Fitness Seller

droog vet op de buik wegkrijgen

Rainen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Het droge vet op de buik verbranden

Twee jaar geleden ging het even mis waardoor ik in een jaartje best wel wat was aangekomen, maar verleden jaar ben ik 30 kilo kwijt geraakt. Het probleem is dat ik al een tijdje bezig ben met krachttraining en ik kan niet zeggen dat ik heel gespierd ben, maar wel redelijk (gewoon normaal). Alleen kan ik het 'droog vet' niet wegkrijgen rond mijn onderbuik. Ik wil namelijk graag dat ik mijn buikspieren kan zien en nu kan ik alleen de bovenste twee zien als ik mijn buik aanspan. Op de sportschool volg ik regelmatig spinning en ik ging vandaag ook naar de instructrice toe om te vragen of spinning wel zo handig is om het vet rond mijn buik kwijt te raken. Haar antwoord was dat het niet de beste manier is en dat verbaasde me wel, omdat je met spinning juist heel veel verbrand, dus nu weet ik even niet meer wat het beste is om dit te verhelpen. Kortom: ik wil een sicks pack en ik weet dat het niet zo snel komt, maar ik wil wel weten wat ik hiervoor moet doen.

spinning: 500-1000 kcal

Gegevens:

Vetpercentage: 9% (vandaag)
Gewicht: 70 - 71 kg
Lengte: 1,80

Ik doe elke dag ook voor het slapen gaan 50 herhalingen achter elkaar op mijn roman chair (laag ingesteld). Hierbij voel ik dan ook vaak mijn bovenbuik, maar mijn onderbuik, dat is het probleem.

Ik eet trouwens geen zoetigheid meer en drink veel water. Ik ben nu sinds een week erg bezig met mijn voeding, dus je kan wel zeggen dat ik nu wel let op wat ik eet.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

EDIT: Zie ook post 5 om te zien hoe het vp is gemeten en 7 om een beter beeld van mijn training te krijgen.

Laatst bewerkt:
vp% 9 ? en geen sixpack... Normaal heb je op 8-9% goeie abs.

En 71kg bij 1.80, ik zou eerst trainen, spiermassa pakken en dan proberen dat beetje vet weg te krijgen.

Vrouwen vinden abs niet belangrij ze vinden gespierde benen en geld leuk.
Ga dus gewoon bulken en vergeet die abs.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe het niet voor de vrouwen, maar voor mezelf en het is trouwens droog vet. Ik weet dat mijn vp wel laag is, maar mijn buik is nog steeds niet plat.

Ik werk trouwens ook gewoon aan de rest van mijn lichaam hoor.

EDIT: Is trouwens niet eens een 2pack tenzij ik ze aanspan, dus met een 4pack zou ik al blij zijn, maar zover is het nog niet.

EDIT2: Ook wou ik er even bij vermelden dat het niet alleen de vp op mijn buik is, maar over mijn hele lichaam. Ik moest namelijk op een soort weegschaal staan en toen heeft ze dat berekent.

Laatst bewerkt:
Hmm, geef je voedingsschema eens + trainingsschema. Ik heb 20% BF en je kunt ook mijn bovenste buikspieren beetje zien komen, verbaasd me erg dat bij 9% niet alles ziet, misschien verkeerd gemeten ?

Anyway, succes !

Ik heb geen vast voedingsschema of trainingsschema.

Dit heb ik gisteren bijv. gegeten:

2 eieren als ontbijt.

2 broodjes met kipfilet (maisbrood).

2x Kippensoep.

Vis, gekookte aardappelen en wat groente als avondmaal.

Staan hier geen tussendoortjes bij, maar meestal gewoon 2 à 4 stukken fruit per dag of een schaal met noten.

Trainingsschema:

Meestal train ik 3 tot 4 keer in de week en basketbal ik ook redelijk vaak buiten. Als ik train op de sportschool, is dat meestal spinnen en daarna nog krachttraining of alleen krachttraining.

btw: Ik ben hier nog niet zo lang mee bezig, dus dat kan het wel zijn, maar het kan geen kwaad om het te vragen geloof ik.

Laatst bewerkt:
Twee jaar geleden ging het even mis waardoor ik in een jaartje best wel wat was aangekomen, maar verleden jaar ben ik 30 kilo kwijt geraakt. Het probleem is dat ik al een tijdje bezig ben met krachttraining en ik kan niet zeggen dat ik heel gespierd ben, maar wel redelijk (gewoon normaal). Alleen kan ik het 'droog vet' niet wegkrijgen rond mijn onderbuik. Ik wil namelijk graag dat ik mijn buikspieren kan zien en nu kan ik alleen de bovenste twee zien als ik mijn buik aanspan. Op de sportschool volg ik regelmatig spinning en ik ging vandaag ook naar de instructrice toe om te vragen of spinning wel zo handig is om het vet rond mijn buik kwijt te raken. Haar antwoord was dat het niet de beste manier is en dat verbaasde me wel, omdat je met spinning juist heel veel verbrand, dus nu weet ik even niet meer wat het beste is om dit te verhelpen. Kortom: ik wil een sicks pack en ik weet dat het niet zo snel komt, maar ik wil wel weten wat ik hiervoor moet doen.

spinning: 500-1000 kcal

Gegevens:

Vetpercentage: 9% (vandaag)
Gewicht: 70 - 71 kg
Lengte: 1,80

Ik doe elke dag ook voor het slapen gaan 50 herhalingen achter elkaar op mijn roman chair (laag ingesteld). Hierbij voel ik dan ook vaak mijn bovenbuik, maar mijn onderbuik dat is het probleem.

Ik eet trouwens geen zoetigheid meer en drink veel water. Ook eet ik sins een week al alleen maar gezond, dus met mijn voeding ben ik ook redelijk bezig.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Allemaal onzin. 9% dan zie je het echt wel. Verder onder vertel je dat je op een weegschaal stond. Doe dat maar niet meer. Grootste onzin die er is. Gewoon huidplooi meting doen.
Wat is droog vet trouwens?

50 herhalingen elke dag? Wow wat overbodig.
Als je je buik spieren wil trainen doe je dit maximaal 2 keer per week. En dan 8-9 reps met veel gewicht. Je armen doe je toch ook niet 50 keer curlen? Spier is spier. Dus groeien zal er niet veel bij jouw.

Je eet al gezond? Tja. Voedingsschema maken! je kan ook te veel kcal binnen krijgen door gezond te eten hoor! En veel eiwitjes naar binnen werken. Anders breek je je spieren nog af. Even de stickies lezen bij de cut sectie!!!

Trouwens is spinning een behoorlijke cardio hoor. Mits je het met zoon groep doet waarbij je moet opstaan opdrukken en weet ik veel wat allemaal.

---------- Toegevoegd om 14:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Ik heb geen vast voedingsschema of trainingsschema.

Dit heb ik gisteren bijv. gegeten:

2 eieren als ontbijt.

2 broodjes met kipfilet (maisbrood).

2x Kippensoep.

Vis, gekookte aardappelen en wat groente als avondmaal.

Staan hier geen tussendoortjes bij, maar meestal gewoon 2 à 4 stukken fruit per dag of een schaal met noten.

Trainingsschema:

Meestal train ik 3 tot 4 keer in de week en basketbal ik ook redelijk vaak buiten. Als ik train op de sportschool, is dat meestal spinnen en daarna nog krachttraining of alleen krachttraining.

btw: Ik ben hier nog niet zo lang mee bezig, dus dat kan het wel zijn, maar het kan geen kwaad om het te vragen geloof ik.
Fruit het liefste in de ochtend of gezamenlijk met een maaltijd. Nooit apart eten en niet te veel. Zit vol met suikers namelijk.
Je hongert je zelf trouwens uit. Dus daarom groeit ook geen spier. Veel meer eiwitten eten . !!!

Ik ga morgen even vragen of ik me huidplooi kan meten op die sportschool, dan geef ik dat morgen wel door. Ik vroeg eerst namelijk dat ik mijn vp wou meten en toen zei ze dat ik op een soort van weegschaal moest gaan staan.

Met andere spiergroepen doe ik gewoon 3x 12 herhalingen, maar als ik er 12 doe op mijn roman chair, dan voel ik niks branden.

Wat betreft dat voedingsschema hierboven, dat was alleen gisteren, meestal krijg ik wel meer binnen.

Mijn doel is ook niet om heel gespierd te worden, maar gewoon een wat mooier postuur te krijgen en als het kan die abs.

Bedankt voor jullie reacties trouwens, keep them coming.

Het hoeft niet persé te branden, als je vind dat het allemaal te makkelijk gaat voeg je gewoon gewicht toe. Verder kun je je abs gewoon zichtbaar maken met cardio en een goed voedingsschema. Die weegschalen zijn inderdaad shit.

Ik ga morgen even vragen of ik me huidplooi kan meten op die sportschool, dan geef ik dat morgen wel door. Ik vroeg eerst namelijk dat ik mijn vp wou meten en toen zei ze dat ik op een soort van weegschaal moest gaan staan.

Met andere spiergroepen doe ik gewoon 3x 12 herhalingen, maar als ik er 12 doe op mijn roman chair, dan voel ik niks branden.

Wat betreft dat voedingsschema hierboven, dat was alleen gisteren, meestal krijg ik wel meer binnen.

Mijn doel is ook niet om heel gespierd te worden, maar gewoon een wat mooier postuur te krijgen en als het kan die abs.

Bedankt voor jullie reacties trouwens, keep them coming.

Zoals gezegd meer gewicht erop. Dan voel je het wel branden. En het branden hoeft niet perse. Ga je echt niet harder van groeien.

Ga nou maar de stickies lezen over cutten. Dan kom je nog ergens.

Hmm, geef je voedingsschema eens + trainingsschema. Ik heb 20% BF en je kunt ook mijn bovenste buikspieren beetje zien komen, verbaasd me erg dat bij 9% niet alles ziet, misschien verkeerd gemeten ?

Anyway, succes !

Serieus?

Hoe is die 20% gemeten?

Ik heb geen gewichten thuis, misschien iets anders dat ik kan doen? en hoe vaak moet ik buikspieroefeningen doen?

Wat is cutten? Heb al een paar stickies gelezen, maar zie nergens cutten staan.

Ik kijk wel verder.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen gewichten thuis, misschien iets anders dat ik kan doen? en hoe vaak moet ik buikspieroefeningen doen?

Wat is cutten? Heb al een paar stickies gelezen, maar zie nergens cutten staan.

Ik kijk wel verder.

Je buik kan je ook op je health center trainen hoor ;)
bij voeding staat de stickie als het goed is.

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Serieus?

Hoe is die 20% gemeten?

Is bij mij ook licht te zien hoor. 20% vet bij mij met huidplooi.

Droog vet? :rolleyes:

Zo noemde de instructrice het. Waarschijnlijk het laatste laagje vet rond de buik die juist heel moeilijk is om te verbranden.

Ik snap de topictitel niet. Droog vet?

Terug
Naar boven