AndroidHealthClinic

Dopingautoriteit waarschuwt voor voedingssupplement Unstoppable (Dedicated)

Mister10, ik gebruik wel eens twee van die senseo koffiepads voor een bakje koffie, val ik nog wel in de categorie all true natural?

lmao:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

extra eiwitten eten is ook doping, niet eerlijk tov mensen die maar 100 gram per dag eten

Jij moet dringend terug naar de basisschool waar ze de kindjes leren wat het verschil is tussen een drug en een voedingsstof.

Jij moet dringend terug naar de basisschool waar ze de kindjes leren wat het verschil is tussen een drug en een voedingsstof.

Drugs gebruiken en drugs misbruiken is nog een heel ander verhaal... ik dacht dat jij als expert in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen dat wel wist?

mister12 geef antwoord op mijn vraag aub of ik report je bij de aivd.

Je kunt wel horen dat Mister10 hier een van de weinigen is die echt weet waar die over praat. De rest loopt maar allemaal met elkaar mee ;)

En wat als ik nu een caffeinepil verkruimel in mijn bakje koffie

Cafeïne staat niet op de dopingslijst maar wel op het WADA monitoring program wat iets helemaal anders is:)

Heeft wel op de dopingslijst gestaan tot 2004....en monitoring betekent dat het er best wel eens terug op zou kunnen komen.

http://road.cc/content/news/21341-wada-president-urge-re-banning-caffeine
"WADA president to urge re-banning of caffeine"

...while use of such substances (caffeine) may be within the letter of the law, in his opinion it went against the spirit of sport.

He added that he would be asking WADA’s medical committee to re-examine whether caffeine should appear on the list of banned substances after the ban was removed in 2004. Prior to that, the legal limit for caffeine was 12 microgram/ml in urine, said to be equivalent to around eight cups of espresso.

"Having been taken back off the banned list, it can be put back on," he said, adding: "It will be looked at again in light of what's occurring at the moment."

Jongens, laat die miljonair eens met rust.

Jongens, laat die miljonair eens met rust.

Waarom direct op de persoon gaan zitten zeiken?? Al is die geen miljonair.. Hij is een man met principes en erg veel kennis over de sport. Daar zal jij wat meer respect voor moeten hebben jongetje.

hmmmm ja kom we baseren onze beslissingen op arbitraire definities :roflol:

Dom gezijk om definities in dit topic.. Caffene is simpelweg een drug, per de definitie en de werking.

Als jij amfetamine achtige stoffen neemt in je pre-workout en daardoor elke training zeer gemotiveerd en vol met focus en energie begint. En daardoor dus beter traint. Ben je dan wel natuurlijk? Als je de WADA regels gebruikt ben je dat iniedergeval niet. En hun beslissen eigenlijk wat wel en niet natuurlijk is.

Of accepteren jullie de WADA lijst van wat doping is maar vind je enkele categorin drugs, zoals stimulerende middelen dat die daar niet bij horen?

Als het een mild effect heeft met weinig/geen bijwerkingen = natural (legaal)
Als het een sterk effect heeft met veel/gevaarlijke bijwerkingen(bij een te hoge dosering) = niet natural (niet legaal)

Daar ben ik het niet echt mee eens. Maar velen hebben volgensmij hun eigen arbitraire definitie van wat "natuurlijk" is. Aan het einde van de dag maakt het allemaal ook geen reet uit.

Als je iets eet of drinkt waar toevallig caffeine in zit, so be it. Maar als je speciaal caffeine pillen slikt om je sportprestaties te verbeteren dan ben je jezelf inderdaad aan't doperen met stimulerende drugs.

wat een keiharde onzin

In principe een feit. Caffeine is een stimulerend middel dat de uithouding verhoogt. Gezien zijn werking is het een drug.

De werking wordt groter als je de dosering verhoogt. Waarom mensen dit niet als een drug beschouwen is vanwege de lichte effecten tov andere middelen in zijn categorie.

Amfetamine afgeleiden hebben in dezelfde dosis een veel grotere uitwerking, dus dosisafhankelijk kan er een groter stimulerend effect bereikt worden (alsook mogelijke bijwerkingen).

Maar caffeine blijft nog altijd een stimulerende drug ;) Iemand die dit als 'supplement' neemt zal een groter effect op zijn uithouding en alertheid ondervinden dan iemand die een paar tassen koffie drinkt.

Laatst bewerkt:
Oh shit! Heb pre-workout gedronken met caffeine erin, kan nu niet meer meedoen aan Natural wedstrijden :(

Terug
Naar boven