XXL Nutrition

Droogtrainen

Dennis1994

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
11%
Hallo DBB,

Als eerst wil ik me even voorstellen, ik ben een jongen van 18 jaar, 1,84 m lang en 92,4 KG zwaar. Met een vetpercentage van 11,9. Ik ben nu ongeveer 4 á 5 maanden bezig met fitnessen en dat 4 x per week.

Mijn omvangen zijn:
Armen: 31CM
Borst: 101 CM
Taille: 91 CM
Heupen: 105 CM
Benen: 64 CM

Vanaf volgende week heb ik een nieuw 3-daags schema gekregen voor het droogtrainen namelijk:

Maandag:
Deadlift
Chinups
Barbell Rows

Dinsdag
Bench Press
Dips

Vrijdag
Squats
Stiff-legged Deadlift
Military Press
Single-leg Calf Raise

Allemaal met een rust van 2 tot 5 minuten tussen de sets, en van 2 minut 30 tot 6 minuten na de oefening.

Tenslotte, ik gebruik geen sublementen zoals eiwit, creatine etc.
Maar eet ik wel Tonijn voor de training/Na de training, Kipfilet en kwark voor het slapen.

Graag jullie advies, verbeteringen, tips etc alles is welkom.

Graag zou ik ook wat voedingstips willen hebben.

Bedankt

Laatst bewerkt:
Sublementen zijn in eerste instantie niet nodig.
Supplementen gebruik je als aanvulling.

Heb je al een voedingsschema?

Veel te weinig oefeningen, hoe ziet je voedingsschema eruit, je rust is niet volgens een vast patroon, je gaat weer beginnen wanneer het goed voelt.Ga het forum nog maar eventjes doorlezen :)

• Topic Starter Topic Starter
@Dominic90

Ik krijg maandag een voedingsschema van de school, voor de rest eet ik nu per dag

Ik eet geen eten uit de frituur en snoep niet

Wat ik eet:

6 Sneedjes brood
tonijn of kipfilet met rijst voor de training
ei na de training
avondeten met me ouders (1/2 stuks vlees, aardappels, 2 stuk groentes of 1 stuk en sla)
kwark voor het slapen gaan

Als drinken ik drink de heledag door alleen water, en soms suikervrije ranja.

@TomTomTomTom

Bij mij in de sportschool zeiden ze dat dit de perfecte opdrachten waren, omdat je nu veel verschillende spieren pakt in 1 oefening.
Per dag ben ik nu ong 45 minuten bezig met de oefeningen.

Voeding kijk hierboven.

Rust

Ik heb voor elke oefening een andere rust tijd tussen en na de oefeningen.

Bij mij in de sportschool gebruiken ze de schema's en boeken van Guy Droog, heeft iemand daar misschien ervaringen mee?

Ach, voor het eerst dat een sportschool een compound schema geeft dat geen overkill is :). Ik zou persoonlijk op maandag een rear delt oef toevoegen en een bicep oef. Dinsdag nog incline press en een tricep oef. Vrijdag side raises erbij. Hoe kan je ooit 45 min over dinsdag doen?

Ja, het is volgens mij wel een aardig schema, alleen ik weet niet of het wel voor droogtrainen is, ik dacht dat droogtrainen altijd laag gewicht was met veel reps.

Voor de rest goed idee om die oefeningen erbij in te drukken, over een bicep zat ik ook al na te denken omdat die er niet in voorkomt en ik dat wel belangrijk vind.

Dinsdag kom ik niet aan een half uur, maar de rest van de dagen wel daarom zei ik dat op die manier.

Veel te weinig oefeningen, hoe ziet je voedingsschema eruit, je rust is niet volgens een vast patroon, je gaat weer beginnen wanneer het goed voelt.Ga het forum nog maar eventjes doorlezen :)

ik ben het niet helemaal eens met zn keuze van oefeningen maar het is duidelijk een beginner en dan kan het best kwa hoeveelheid oefeningen. voor gevorderderde overigens ook. alleen de woensdag is wel te weinig ja.

houd er rekening mee dat een lager volume een prima plek heeft in een cut. rust kan ook best instinctief. ik houd het al jaren niet meer bij en het heeft me eerder meer goed dan kwaad gedaan.

damn goeie stats voor je 18j.. ook goed droog.. wrm zou je nog droger gaan? ik zou gwn een cleanbulk ertegenaan gooien ! je omvangen zijn ontspannen neem ik aan?

Ja, het is volgens mij wel een aardig schema, alleen ik weet niet of het wel voor droogtrainen is, ik dacht dat droogtrainen altijd laag gewicht was met veel reps.
.

dat is een broodje aap verhaal. de training waarmee je je massa verkregen hebt is bij uitstek geschikt om je massa mee te behouden. er vanuit gaande dat hij een soortgelijk schema hiervoor had. droogtrainen= voeding en waar nodig cardio.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 12:49 ----------

damn goeie stats voor je 18j.. ook goed droog.. wrm zou je nog droger gaan? ik zou gwn een cleanbulk ertegenaan gooien ! je omvangen zijn ontspannen neem ik aan?

ik geloof dat het vet percentage met die verhoudingen wel een stukje hoger ligt dan 11.9.

Laatst bewerkt door een moderator:
Taille 91 cm, armen 31 cm en een vp van 11,9%? Iets zegt me dat dat niet klopt. Ik ben op dit moment ongeveer 85 cm taille, armen 41 cm en vp 14%. Als je vp inderdaad 12% is zou ik niet echt gaan cutten want dan blijft er niets over (gezien je armen).

@Ano_41490 ja het is in slappe status voor de training.

@Barbellman Ze hebben het op 2 verschillende manieren opgemeten.

@MetalMan het enige is mijn buik, die wil ik eraf hebben daar zit al het overige, mijn rug is namelijk droog, mijn armen ook alleen men buik en klein beetje borst.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dennis1994;6853079 @Barbellman Ze hebben het op 2 verschillende manieren opgemeten. [/QUOTE zei:
by de gemiddelde de gym komt het regelmatig voor dat ze het op 1000 manieren willen opmeten en het 1000 keer verschrikkelijk fout hebben. pics zeggen t meeste in dit geval denk ik. maar ach..who cares:D

Ik zou binnenkort wat pics uploaden, maar hier gaat het voor de rest niet om, ik wil graag weten of dit een goed schema is om droog te trainen

Dennis, gebruik de knop "Citeer". :P

Het gaat trouwens niet alleen maar om het 'schema'. Het gaat ook vooral om voeding, om goed droog te worden moet je zakken in je vetpercentage. Dit bereik je simpelweg met een 500 Kcal deficit (~500 Kcal minder eten dan je gebruikt of op onderhoud eten of ~500 Kcal er af trainen).

Zorg dat je goed berekent wat je onderhoud is en zodoende hoeveel je moet eten maar ook wat je moet eten en hoelaat etc.

Als je IF gaat doen zoals ik vanmiddag zei dan moet je deze gebruiken http://www.1percentedge.com/ifcalc/ (vergeet niet om onderin "Metric (cm/kg)" aan te klikken).

Met een schema prikkel jij je spieren maar word je niet per se droog, dit doet je voeding. ;) Net zoals dat mensen altijd denken dat je met buikspieren trainen je buikspieren eerder gaat zien terwijl dit niet zo is, hoe lager je vetpercentage hoe meer definitie.

Dennis, gebruik de knop "Citeer". :P

Het gaat trouwens niet alleen maar om het 'schema'. Het gaat ook vooral om voeding, om goed droog te worden moet je zakken in je vetpercentage. Dit bereik je simpelweg met een 500 Kcal deficit (~500 Kcal minder eten dan je gebruikt of op onderhoud eten of ~500 Kcal er af trainen).

Zorg dat je goed berekent wat je onderhoud is en zodoende hoeveel je moet eten maar ook wat je moet eten en hoelaat etc.

Als je IF gaat doen zoals ik vanmiddag zei dan moet je deze gebruiken http://www.1percentedge.com/ifcalc/ (vergeet niet om onderin "Metric (cm/kg)" aan te klikken).

Met een schema prikkel jij je spieren maar word je niet per se droog, dit doet je voeding. ;) Net zoals dat mensen altijd denken dat je met buikspieren trainen je buikspieren eerder gaat zien terwijl dit niet zo is, hoe lager je vetpercentage hoe meer definitie.

idd!

Voor de rest goed idee om die oefeningen erbij in te drukken, over een bicep zat ik ook al na te denken omdat die er niet in voorkomt en ik dat wel belangrijk vind.

Dinsdag kom ik niet aan een half uur, maar de rest van de dagen wel daarom zei ik dat op die manier.

droog trainen doe je dmv cardio, niet de fout maken om veel hh met licht gewicht toe te passen

Dus droogtrainen met zwaar gewicht?!

hallo dennis, zoals al vermeld is hierboven door drumpie en door andere forumleden is de enige juiste manier van droogtrainen je dieet.

je moet er achter komen wat je nodig hebt qua calorieën per dag dus je onderhoudsgetal, van dit getal ga je rond de 500 calorieën aftrekken, ik zou persoonlijk niet heel veel meer in de min gaan staan omdat er dan een groter risico is dat je lichaam ook een deel van je spieren gaat verbranden.

als je dus dat getal hebt berekend ga je hiernaar toe werken qua voeding

wil je het helemaal goed doen kan je het beste met macro`s gaan werken ik zou dan persoonlijk voor de 40:40:20 ratio of de 45:40:15 ratio gaan. dit houd in dat van je calorie getal 40% koolhydraten word 40% proteine en 20% vet, of dan de andere ratio dit is expirementeren en kijken wat jij het fijnste vind

onthoud bij het uitrekenen dat 1gram koolhydraten gelijk staat aan 4 calorieën, zelfde geld voor proteïne, en dat 1 gram vet gelijk staat aan 9 calorieën

verder zou ik gaan voor het qua dieet al lager zitten dan je onderhoud qua calorieën op deze manier is cardio niet nodig, wil je wel graag cardio doen mischien i.v.m conditie aspecten zou ik gewoon op je onderhoud gaan eten of net iets eronder en dan cardio erbij doen

ik hoop dat ik je zo voldoende heb kunnen informeren

ps. met jou omtrek van je lichaam etc kan jij geen 11%vp hebben wat de sportschool ook zegt, mijn stats spreken toch iets meer in mijn voordeel en ik ben 14%

mvg

dka

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven