XXL Nutrition

Domme vragen bestaan niet.

Ja dat heb ik al gezegd begin deze week, Als ik google is het blijkbaar niet echt gewenst om fijne Kerst te sturen, dus heb ik het maar niet gedaan, stuur met nieuwjaar wel iets
Veel moslims vieren inderdaad niets met Kerst, sommigen (met name jongeren ) hebben wel een kerstboom in huis tegenwoordig.

Veel Nederlanders zijn overigens helemaal niet religieus, maar vieren Kerst wel. Het heeft ook wel met de traditie en de geschiedenis van het land te maken (België en Nederland zijn van historie uit Christelijke landen). Daarnaast werd volgens mij Kerst vroeger ook wel door heidenen gevierd (de kerstboom is sowieso heidens).

Hoe komt het dat n*gers zo goed kunnen dansen?
Betere balans door hun...

Jillian Bell Workaholics GIF by hero0fwar

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Veel Nederlanders zijn overigens helemaal niet religieus, maar vieren Kerst wel. Het heeft ook wel met de traditie en de geschiedenis van het land te maken (België en Nederland zijn van historie uit Christelijke landen). Daarnaast werd volgens mij Kerst vroeger ook wel door heidenen gevierd (de kerstboom is sowieso heidens).
@Mentat, is dat zo? :D

Als ik zo om me heen kijk vinden vooral kinderen en vrouwen kerst leuk? :dunno:
Veel mensen vinden iedere gelegenheid om zich ongegeneerd vol te vreten en zuipen leuk. Ik moet zeggen dat ik het normaal aan de ene kant ook wel leuk en gezellig vind met familie, maar aan de andere kant ook weer zo'n sociale verplichting.

Laatst bewerkt:
Veel mensen vinden iedere gelegenheid om zich ongegeneerd voor te vreten en zuipen leuk. Ik moet zeggen dat ik het normaal aan de ene kant ook wel leuk en gezellig vind met familie, maar aan de andere kant ook weer zo'n sociale verplichting.
Vond r vroeger geen eind aan komen net als Pasen en Pinksteren. Winkels dicht, stomme Sisi op TV. Enige wat niet onaardig was was die vissalade.

Mischien al gevraagd maar waarom zouden domme vragen niet bestaan?

Goede vraag @Steks! :fu:

Nee, de kerstboom is niet heidens, maar Luthers.

Paaps en heidens zijn de voorgangers van fascistisch en racistisch, je roept het heel hard en dan hoef je niets meer te beargumenteren of te bewijzen. Zo hebben de nazaten van een terrorist en andere machthebbers jarenlang mensen onderdrukt.

Ik ga niet nog een poging doen dat uit te leggen aan de zich atheïstisch waanende Calvinisten op het forum die denken dat ze zich hiermee onderscheiden van de andere ketters.

Ik heb goede herinneringen aan de kerst. Leuk om even met elkaar richting einde van het jaar even de dagelijkse beslommeringen te laten voor wat ze zijn en als je er goed bij voelt, stil te staan bij andere zaken.

Goede vraag @Steks! :fu:

Nee, de kerstboom is niet heidens, maar Luthers.

Paaps en heidens zijn de voorgangers van fascistisch en racistisch, je roept het heel hard en dan hoef je niets meer te beargumenteren of te bewijzen. Zo hebben de nazaten van een terrorist en andere machthebbers jarenlang mensen onderdrukt.

Ik ga niet nog een poging doen dat uit te leggen aan de zich atheïstisch waanende Calvinisten op het forum die denken dat ze zich hiermee onderscheiden van de andere ketters.
Aha.

@Mentat ben niet zo bekend op dat gebied, ik wist wel dat binnen het Christendom men een kerstboom soms afkeurt (de streng gereformeerden, volgens mij hebben we het hier in een ander topic over gehad). Maar waren Luther en Calvijn dan niet religieus? Ik dacht dat Luther en Calvijn protestants waren en de kerstboom al een veel ouder symbool was.

Ik dacht dat Luther en Calvijn protestants
Ketters, dat zeg ik toch, takken in huis nemen omdat je denkt geen kerststal te mogen. (Exodus 20:4 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.)
de kerstboom al een veel ouder symbool was.
Dan had de Kerk het wel al ver voor het Tweede Vaticaanse Concilie opgenomen ipv in de jaren '80 van de vorige eeuw, toen er voor het eerst een kerstboom op het Sint-Pietersplein stond.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Valt iemand die met een burn-out ziek thuis zit iets te verwijten als hij nog openstaande vakantiedagen heeft en zijn baas hem niet belemmerd heeft deze op te nemen?

Valt iemand die met een burn-out ziek thuis zit iets te verwijten als hij nog openstaande vakantiedagen heeft en zijn baas hem niet belemmerd heeft deze op te nemen?

Collega van mijn vriendin is verschrikkelijk. Ik heb haar nooit ontmoet, maar enkel door de verhalen vind ik dat. Is altijd "ziek" tussen de oren. Bijna 2 jaar in de zw en toen ze eindelijk beter was nam ze na een maandje meteen al haar opgespaarde vakantiedagen op. Eenmaal terug weer maandje gewerkt en toen werd ze weer een beetje "angstig en ging het allemaal niet helemaal lekker" voor 6 maanden.

(wel alle tussendoor party's uitgebreid op facebook posten)

Wat bedoel je met verwijten?

Als diegene zichzelf kapot gewerkt heeft is dat wel een beetje aan zichzelf te verwijten maar dat is verder niet relevant voor de ziektewet of arbeidsrecht. Je wordt toch niet verwijtbaar ziek ofzo.

Vakantiedagen blijven opbouwen/geldig tijdens ziekte en werkgever kan ze niet zomaar dwingen op te doen nemen.

Collega van mijn vriendin is verschrikkelijk. Ik heb haar nooit ontmoet, maar enkel door de verhalen vind ik dat. Is altijd "ziek" tussen de oren. Bijna 2 jaar in de zw en toen ze eindelijk beter was nam ze na een maandje meteen al haar opgespaarde vakantiedagen op. Eenmaal terug weer maandje gewerkt en toen werd ze weer een beetje "angstig en ging het allemaal niet helemaal lekker" voor 6 maanden.

(wel alle tussendoor party's uitgebreid op facebook posten)
Moderne maatschappij en werkomgeving maakt toch ook ziek. Vind het maar raar dat mensen die kunnen tolereren.

Terug
Naar boven