MuscleMeat

dropsets

Jeroen123

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
97kg
Vetpercentage
9%
Ik lees de laatste tijd veel over dropsets en pas ze zelf steeds meer toe.
Maar nu lees ik her en der dat je er geen lange termijn gewoonte van moet maken omdat je er makkelijk mee kunt overtrainen.

Ik lees ook dat het verstandig is om max 2 dropsets per spiergroep toe te passen ivm overtraining.

Ook lees ik dat je het beste max 3x kunt droppen, dus bijv. 20-15-10kg.

Wat denken jullie hiervan?

Gewoon veel afwisselen en goed opwarmen.
Ik zelf vind dropsets veel leuker dan gewone sets.
Gewoon doorknallen , eten en goed rusten

Ik lees de laatste tijd veel over dropsets en pas ze zelf steeds meer toe.
Maar nu lees ik her en der dat je er geen lange termijn gewoonte van moet maken omdat je er makkelijk mee kunt overtrainen.

Ik lees ook dat het verstandig is om max 2 dropsets per spiergroep toe te passen ivm overtraining.

Ook lees ik dat je het beste max 3x kunt droppen, dus bijv. 20-15-10kg.

Wat denken jullie hiervan?

gewoon 1x per maand doen met een basis compound is voldoende. Meer heeft weinig meerwaarde.
Je kan een dropsetje na de gewone 4 sets doen of een set eerder al.
Bij meer oefeningen doen kan, maar of je dat redt? Dropsets zijn extreme training, dus kost zo intens veel energie, dat je daarna nog weinig pakt op die spier/groep.
Mijn laagste gewicht is dan een lege stang die ik dan niet meer omhoog krijg, dus nog een oefening vol gewicht ? Forget it, ik niet iig.

De dropgewichten maakt geen fluit uit.

Als ik het bij BP doe, voorheen ging ik vanaf 160 naar beneden tot lege stang.
Nu af en toe eens een keer dan vanaf 120 naar beneden met bijvoorbeeld steeds 2x10kilo er af halen of bijv 2x5 kilo er af halen.

Bij biceps curls doe je veel schijfjes van 1 of 2 kilo op de stang en drop je elke x een schijfje van elke kant tot je de stang leeg hebt bijvoorbeeld.
Of je legt een rijtje dumbbells neer van 20 tot 10 kilo per 2 kilo zakkend in gewicht voor dumbbell curls. (en dan maar hopen dat je geen ruzie krijgt met alle dumbbells voor je liggend, haha, vandaar beter barbell of alleen doen als het rustig is in de gym)

Droppen doe ik telkens als ik leeg ben op dat gewicht. Anders zie ik het nut er niet van in.

hoop dat je hier wat mee kan,

succes.

Terug
Naar boven