MuscleMeat

Droogtrainen en spiermassa winnen

Richardha

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m90
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Hallo daar.

Ik zit nu zo vlak voor de zomer op 9-10% vet. Wil dit graag terugbrengen naar 6%. Wil tegelijkertijd wel gewoon spieren blijven bouwen, maar de 1 zegt dat je spier verliest en de ander weer dat je net zo goed spieren kan blijven aankomen. Ben bereid er veel voor te doen, dus zou iemand mij kort kunnen uitleggen hoe dat nou eigenlijk zit ?

Spieren kweken doe je met een (klein) overschot aan calorien.
Vet verliezen doe je met een (klein) tekort aan calorien.
In bijde gevallen moet je gewoon trainen.

Jij mag me vertellen of het alle 2 tegelijk kan...

Simpel gezegd? Je kan niet tegelijkertijd in een katabole én anabole fase zitten.

recomp?? Dwz meer eten (net boven onderhoud) op trainingsdagen en een stuk minder op rustdagen...
Dan gaat het niet zo snel, maar is de enige mogelijkheid om het dichtst bij je wensen te komen imo...

• Topic Starter Topic Starter
dus gewoon een tijdje cutten en lichte spierverlies aanvaarden en daarna gewoon cleanbulken is waarschijnlijk het beste ?

jaa dat is de beste manier denk ik..

Je bent 1m90 en weegt 77kg en je wilt cutten? Waarom doe je niet gewoon cleanbulk?

Als beginner die net begint, een beginner dus, die kan de eerste 2-3 weken wel spieren bouwen en toch beetje dalen in vetpercentage%

• Topic Starter Topic Starter
Als beginner die net begint, een beginner dus, die kan de eerste 2-3 weken wel spieren bouwen en toch beetje dalen in vetpercentage%

Ja maar ben wel al een half jaar bezig :)

---------- Post toegevoegd Sat 28 Apr 2012 om 16:12 ----------

Je bent 1m90 en weegt 77kg en je wilt cutten? Waarom doe je niet gewoon cleanbulk?

Wil niet superlang cutten maar gewoon ong 2-3kg vet kwijtraken

Ja maar ben wel al een half jaar bezig :)

---------- Post toegevoegd Sat 28 Apr 2012 om 16:12 ----------

Wil niet superlang cutten maar gewoon ong 2-3kg vet kwijtraken

Wel dit is wat je moet doen.

Als je onderhoud 2500 kcal zou zijn, maak dit dan lager dan 2100 om te cutten, probeer rond de 30-40 vetten te zitten en eiwitten rond de 180 houden en de rest koolhydraten.

Dan elke 2 weken 100 kcal minder, door je koolhydraten weer te verminderen.

Of zoals je zegt dat je niet superlang wilt cutten dan zou ik gewoon even op een 1500 kcal zitten 2/3 weken, kan je wel 2/3 kilo mee verliezen.

Door middel van IF/ketose is het wetenschappelijk bewezen vet te verliezen en spiermassa aan te zetten.

Ik snap trouwens niet dat iemand van 1.90m en 77kg nog een aantal kilo's wil verliezen.

Idd, maar dat is niet voor iedereen mogelijk, dan moet je 's morgens kunnen trainen, en dat kan ik bijvoorbeeld niet door men werk.

Terug
Naar boven