MuscleMeat

Droogtrainen

nee dmv cardio en voeding. kt om je massa vast te houden en je kracht vast te houden zover dat kan.

Cardio is overrated en niet per se nodig, het mag natuurlijk wel. Er is laatst ook een wetenschappelijk onderzoek uitgekomen dat het verschil tussen cardio en krachttraining vrijwel nihil is.

Je kan dus prima een 500Kcal deficit creëren met voeding in plaats van cardio.

Cardio is overrated en niet per se nodig, het mag natuurlijk wel. Er is laatst ook een wetenschappelijk onderzoek uitgekomen dat het verschil tussen cardio en krachttraining vrijwel nihil is.

Je kan dus prima een 500Kcal deficit creëren met voeding in plaats van cardio.

:gek: Hier ga ik niet eens op in

tuurlijk kan je een tekort creeeren dmv kcal omlaag gooien, de vraag is echter, wat leverd het beste resultaat op?

Volgens Menno Henselmans is cardio zelfs slecht.
Als je nu 500kcal (koolhydraten welliswaar) minder eet of je verbrand 500kcal extra. Dat is toch hetzelfde?

voor massabehoud niet, en waarom zou cardio slecht zijn? heel intensief misschien, maar op normaal niveau is het juist gezond.
Kom maar met 1 voorbeeld, 1 iemand die droog is komen te staan zonder cardio en zijn massa grotendeels wist vast te houden

2-2.jpg

:trollface:

Nu even zonder dolle, tja een voorbeeld. Ik ken niet iedereen hun gewoontes hé.
Ik dacht dat ray (xxlnutrition altleet) ook pas cardio begint te doen om de laatste % eraf te krijgen.

Ikzelf doe ook cardio tijdens de cut. Maar echt nodig is het niet.

en nee, die jongens juicen niet....

tuurlijk kan je een tekort creeeren dmv kcal omlaag gooien, de vraag is echter, wat leverd het beste resultaat op?

Jouw lichaam weet echt het verschil tussen 500 Kcal vermindering via voeding of 500 Kcal vermindering via cardio niet.

voor massabehoud niet, en waarom zou cardio slecht zijn? heel intensief misschien, maar op normaal niveau is het juist gezond.
Kom maar met 1 voorbeeld, 1 iemand die droog is komen te staan zonder cardio en zijn massa grotendeels wist vast te houden

Als je per se je massa wilt behouden kun je er wat BCAA tegen aan gooien, toch is het spierverlies opgeblazen en is het in feite heel weinig. Daarnaast heb ik het ook helemaal niet gehad over dat cardio gezond is, niet relevant dus.

Voorbeelden zijn niet relevant, het gaat uiteindelijk om een 500 Kcal deficit, hoe jij die creëert doet er totaal niet toe. Daarnaast wat Arnodsi zegt, cardio kan je wel helpen om lastige %'jes kwijt te raken.

Hier is trouwens die studie (12 dagen oud):

KT tot aan failure geeft dezelfde cardiovasculaire verbeteringen als cardio, dus is cardio overbodig.

http://faculty.css.edu/tboone2/asep/JEPonlineJUNE2012_Steele.pdf

oa cns strain, niet voor niets blijven bv goede ub/lb of fb schemas weg van failure om zo progressie vast te blijven houden. dit is dan nog onder bulk momenten. laat staan tijdens een cut.
als je dan stug tot failure op alles blijft gaan kom je vroeg of laat de man met de hamer tegen;)

oa cns strain, niet voor niets blijven bv goede ub/lb of fb schemas weg van failure om zo progressie vast te blijven houden. dit is dan nog onder bulk momenten. laat staan tijdens een cut.
als je dan stug tot failure op alles blijft gaan kom je vroeg of laat de man met de hamer tegen;)

Het is jammer dat er nog geen duidelijke onderzoeken zijn geweest naar tot failure gaan. Het enige wat ik kan vinden is dit:

http://journals.lww.com/nsca-jscr/A...Application_of_Training_To_Failure_in.58.aspx

Het onderzoek geeft al aan dat KT (zwaar gewicht) met failure hetzelfde of zelfs beter is voor je cardiovasculair systeem. Als je dan niet tot failure traint maar gewoon zwaar traint dan zal het resultaat vrijwel niet verschillen.

Sowieso moet iedereen doen wat hij/zij het fijnst vindt, wat ik alleen probeer te zeggen is dat cardio overbodig is.

ja jay cutler doet nooit aan cardio, cardio is overrated

Het is jammer dat er nog geen duidelijke onderzoeken zijn geweest naar tot failure gaan. Het enige wat ik kan vinden is dit:

http://journals.lww.com/nsca-jscr/A...Application_of_Training_To_Failure_in.58.aspx

Het onderzoek geeft al aan dat KT (zwaar gewicht) met failure hetzelfde of zelfs beter is voor je cardiovasculair systeem. Als je dan niet tot failure traint maar gewoon zwaar traint dan zal het resultaat vrijwel niet verschillen.

Sowieso moet iedereen doen wat hij/zij het fijnst vindt, wat ik alleen probeer te zeggen is dat cardio overbodig is.

onderzoeken zijn niet altijd even duidelijk dat geef ik je, wat ik wel weet is dat ik meer progressie boek in een goed geplande routine waar ik lekker weg blijf van failure op een enkele set na. maar dat daargelaten.

ik betwijfel gewoob of de effecten echt overal het zelfde zijn. praktisch alle mensen die kt doen(failure voor de gemiddelde gymrat) vallen om na 100-200meter hardlopen. maar voor puur uiterlijke doeleinden is het idd overbodig.

misschien ben ik te sceptisch geweest, ik denk dat jullie toch gelijk hebben wat betreft cardio. Mooi om toch altijd nieuwe dingen te leren! Cardio zou dus overbodig kunnen zijn, maar klopt het niet dat je dmv een calorietekort meer kans hebt op verlies van vvm? En dat het heeel lastig gaat worden om rond de 8% te komen?

misschien ben ik te sceptisch geweest, ik denk dat jullie toch gelijk hebben wat betreft cardio. Mooi om toch altijd nieuwe dingen te leren! Cardio zou dus overbodig kunnen zijn, maar klopt het niet dat je dmv een calorietekort meer kans hebt op verlies van vvm? En dat het heeel lastig gaat worden om rond de 8% te komen?

Ja als je op 8% wilt komen dan kun je inderdaad beter cardio gebruiken want anders duurt het gewoon te lang. Het is meer van je zit bijv. op 20% en je wilt naar 14%.

Cardio overrated?? Volgens mij gaat tog echt je long en hart capaciteit omhoog wat helpt om meer zuurstof te circuleren en meer dus te verbranden.

Terug
Naar boven