiting" voordat je de draad weer kunt oppakken en verder kunt met identificeren en uitreiken. Dat valt wel op omdat je onbedoeld even stokt. Ik moet dan omschakelen.
Maar als je dan vriendelijk, kwetsbaar en open uitlegt dat je tolerant en dienstverlenend wilt zijn maar dat soms gewoon ff wennen is voor iemand van mijn generatie reageert tot nu iedereen aan de balie heel positief en begripvol. Ik geloof echt dat de toon de muziek maakt.
*gefingeerde naam.

Waar heb jij het nou weer over?
Over acties die mensen denken onder vrijheids van meninguiting te kunnen scharen.

Als jij vind dat moslims of joden kutvolk zijn dan mogen hun jou toch islamofoob of antisemiet noemem? Die vrijheid werkt 2 kanten op he. Boeit jou het wat hun vinden, niemand die aan jouw deur staat te protesteren vanavond.

Over acties die mensen denken onder vrijheids van meninguiting te kunnen scharen.

Als jij vind dat moslims of joden kutvolk zijn dan mogen hun jou toch islamofoob of antisemiet noemem? Die vrijheid werkt 2 kanten op he. Boeit jou het wat hun vinden, niemand die aan jouw deur staat te protesteren vanavond.
Een koran verbranden zou ook moeten kunnen in een normaal werkende rechtsstaat, ongeacht wat jij ik of Achmed daar van vindt.

Als ik een boek koop en deze op mijn grond in een vuurkorf tyf dan is dat mijn goed recht. En dat mag ik met al mijn boeken doen.... behalve de koran. Dan worden er opeens aanpassingen gemaakt en gaat de burgermeester van Arnhem spastisch doen (die natuurlijk zelf ook moslim is).

De reden waarom dit wordt verboden is omdat men bang is voor geweld. (Zegt men).

En DAT is nu juist het probleem. Dat we een 5e kolonne onder ons hebben die steeds hun zin krijgt en onze rechtsstaat ondermijnt door te dreigen met geweld. En dat indien nodig ook al te graag toepast.
Zoals ze overal ter wereld al 1400 jaar doen.

Een koran verbranden zou ook moeten kunnen in een normaal werkende rechtsstaat, ongeacht wat jij ik of Achmed daar van vindt.

Als ik een boek koop en deze op mijn grond in een vuurkorf tyf dan is dat mijn goed recht. En dat mag ik met al mijn boeken doen.... behalve de koran. Dan worden er opeens aanpassingen gemaakt en gaat de burgermeester van Arnhem spastisch doen (die natuurlijk zelf ook moslim is).

De reden waarom dit wordt verboden is ondat men bang is voor geweld.

En DAT is nu juist het probleem. Dat we een 5e kolonne onder ons hebben die steeds hun zin krijgt en onze rechtsstaat ondermijnt door te dreigen met geweld. En dat indien nodig ook al te graag toepast.
Zoals ze overal ter wereld al 1400 jaar doen.

Van wie mag je de Quran niet verbranden?
Van een burgemeester? Dus..? Je mag in bepaalde delen van steden geen alcohol bij je hebben.
Of met meerdere jongeren lopen.
EN?

Ohnee geen vrijheiddddd huil huil

We mogen de Nederlandse vlag ook niet onbelicht na zonsondergang buiten laten hangen.

Ok. Raar.
Als je een Quran of andere islamitische teksten niet meer wilt..

Moet je het verbranden.

Bijzonder.
Je woont in Nederland, maar kent de NL wet niet.
Je haat Moslims maar kent de Islamitische wet niet.
Ook zie jij vrijheid en privacy als hetzelfde.

Misschien moet jij eerst een jezelf inlezen op zaken voordat je begint te roepen.

Ok. Raar.
Als je een Quran of andere islamitische teksten niet meer wilt..

Moet je het verbranden.
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?

Nergens zeg ik dat je het boek moet verbranden omdat je de teksten niet meer wilt. Of dat je überhaupt het boek moet verbranden.
Een wijs iemand zei tegen mij dat ze trouwens 20 jaar geleden naast camera's blijkbaar ook al internet hadden.

Het gaat niet om het moeten verbranden, het gaat om het kunnen en mogen verbranden van dit boek.
Of beter gezegd, alle boeken mogen verbranden behalve dit boek. Vanwege het toegeven aan een geweldsdreiging uit religieuze hoek. Een fascistisch middeleeuwse veroveringsideologie die überhaupt helemaal niks te zoeken heeft in de Westerse wereld.

Terug
Naar boven