Fitness Seller

Doe ik het goed?

Irongirl

Cool Novice
Waardering
0
Hai allemaal :)

Ik ben sinds deze week echt fanatiek aan het sporten geslagen, puur voor de vetverbranding!!! En de buikspieren train ik dan ook.
Nou vraag ik me af of ik de goede dingen doe en of ik het niet teveel doe of dat het juist meer moet.
Ik zal even omschrijven wat ik deze week heb gedaan

Zondag:
40 min bodystep (intensief)
3x10 sit ups (recht-schuin links-schuin) deze setjes van 30 5x herhaald

Maandag:
60 min cardio (fietsen-lopen-roeien)

Dinsdag:
60 min Bodyjam (intensief)

Woensdag:
60 min cardio (fietsen-lopen-roeien)
3x15 sit ups (recht-schuin links-schuin) deze setjes van 30 5x herhaald

Donderdag:
60 min power yoga (intensief)
Sit ups tijdens les gedaan

Vandaag ga ik weer 60 min cardio doen.
Ik weet dat de crosstrainer een hele goede is alleen ik heb een spiertje in mijn lies die dan iedere keer verrekt, dus de crosstrainer moet ik van de dokter beperken.

Daarnaast heb ik de hele week al een gezond eetpatroon.
Volg echter geen schema's.
Eet meerdere malen per dag, eet gezond, veel fruit en eet op tijd warm 's avonds.
Na het sporten beperk ik mij tot een cracker of bakje yoghurt.

Ik heb dan deze week dus 5 dagen achter elkaar gesport.
Nog steeds herstellende van een hele zwakke nek, deze speelt nou ook weer op.
Kan ik beter een rustdag inlassen en bijvoorbeeld op een zaterdag gaan sporten?

Ik voel me er wel heel goed bij, voel me fit, energiek en heb ook de drive gevonden (eindelijk) om weer te gaan, vandaar ook dat ik geen dag over heb geslagen.

Tips zijn dus echt welkom!
Dingen die ik kan verbeteren...

Alvast bedankt.

Groetjes Josje

Ik zie geen krachttraining, dus je doet niet alles goed.

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar zoals ik al zei dat is ook niet de intentie...

Nee, ik wil horen hoe ik kan verbeteren, maar niet op krachtgebied.
Is toch simpel?

Wat is je doel?

Ik citeer:

Ik ben sinds deze week echt fanatiek aan het sporten geslagen, puur voor de vetverbranding!!! En de buikspieren train ik dan ook.

Dat las ik.

Hoopte alleen dat je al wat wijzer was geworden hier. En wilde je aan het denken zetten. ;)

In ieder geval een hele dikke 10 voor je enthousiame, je drive en je plezier deze week. Hou dat vast. Zeker ook hoe je je voelt.
Veel succes en plezier.

Als je op of net onder onderhoud zit qua calorieën en je doet zoveel en zo gevarieerde cardio, dan is vetverbranding het resultaat. Maar aangezien je geen krachttraining doet, krijg je ook meer spierverlies dan nodig is. 2 keer per week een full body circuitje erbij van een half uur en het is perfect.

Krachttraining kun je gebruiken om kracht op te bouwen, spiermassa op te bouwen. Maar het kan ook dienen om kracht/spier verlies tegen te gaan wanneer je vet aan het verbranden bent.

Om de spiermassa die je hebt vast te houden tijdens het cutten, is niet veel nodig qua krachttraining. Als je sets van 15-20 reps doet met niet al te zware belasting, bereik je dat resultaat al. Dan ben je gezonder bezig.

Laatst bewerkt:
Ik wil eerlijk met je zijn. Ik vind dat je te hard van stapel gaat. Zeker ben ik het met Stynxie eens mbt je drive en fanatisme, maar ik denk dat je valkuil gaat worden.

Je wijst krachttraining nogal resoluut uit. terwijl jij vetverbranding wil!!!! ???

Met cardio beperk je verbranding tot het moment van activiteit. Met krachttraining verhoog je algemene verbrandingsproces gedurende de dag.

Maar als je advies vraag en je hebt iets in je hoofd en laat geen andere dingen toe, waarom vraag je dan of je het goed doet.???

Sorry, maar dat is lulkoek!

Succes

Volgens mij is KT een must om op de lange termijn je vet verlies te behouden.

Je kunt echt rustig krachttraining doen zonder dat je een gespierd 'monster' wordt hoor Irongirl.. Het wordt zelfs heel vaak aanbevolen

Ik sluit me helemaal aan bij de rest.
De meeste vrouwen hebben zo het idee dat gewichten alleen voor mannen of gestoorde vrouwen zijn. Vrouwen die met gewichten trainen dat staat niet. Je wordt er te gespierd van en verliest al je vrouwelijkheid. Zo van die zever hoor ik heel veel.
Hier even wat info dat je misschien kan helpen. Ik train nu zeven jaar en ben zeker en vast geen beest. Spijtig genoeg hihi. Neen serieus je gaat echt geen halve man worden omdat je twee keer in de week met gewichten traint. Feit is wel dat het je vetverbranding ten goede komt. Je naverbranding ligt hoger en je gaat je nog beter in je vel voelen. Elke dag een uur cardio vind ik persoonlijk niet de oplossing.
Daarnaast zou je je voedingspatroon eens duidelijk onder de loep moeten nemen. Veel mensen denken gezond te eten maar als je dan eens een lijst maakt van wat je wanneer allemaal naar binnen speelt zou je misschien versteld staan. Daarbij zijn maten en gewichten van voedingswaren iets heel bedriegelijks. 100gr van een product zie je vaak nog niet eens liggen bij wijze van spreken.
En dan misschien nog het belangrijkste: je kan altijd bij leren. Je moet niet alles zomaar aannemen maar wijs het ook niet meteen af. Er zijn hier veel wijze mensen op dit forum die jaren ervaring hebben.
Dus al bij al een dikke proficiat voor je enthousiasme maar spits je oren en leer bij.
Veel succes.

De meeste vrouwen hebben zo het idee dat gewichten alleen voor mannen of gestoorde vrouwen zijn.

Yaahhooeoeoeoe Ik ben dus gestoord:roflol:
Gelukkig wel want met gewichten trainen is vele malen leuker dan cardio. Althanse dat vindt ik, dus laat mij dan maar lekker gestoord zijn:D

En wat dit topic betreft.
Geniet van je enthousiastme en doe lekker je ding.
Mocht je geen zin meer hebben in sporten luister dan naar iedereen die je hier wilt helpen en pak er gewichten bij om mee te trainen en wat minder cardio. Dan zul je zien dat je ver komt
Succes
Groeten van een gestoorde vrouw:D

Geen krachttraining, geen strakke billen.

Niet eigenwijs zijn en gewoon doen wat o.a. Boerenkool zegt. Dat is genoeg voor jouw doelstelling en je beperkt daarmee het spierverlies.

Groeten van een gestoorde vrouw:D

Jeezus, jij ook al?
Zo wordt het nog druk in het gekkenhok.
Ach, als we met genoeg zijn is iedereen gestoord die het niet doet. ;)

By the way, volgens mij zei Organa _niet_ dat we gestoord zijn, maar dat veel vrouwen _denken_ dat dat zo is.
Goed stukje Organa!

@Irongirl: Staat trouwens boven in het vrouwenforum een stickie over dit onderwerp.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/waarom-krachttraining-cardio-beter-alleen-cardio-8535/

Wat is eigenlijk het doel van al dat gesitup als je alleen maar vet wil verliezen en niet aan krachttraining wil doen?

Jeetje hee het is een fitness en bodybuilding board dus ook fitness.Als ze geen kt wil doen hoeft dat toch niet komt misschien wel......Zelf ben ik ook met alleen fitness begonnen en met resultaat.

qua eten doe je het goed als je 6xper dag eet.
Ik heb hier ook moeite mee zie sig.

Euhm idd van kt krijg je geen dikke spieren anders was ik toch gespierd geweest niet mooi meer maar je krijgt wat soiertonus zodat je lichaam juist vrouwelijker word en beter vet verbrand dat wel, maar je moet het alleen doen als je het leuk vind anders werkt het toch niet......

Poweryoga is ook prima krachttraining ik weet hoeveel kracht dat vergt nog!!!!
En daar boek je ook prima resultaten mee.zeker voor dat doel wat jij voor ogen hebt.Je hoeft dus niet perse met een dumbbell in de weer hoor!!
Als dat mogelijk is zou ik dat 2xper week doen.

Van pilates word je nek sterker dus als dat kan zou ik die er toch maar bij doen wanneer je nek vermoeid raakt kan je die ondersteunen.
Moet ik ook doen
Plus van pilates krijg je ook de spiertonus welke je met poweryoga en kt kan bereiken.

Echt succes Jos

Edit:Of 1x pilates en 1x poweryoga!!
De rest cardio bodystep isprima.

Als jij het leuk vind wat je doet dan kom je er echt wel!

En een goed voedingspatroon is het beste wat je kan doen voor een goed resultaat.
70% van je resultaat ligt aan je voedingspatroon dat is dus het belangrijkste ,niet of je wel of niet met dumbbells trained!Maar nogmaals poweryoga is een perfecte training!

Misschien ben ik eigenwijs maar ik weet als geen ander dat dit zo is ik spreek uit ervaring!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven