MuscleMeat

Droog gezicht

Bezoekers in dit topic

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
3.800
Waardering
2.000
Lengte
1m85
Massa
86kg
Nu het weer minder weer wordt, krijg ik altijd last van een droog gezicht. Ik heb sowieso al snel een droog gezicht na het douchen of scheren. Ik gebruik dagcreme maar zelfs dan is het na een paar uur weer droog. Heeft iemand misschien tips hiervoor?
 
Ik heb wel een tip. Dagcreme weggooien. je scheerschuim uit een bus weggooien en gewoon scheerzeep kopen. Dat spul dat je gebruikt met een kwast. Kost nog geen euro per blikje en je doet er een eeuwigheid mee. Dat spul in die spuitbussen is meer lucht dan anders wat, dus komt nauwelijks in contact met de huid. Het bied dan ook geen enkele bescherming tijdens en na het scheren.

Het is allemaal even wennen, maar het helpt zeker. Laat het maar even weten!
 
Geurloos kokosvet van de Action. Ik gebruik het als voeding, deo, gel en gezichtszalf. Klinkt gek maar ik zweet amper meer sinds ik het gebruik. Gebruik ook maar een klein beetje op mijn gezicht, heb steeds minder nodig.
 
Hangt er een beetje vanaf of je huid vochtarm of droog is. Vochtarm -> Meer water drinken, minder uitdrogende dingen zoals koffie, thee en en alcohol drinken. Als je dit wel drinkt, kan je het beste per glas vochtonttrekkend drinken, 2 glazen water tegen aan drinken.

Droog -> Exfoliëren met AHA (glycolzuur) helpt, daarna een dagcreme en eventueel erna een olie/serum. Dat laatste zorgt voor een barrière waardoor je creme maximaal intrekt. Wekelijkse vochtinbrengende maskers helpen ook. Zoals hierboven genoemd kan je idd kokosvet/olie savonds gebruiken, optimaal als je daaronder een nachtcrème gebruikt.
 
Back
Naar boven