Fitness Seller

Donkere tijden...

Dit is echt klote kerel, hoop dat je er snel vanaf bent..

Beterschap!

jezus kerel, wanneer je zicht aangetast wordt, heeft dat altijd directe impact op je social life.
Ik zit zelf met zware keratoconus aan het rechteroog en ben er praktisch blind door geworden in de loop van een periode van enkele maanden.

Nare shit. Betekent dit dat je onder het mes moet?

Heel veel sterkte kerel, erg heftig verhaal. Hoop dat je weer volledig hersteld, dit moet echt een hel zijn waar je nu doorheen gaat.

Mis prikken schijnt regelmatig voor te komen. Mijn moeder kon 3 maanden revalideren nadat er bij een punctie een zenuwbaan was geraakt.

**** man,heb compassie met u.
en ik begrijp heel goed wat je allemaal zegt,ivm alles opgeven om gewoon terug als vroeger te hebbeN. Heb ook een soort van handicap dat mensen ook niet kunnen zien, waardoor je dus "normaal" lijkt. Hyperacusis en tinnitus.
Anyway, ik hoop dat het betert, ondertussen moet je 'gewoon' je hele leven aanpassen.
Zorg dat er nergens licht binnenkomt, koop zo een scherm voor voor je pc scherm te doen,...
en laat wat vrienden afkomen enzo.
Zorg gewoon dat je niet constant alleen bent.

Ciao

wow:eek:

wtf kerel, wat een ingrijpend verhaal. ik merkte idd ook dat je niet meer op dbb zat en vroeg mij af waar je was...maar ik dacht dat je het misschien wel te druk zou hebben met die chick van de matrassen winkel hehe:p.

erg klote voor je man en dat naast die heftige pijn aan je ogen ook nog die rugpunctie niet goed verliep met alle gevolgen van dien.

maar kan je niet bij familie terecht, dat je ff tijdelijk daar gaat zitten? je zit dan voornamelijk wel in een donker logeerkamertje, maar je zit dan wel bij mensen die ten alle tijden ff kunnen kijken hoe het met je gaat en je hebt tenminste aanspraak. volgens mij heb je op dit moment echt mensen om je heen nodig, hoe moeilijk dat ook zal gaan.

iig sterkte en beterschap man. ik hoop voor je dat het snel goed komt.

Echt ongelooflijk... beterschap man, en hopen dat het snel bijtrekt.

weet niet of je er iets aan hebt, maar ik dacht zo: je gaat wrs niet gans de dag surfen op internet voor info, omdat je niet tegen het licht kan:

Al een flink aantal jaren ben ik overgevoelig voor licht in mijn ogen. Deze overgevoeligheid uit zich in hoofdpijn die ongeveer een dag aanhoudt. (Een voor mij inmiddels typische hoofdpijn met een min of meer vast verloop.) De laatste jaren werden de klachten langzaam sterker, en ervaarde ik zelfs de overmaat licht al direct als pijnlijk in mijn ogen.

In de meeste situaties kon ik de hoofdpijn vrij goed vermijden:
Buiten altijd een zonnebril gebruiken, soms aangevuld door een hoed, en door zo veel mogelijk de schaduw op te zoeken. (Ik had dus altijd een zonnebril bij me, die ik ook bijna altijd op had, en had als reserve ook nog op verschillende plaatsen zonnebrillen liggen.)
Binnen zat ik nooit tegenover een raam, maar altijd met m'n rug naar de ramen toe. (Op het kantoor waar ik werk zijn al enkele jaren de lamellen volledig gesloten.) Zelfs met deze maatregelen had ik toch nog af en toe last van de hoofdpijn die ik toeschreef aan overmaat licht in mijn ogen.

Mijn vrouw attendeerde me op de mogelijkheid dit te laten behandelen met NAET. Deze behandeling was kort en eenvoudig. Na een drietal basisbehandelingen kon de eerste gerichte behandeling gedaan worden. Meteen daarna heb ik mijn zonlicht-vermijdend gedrag laten varen. Ik reageerde duidelijk anders op licht dan ik voorheen gewend was. Na twee weken kreeg ik toch weer die typische hoofpijn. Hierna heb ik nog een behandeling gehad, op een combinatie van straling met een andere factor.

Terwijl ik dit schrijf (12 november 2006) is de laatste behandeling al weer acht weken geleden. Sinds die tijd heb ik geen overgevoeligheid voor licht ervaren en heb ik niet meer de daarbij behorende hoofdpijn gehad. Buiten draag ik niet meer voortdurend een zonnebril. Ook in de auto draag ik zelden een zonnebril sinds die laatste behandeling; Zelfs van een laagstaande zon, met schittering van de zon op een nat wegdek en op andere auto's, ondervind ik momenteel geen hinder. Ook binnen vermijd ik niet meer het licht van ramen, en de lamellen van mijn eigen kantoor staan gewoon open.

Ik vind schaduw overigens nog steeds prettiger voor mijn ogen dan het volle licht, maar dat lijkt me een voorkeur die meer mensen met me delen. Al bij al ervaar ik de NAET behandeling die ik heb ondergaan als succesvol en bijzonder. Succesvol spreekt voor zich, "bijzonder" vanwege de eenvoud van de behandelingen.

Anoniem

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
nogmaals dank voor alle steunbetuigingen iedereen. ik kan nu niet zo vaak inloggen om op alles uitgebreid te reageren, maar er zitten zeker nuttige tips bij.

mocht iemand later nog wat aan dit topic hebben, ik neem als medicatie :

-depakine tegen epilepsie / overgevoeligheid licht

en voor hetgeen ik er bovenop kreeg :

-myolastan als spierontspanner
-mobic als ontstekingsremmer
-fludex tegen hoge bloeddruk
-dafalgans tegen de hoofdpijn
-trazolan om te kunnen slapen

voor de rest : heb wel goeie steun van familie en enkele vrienden en overdag ga ik bij m'n ouders eten. voel me wel iets opgeluchter door dit topic, erover 'praten' helpt wel een beetje.
heb ondertussen ook m'n beeld op 'hardwired' gezet, dat maakt het iets aangenamer om naar te kjken, maar zelfs met beeldschermfilter en zonnebril op is het niet uit te houden, hooguit een dik halfuur.

's morgens ben ik het minst slecht omdat ik dan een hele poos in het donker gelegen heb, maar enige tijd later is het plots terug helemaal weer om zeep. alsof ik die zonneslag van de eerste dag steeds weer opnieuw beleef. deze namiddag en avond heb ik terug zo enkele uren pijn gehad, nu is de storm opnieuw wat gaan luwen door pillen en in het donker te gaan liggen... en morgen is het terug hetzelfde liedje...

ik wou dat ik nog iets vrolijk kon zeggen, maar ik kan niet meer. voel me te triestig.

nogmaals dank voor alle steunbetuigingen iedereen. ik kan nu niet zo vaak inloggen om op alles uitgebreid te reageren, maar er zitten zeker nuttige tips bij.

mocht iemand later nog wat aan dit topic hebben, ik neem als medicatie :

-depakine tegen epilepsie / overgevoeligheid licht

en voor hetgeen ik er bovenop kreeg :

-myolastan als spierontspanner
-mobic als ontstekingsremmer
-fludex tegen hoge bloeddruk
-dafalgans tegen de hoofdpijn
-trazolan om te kunnen slapen

voor de rest : heb wel goeie steun van familie en enkele vrienden en overdag ga ik bij m'n ouders eten. voel me wel iets opgeluchter door dit topic, erover 'praten' helpt wel een beetje.
heb ondertussen ook m'n beeld op 'hardwired' gezet, dat maakt het iets aangenamer om naar te kjken, maar zelfs met beeldschermfilter en zonnebril op is het niet uit te houden, hooguit een dik halfuur.

's morgens ben ik het minst slecht omdat ik dan een hele poos in het donker gelegen heb, maar enige tijd later is het plots terug helemaal weer om zeep. alsof ik die zonneslag van de eerste dag steeds weer opnieuw beleef. deze namiddag en avond heb ik terug zo enkele uren pijn gehad, nu is de storm opnieuw wat gaan luwen door pillen en in het donker te gaan liggen... en morgen is het terug hetzelfde liedje...

ik wou dat ik nog iets vrolijk kon zeggen, maar ik kan niet meer. voel me te triestig.

Lees vooral de post van Embryo aandachtig door, van deze shit moet je zo snel mogelijk af. Lijkt me een onleefbare situatie!

Logisch dat je hier niet vrolijk van wordt.
Ik hoop van harte dat je snel wat verbetering in je situatie zult bemerken PJ want dit is echt waardeloos. Ik leef met je mee man!

hoe gaat het er nog mee? al gebeterd?

Sterkte!!

Heb zelf een paar dagen Depakine 300mg genomen maar voelde me er erg raar door en durf het daardoor eig niet meer te nemen..

Ben je overdag niet slaperig of suf van die Trazolan en merk je dat je je er beter door voelt?

• Topic Starter Topic Starter
Sterkte!!

Heb zelf een paar dagen Depakine 300mg genomen maar voelde me er erg raar door en durf het daardoor eig niet meer te nemen..

Ben je overdag niet slaperig of suf van die Trazolan en merk je dat je je er beter door voelt?

trazolan is enkel voor het slapengaan en van die depakine zit ik nu op 1000mg/ dag, ook begonnen op 300mg. bijwerkingen zijn vooral buikpijn, draaierig zijn en bevende handen (zoals nu trouwens weer). soms neem ik gewoon een wat mindere dosis om weer wat op m'n positieven te komen.
heb wel soms opflakkeringen waarbij ik schijnbaar weer wat beter tegen het licht kan, maar dan kan het opeens over zijn en dan is het net alsof ik opnieuw een zonneslag heb. ik moet gewoon geduld hebben tot ze gaan werken.

heel veel sterkte in deze tijden moeten ze er iets op vinden!wanhoop niet!nogmaals sterkte!

trazolan is enkel voor het slapengaan en van die depakine zit ik nu op 1000mg/ dag, ook begonnen op 300mg. bijwerkingen zijn vooral buikpijn, draaierig zijn en bevende handen (zoals nu trouwens weer). soms neem ik gewoon een wat mindere dosis om weer wat op m'n positieven te komen.
heb wel soms opflakkeringen waarbij ik schijnbaar weer wat beter tegen het licht kan, maar dan kan het opeens over zijn en dan is het net alsof ik opnieuw een zonneslag heb. ik moet gewoon geduld hebben tot ze gaan werken.
Toch iets positiefs al is het niet veel, hang on maat.

Veel beterschap gast.

sterkte :( volhouden en geen domme dingen doen

Wat een ellende bro... kan me niet voorstellen hoe dit moet zijn. Pas als je iets niet meer kan dan merk je hoe vanzelfsprekend het eigenlijk altijd was dat alles wel goed werkt. Juist in dit geval is het heel erg belangrijk positief te blijven, hoe moeilijk het ook is.

Bij deze post sluit ik me volledig aan:
Goed dat je je ervaring hier deelt.

GOT TO BE STRONG!!!!!!!!!!!
Zeg dat tegen jezelf, wel 1000 keer.

Een beter tijd gaat komen, echt het kan niet alleen maar bergafwaarts gaan, het gaat weer omhoog op een dag en die dag gaat komen.

Hier kom je sterker uit, onthoud dat ookall is het nu heel erg moeilijk voor je en lijkt het of die dag nog ver weg is, maar die dag kan dichterbij zijn dan je denkt.

Zet hem op!!!!

Heel veel sterkte en hou vol man!!

Veel beterschap gewenst .

Terug
Naar boven