maai
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 29
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 20%
Ik weet zo gauw even geen wetenschappelijke bron te vinden. Maar de lever zal eiwitten om moeten zetten in glucose, wat dus ook energie kost. En er komen afvalstoffen bij vrij, die via je urine uitgescheden worden (wat dus de extra belasting voor je nieren is en derhalve zou zo'n dieet erg ongezond zijn).
Volgens mij was het ook zo dat een eiwit eigenlijk 5,6 kcal bevat en niet de 4 kcal die uiteindelijk in ons spijsverteringstelsel overblijft?
Het klopt dat maar een deel van de energie ook daadwerkelijk beschikbaar komt voor het lichaam (netto). Eiwitten in de voeding worden gesplitst door enzymen. Dit splitsen kost energie. Het omzetten naar glucose kost ook energie. Die laatste stap gebeurt alleen in situaties waarin weinig energie beschikbaar is. Het is namelijk zeer inefficient om eiwitten om te zetten naar
glucose.

alleen na 1 dag van dat boek te hebben gevolgd en die avond te hebben gesport heb ik nu zoveel honger dat ik niet denk dat dit vol te houden is.. maar als je zijn voedingsschema volgt maar dan nog met wat meer kh erbij lijkt het me toch aardig bruikbaar of toch niet?
?