AndroidHealthClinic

Droog, massa, kracht of combinatie?

wilpolman

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben 25 jaar, 1.92 meter, * 92 kg, Bf * 20% en weinig tot geen ervaring met KT.

Nu wil ik beginnen met KT, maar wat word mijn doel?
- Droog (vetverbranden en verbeteren spierdefinitie)
- Massa (vergroten spieromvang)
- Kracht (versterken lichaam)
- Combinatie

Belangrijk om hierbij te vermelden is dat ik sinds 3 weken met een cutschema ben begonnen en ook het hardlopen heb opgepakt. Doordat ik gestopt ben met voetbal heb ik tijd over om nog iets daarbij te doen, KT dus.

Klopt het dat hardlopen niet goed is in combinatie met massa en kracht training, aangezien lichaamsreserves dan niet omgezet kunnen worden in massa en het lichaam minder energiebronnen kan aanspreken?

Ik ben dus erg benieuwd wat mijn doel in eerste instantie moet zijn. Met de opmerking daarbij dat ik uiteindelijk voor meer omvang wil gaan.

Bedankt!

Trainze Wil,

Combinatie van alles zou mooi zijn toch?

:)

Cardio is goed maar ik zal het niet langer dan 45-60 minuten doen en niet meer dan 4 keer per week (verpest ook je beentrainingen :().

Zorg ook dat je voor en na het cardio-en genoeg eiwitten binnen krijgt. Maar probeer je koolhydraten rond dat moment laag te houden. Hou ook je koolhydraten 's avonds voor het slapen gaan laag. Eigenlijk heb je alleen koolhydraten nodig om te zorgen dat je eiwitten goed opneemt en dat je genoeg kracht hebt tijdens een Krachttraining.

Drink ook genoeg water en zorg dat je rond de 3000 kcal zit.
Ik zou in eerste instantie niet lager gaan dan 3000 omdat beginnende krachttrainers meer eiwit en voeding nodig hebben. Maar je lichaam verhongeren is altijd slecht, je kan beter vet verbranden door cardio.

Als je een uur hardloopt op 12 km/h verbrand je zo'n 800 a 900 kcal. That should do the trick.

Nog een gouden tip: Raak niet te gefascineerd door droge, harde spieren en een six-pack. Veel mensen maken de fout binnen 1 a 2 jaar krachttraining al helemaal droog te worden, het gevolg is dat je eigenlijk helemaal niet zoveel spiermassa hebt opgebouwd en dat je daarna toch weer moet bulken en eigenlijk gewoon tijd en spiermassa voor niks bent verloren.

Eigenlijk is het goed om 12 tot 24 maanden clean door te bulken (3500 kcal uit gezonde voeding) nadat je 14 a 15% lichaamsvet hebt. Als je de juiste sleutel tussen voeding, training, cardio en rust hebt gevonden in een clean-bulk sessie kun je binnen 24 maanden genoeg spiermassa opbouwen en rond hetzelfde vetpercentage blijven.

Succes!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven