MuscleMeat

Domme vragen bestaan niet.

Iemand tips hoe je een winterslaap houdt? Ik word graag over 5 weken weer wakker.

Iemand tips hoe je een winterslaap houdt? Ik wordt graag over 5 weken weer wakker.
Spring onder een bus ofzo en hoop dat je in een coma wort gestoken voor 5 weken. Voor je onder de bus springt, eet extreem veel zoals de diertjes ook doen.

BB, ik zag je "ik wordt" fout wel, je hoeft je er niet voor te schamen. Kan de beste overkomen.

• Haha
Waarderingen: BB_
Spring onder een bus ofzo en hoop dat je in een coma wort gestoken voor 5 weken. Voor je onder de bus springt, eet extreem veel zoals de diertjes ook doen.

BB, ik zag je "ik wordt" fout wel, je hoeft je er niet voor te schamen. Kan de beste overkomen.
Je komt wat geïrriteerd over de laatste tijd man gaat alles wel goed?

Kan je je voorstellen dat er voor een student wellicht iets meer verandert dan voor -bijvoorbeeld- jou?
Jahoor. Heb je de tekst wel gelezen? Wat is dat voor jankbaby. Kom op nou man. Laat zo iemand even een week in de achterwijken van Filipijnen rondhuppelen, en daarna weer veilig in België. Wedden dat de schrijver zijn of haar smoel houdt.

:aai:

Jahoor. Heb je de tekst wel gelezen? Wat is dat voor jankbaby. Kom op nou man. Laat zo iemand even een week in de achterwijken van Filipijnen rondhuppelen, en daarna weer veilig in België. Wedden dat de schrijver zijn of haar smoel houdt.
Tja, en als je een Filipijn in prehistorisch Afrika zou zetten heeft hij nu ook geen reden om te klagen, lekkere redenatie.
Ik denk dat de obstakels en onzekerheden die zij tegenkomt onder alle studenten nu wel leven. Iemand die zijn leven al op een rijtje heeft zal daar wat minder last van hebben.

Tja, en als je een Filipijn in prehistorisch Afrika zou zetten heeft hij nu ook geen reden om te klagen, lekkere redenatie.
Ik denk dat de obstakels en onzekerheden die zij tegenkomt onder alle studenten nu wel leven. Iemand die zijn leven al op een rijtje heeft zal daar wat minder last van hebben.
Gaat niet zozeer om last. Er is altijd iemand te vinden die meer of minder last heeft, daar heb je een goed punt. Het gaat erom hoe jij, als individu, met de omstandigheden omgaat. Dat kan je leren. Dat is eigenlijk waar mijn punt over gaat. Als je in het leven staat alsof alles jou overkomt en je niet weerbaar bent tegen veranderbare omstandigheden ga je het heel moeilijk krijgen. Misschien moet de schrijver minder psychologiseren en wat meer de handjes laten wapperen.

"Wat is er eigenlijk nog voor de jongeren om voor te leven?

want om eerlijk te zijn: het gaat niet meer.

En nu ben ik een lege huls. De ene dag voel ik me leeg en apathisch, de volgende dag volledig in paniek.

Ik wil gewoon weer gelukkig zijn. Ik wil leven, in plaats van te overleven.

Ik ben op, ik ben zo op.

de afgelopen week hebben de media er alles aan gedaan om me die motivatie ook af te pakken

het voelt alsof het nooit meer goed komt.

Mijn herinneringen aan goede tijden helpen me niet meer, integendeel, ik moet er bijna van huilen.

ik hou het niet lang meer vol.

Het is moeilijk om de dag te plukken als er niks meer te plukken valt.

Ik ben niet alleen depressief van de mentale spelletjes die met ons gespeeld worden, ik ben ook bang,

Wat is er eigenlijk nog voor ons om voor te leven?"

Ik moet hier gewoon om glimlachen. En krabben want het jeukt in de nek.

Groet, oud psychologie student.

• Like
Waarderingen: LM
Gaat niet zozeer om last. Er is altijd iemand te vinden die meer of minder last heeft, daar heb je een goed punt. Het gaat erom hoe jij, als individu, met de omstandigheden omgaat. Dat kan je leren. Dat is eigenlijk waar mijn punt over gaat. Als je in het leven staat alsof alles jou overkomt en je niet weerbaar bent tegen veranderbare omstandigheden ga je het heel moeilijk krijgen. Misschien moet de schrijver minder psychologiseren en wat meer de handjes laten wapperen.

En nu ben ik een lege huls. De ene dag voel ik me leeg en apathisch, de volgende dag volledig in paniek.

Ik ben op, ik ben zo op.

de afgelopen week hebben de media er alles aan gedaan om me die motivatie ook af te pakken

Mijn herinneringen aan goede tijden helpen me niet meer, integendeel, ik moet er bijna van huilen.

Ik ben niet alleen depressief van de mentale spelletjes die met ons gespeeld worden, ik ben ook bang,

Tja, denk in haar geval dat ze gewoon in een depressie terecht is gekomen. Dat versterkt sowieso die gevoelens van onmacht en het lege toekomstbeeld. Sowieso is haar profiel (vrouw, bovengemiddeld intelligent) vatbaar voor die zaken. Toch zijn veel van haar inzichten gewoon correct en maak ik me ook zorgen om de tweespalt die gecreëerd is.

Tja, denk in haar geval dat ze gewoon in een depressie terecht is gekomen. Dat versterkt sowieso die gevoelens van onmacht en het lege toekomstbeeld. Sowieso is haar profiel (vrouw, bovengemiddeld intelligent) vatbaar voor die zaken. Toch zijn veel van haar inzichten gewoon correct en maak ik me ook zorgen om de tweespalt die gecreëerd is.
Zorgen zijn terecht, ik heb dat wel meer aangegeven. In feite vind ik dat je niet kunt oordelen over gevoelens van een ander, maar ik vind wel dat ik iets mag vinden en denken van hoe iemand omgaat met die gevoelens. Het is enigszins mens eigen (met name tijdens adolescentie) de neiging te hebben dat het leed dat ons overkomt als absoluut te ervaren. Maar teksten als men neemt ons dit af, wil weer gelukkig zijn, waar hebben we nog voor om te leven enzovoorts vind ik alles buiten zichzelf plaatsen en niet passen bij een autonoom individu. Het zijn of lijken allemaal externe factoren en de ander die bij haar de emoties veroorzaken. Maar wie laat ze binnen? Wie heeft de controle en verantwoordelijkheid als het gaat over omgaan met die emoties? Maar goed ik heb soms een heel wrange kijk op humor. Is mij wel meer gezegd.

Ik ben op, ik ben zo op.

Groet, oud psychologie student.

Dank je liefert, ik knap altijd erg op van dit soort schrijfsels :emo:

• Topic Starter Topic Starter
Veel meer als voor alle generaties voor hun. Het is niet leuk om nu rond je 20ste levensjaar te zijn, maar waarschijnlijk heb je het nog altijd beter dan iedereen die 30 jaar eerder of langer geleden geboren is.

Veel meer als voor alle generaties voor hun. Het is niet leuk om nu rond je 20ste levensjaar te zijn, maar waarschijnlijk heb je het nog altijd beter dan iedereen die 30 jaar eerder of langer geleden geboren is.
Idk hoe jij nu leeft maar mijn laatste maanden zien er zo uit: opstaan, school, als ik tijd heb en nog niet donker is ff wandelen (maar paar keer kunnen doen), terug school, ongeveer 1u snachts dan en dan slapen. En elke dag paar keer aan m'n pik trekken omdat ik pauze tijdens school nodig heb. Ben benieuwd hoeveel slechter het nog kan zijn in normale gevallen. Hoef dat verhaal van arme afrikaanse kindjes niet te horen.

Maar zo hard hoor je me niet klagen hoor, het is nog overleefbaar

Terug
Naar boven