Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
jezus kerel, wanneer je zicht aangetast wordt, heeft dat altijd directe impact op je social life.
Ik zit zelf met zware keratoconus aan het rechteroog en ben er praktisch blind door geworden in de loop van een periode van enkele maanden.

. nogmaals dank voor alle steunbetuigingen iedereen. ik kan nu niet zo vaak inloggen om op alles uitgebreid te reageren, maar er zitten zeker nuttige tips bij.
mocht iemand later nog wat aan dit topic hebben, ik neem als medicatie :
-depakine tegen epilepsie / overgevoeligheid licht
en voor hetgeen ik er bovenop kreeg :
-myolastan als spierontspanner
-mobic als ontstekingsremmer
-fludex tegen hoge bloeddruk
-dafalgans tegen de hoofdpijn
-trazolan om te kunnen slapen
voor de rest : heb wel goeie steun van familie en enkele vrienden en overdag ga ik bij m'n ouders eten. voel me wel iets opgeluchter door dit topic, erover 'praten' helpt wel een beetje.
heb ondertussen ook m'n beeld op 'hardwired' gezet, dat maakt het iets aangenamer om naar te kjken, maar zelfs met beeldschermfilter en zonnebril op is het niet uit te houden, hooguit een dik halfuur.
's morgens ben ik het minst slecht omdat ik dan een hele poos in het donker gelegen heb, maar enige tijd later is het plots terug helemaal weer om zeep. alsof ik die zonneslag van de eerste dag steeds weer opnieuw beleef. deze namiddag en avond heb ik terug zo enkele uren pijn gehad, nu is de storm opnieuw wat gaan luwen door pillen en in het donker te gaan liggen... en morgen is het terug hetzelfde liedje...
ik wou dat ik nog iets vrolijk kon zeggen, maar ik kan niet meer. voel me te triestig.

Sterkte!!
Heb zelf een paar dagen Depakine 300mg genomen maar voelde me er erg raar door en durf het daardoor eig niet meer te nemen..
Ben je overdag niet slaperig of suf van die Trazolan en merk je dat je je er beter door voelt?
Toch iets positiefs al is het niet veel, hang on maat.trazolan is enkel voor het slapengaan en van die depakine zit ik nu op 1000mg/ dag, ook begonnen op 300mg. bijwerkingen zijn vooral buikpijn, draaierig zijn en bevende handen (zoals nu trouwens weer). soms neem ik gewoon een wat mindere dosis om weer wat op m'n positieven te komen.
heb wel soms opflakkeringen waarbij ik schijnbaar weer wat beter tegen het licht kan, maar dan kan het opeens over zijn en dan is het net alsof ik opnieuw een zonneslag heb. ik moet gewoon geduld hebben tot ze gaan werken.
Goed dat je je ervaring hier deelt.
GOT TO BE STRONG!!!!!!!!!!!
Zeg dat tegen jezelf, wel 1000 keer.
Een beter tijd gaat komen, echt het kan niet alleen maar bergafwaarts gaan, het gaat weer omhoog op een dag en die dag gaat komen.
Hier kom je sterker uit, onthoud dat ookall is het nu heel erg moeilijk voor je en lijkt het of die dag nog ver weg is, maar die dag kan dichterbij zijn dan je denkt.
Zet hem op!!!!